הצעה לשינוי במדיניות עיריית רחובות בנושא ההנחה בארנונה לאזרחים הוותיקים: יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה מתן דיל, העלה הצעה לסדר לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה ובה הוא מבקש להודיע מראש לאוכלוסייה זו על ההנחה המגיעה לה בארנונה.
1 צפייה בגלריה
תשלום ארנונה
תשלום ארנונה
ליידע את התושבים
(צילום: הרצל יוסף)
"אזרחים ותיקים, קרי תושבים שהגיעו לגיל פרישה - 67 לגברים ו־62 לנשים, זכאים להנחה בארנונה מכוח שני מקורות חוקיים. האחד – לפי מבחן הכנסה, על פי חוק אזרחים ותיקים. אזרח ותיק זכאי להנחה של 30 אחוז בארנונה עד 100 מטר, כל עוד הוא לא משתכר יותר מהשכר הממוצע במשק. והשני - ללא מבחן הכנסה, מכוח תקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחות בארנונה) שקובעות שאזרח ותיק המקבל קצבת זקנה יכול לקבל הנחה של 25 אחוזים בארנונה עד 100 מטר", כותב דיל בהצעתו לסדר ששיגר בתחילת השבוע לראש העירייה רחמים מלול.
"... המשמעות היא שרוב האזרחים הוותיקים שמתגוררים בעיר זכאים להנחה של בין 25 ל־30 אחוזים בסך חיוב הארנונה של דירת המגורים שלהם. לאחרונה התוודעתי לכך שיש לא מעט אזרחים ותיקים שלא מודעים לזכויות הנ"ל ויוצא לא אחת שאזרח ותיק פונה לעיריית רחובות לאחר שנה‑שנתיים מיום הזכאות ולמיטב בדיקתי עיריית רחובות לא תזכה אותו בהנחה מיום זכאותו אלא אך מיום הבקשה. אני חושב שראוי שנפעל ביתר רגישות ונשנה את המדיניות הזאת לאלתר", כותב דיל.
דיל מציע כי כל תושבי העיר שיגיעו לגיל פרישה, יקבלו מעיריית רחובות הודעה בה העירייה מאחלת להם מזל טוב לרגל יום ההולדת, אולי בתוספת תשורה קטנה, ובאותו מעמד הם יעודכנו בזכאות להנחה מיידית בתשלום הארנונה, זאת כאמור אם הם עומדים בתנאים, וכן שהעירייה קוראת להם לפנות אליה במסלול מהיר ונגיש לקבלת ההנחה בצירוף טופס בקשה ופירוט כל המסמכים שיש להגיש.
"בנוסף, כל אזרח שיאחר בהגשת הבקשה, בקשתו תאושר רטרואקטיבית מיום זכאותו. למיטב בדיקתי ישנן לא מעט רשויות שנוהגות כך ומקיימות מדיניות מיטיבה עם האוכלוסייה הוותיקה. אשמח להפנות את מנהל אגף הארנונה לקולגות בערים השונות", סיכם דיל.
העירייה: "ההצעה לסדר תטופל כמקובל".
ובתוך כך, דוברות העירייה והמחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים פתחה קבוצת פייסבוק עירונית חדשה המיועדת לגימלאים בלב. גימלאים וגימלאיות תושבי העיר ואזרחים ותיקים מוזמנים להצטרף לקבוצה, להכיר להתעדכן ולהתייעץ.