ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, פנה במכתב למ"מ מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, בו הוא מבקש לבחון מחדש את מיקום מצלמת המהירות שהוצבה בכביש הרצל-40 מחדש לכיוון הנסיעה דרומה. זאת על מנת לבחון את המרת הדוחות שהתקבלו עד להצבת שילוט על מיקום המצלמה החדשה לאזהרה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בצומת גדרה
ההפגנה בצומת גדרה
ההפגנה בצומת גדרה
(צילום: פרטי)
כזכור, החודש החלו הפגנות בצומת לאחר שמאות נהגים קיבלו דוחות על סך אלפי שקלים ונקודות, זאת כאשר הם טוענים כי לא ידעו שמדובר על שטח עירוני כיוון שלא היה שילוט מתאים.
"כביש 40 – הרצל, חוצה גדרה, היינו כביש בין עירוני ההופך לעירוני ושוב לבין עירוני, ואני מברך על כל פעילות לשמירה על ביטחונם ובטיחותם של הנוסעים בכביש זה והולכי הרגל ובייחוד, לאור תאונות רבות אשר קרו בציר זה", כתב ראש המועצה במכתבו והוסיף: "יחד עם זאת, ברצוני להעלות בפניך שני נושאים הנוגעים לציר נסיעה זה ובייחוד, כיוון שלאחרונה הוצבה מצלמת מהירות ברמזור הכניסה הצפונית לגדרה".
ראש המועצה יואל גמליאל ציין כי "לאחרונה התקבלו אין ספור פניות בלשכתי מתושבי גדרה והסביבה, המלינים על דוחות רבים אשר קיבלו לאור הצבת מצלמת המהירות החדשה. פניותיהם אלי הגיעו מאחר ורובם לא ידעו על התקנתה של המצלמה בכביש וכי שילוט המורה על הצבת המצלמה החדשה, הוצב רק שבועות לאחר התקנתה".
2 צפייה בגלריה
יואל גמליאל
יואל גמליאל
יואל גמליאל
(צילום: דוברות המועצה)
בבחינת מיקום המצלמה, כתב יואל גמליאל למ"מ מפכ"ל המשטרה ש"נראה כי נכון היה להציב את המצלמה ברמזור זה אך לכיוון הנסיעה דרומה. זאת משום שהנסיעה דרומה נמצאת בכניסה לשטח בנוי וכן, משום שקיימים עסקים רבים בכיוון דרום המביאים לפעילות גבוהה הן של רכבים והן של הולכי רגל".
את מכתבו המשיך ראש המועצה בפירוט בקשותיו וחתם: "לאור זאת, אני פונה אלייך לבחינת המרת הדוחות לאזהרה בטווח הזמן עד להצבת השילוט המורה על הצבת מצלמת הדרך החדשה ועל הכניסה לכביש עירוני וכן, לבחינת הצבתה בצד השני לכיוון דרום".
יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "ביטחונם ובטיחותם של תושבי גדרה והבאים בשעריה הם הדבר החשוב ביותר וחשוב כי הכלים בהם נוקטים גופי האכיפה ישרתו מטרה זו בראש ובראשונה. פנייתי למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, נעשתה לאחר בחינה מעמיקה של הנושא ואני מקווה לשיתוף פעולה מועיל".