היום (חמישי ה- 20.2.20) יסתיים בפעם ה-56 קק"צ, קורס קציני איחוד, שבו יסיימו את קורס הקצינים כל הצוערים והצוערות מחטיבות החי"ר הנדסה שריון ותותחנים. הקצינים הטריים מסיימים תהליך הכשרה של כארבעה חודשים בו הוסמכו להוביל את הדור הבא. ביניהם גם הקצינה הרחובותית הטרייה: מיתר קדוש.
1 צפייה בגלריה
מיתר קדוש
מיתר קדוש
מיתר קדוש
(צילום: דובר צה"ל)
מיתר קדוש, בת 20, מתגוררת ברחובות, מסיימת כאמור קק"ץ אחוד בחיל האיסוף הקרבי. קדוש התגייסה בנובמבר 2017, ובסיום ההכשרה יצאה לקורס מ"כים. לאחר מכן, הייתה סמלת בפלוגה מבצעית ולבסוף יצאה לבה"ד 1."רצית להיות לוחמת מההתחלה. במיון לוחמות התעמקתי באיסוף קרבי ומאוד התלהבתי מהיציאה ללוחמה, וכך קרה״, היא מספרת.
תחילה, הריחוק מהבית הקשה עליה והיא חוותה אתגרים: "היה משבר בהתחלה- לא להיות בבית והמרחק מהמשפחה. הזמן עבר ומצאתי את מקומי, זה תהליך שמאוד ביגר אותי".
לפני הגיוס רקדה קדוש בלהקה מקצועית והייתה אמורה להיות ספורטאית מצטיינת. על המסלול הזה היא ויתרה כדי להתגייס לתפקיד משמעותי של לוחמה. בזמן התיכון הרחיבה ביוטכנולוגיה, ביולוגיה, פיזיקה ואף הדריכה במוזיאון המדע.
על היציאה לקצונה היא מספרת: "מצאתי את המקום שלי בעיקר בהכשרות, הבנתי שיש הרבה דברים שאני יכולה לתת מהניסיון שלי גם מהאזרחות. אבא שלי היה בקבע והוא גם נכה צה"ל, הוא מאוד תמך שאצא לקצונה. הרגשתי שהפיקוד ולהיות מפקדת זה משמעותי, אבל רציתי משהו גדול יותר".
רגע לפני סיום קורס הקצינים היא חושפת סוד המסתתר בפנקס החוגר שלה: פתק שעליו כתבה מדוע היא רוצה להיות לוחמת מהיום הראשון שלה בטירונות, והפתק מלווה אותה עד היום.