כבר שנים רבות שדני נגר מקריית עקרון עובר בצומת גדרה בכביש 40, אלא שמאז חודש מאי השנה הוא ספג דוחות רבים ממצלמה שהוצבה ברמזור, שהצטברו לסכום של 6,700 שקלים, וכן 40 נקודות ושלילת רישיון. בעקבות זאת פתח נגר קבוצת ווטסאפ שכוללת מאות תושבים מהאיזור, שמדווחים על סכומי קנסות אסטרונומיים.
1 צפייה בגלריה
מפגינים בצומת גדרה
מפגינים בצומת גדרה
מפגינים בצומת גדרה
(צילום פרטי)
המצלמה, לדבריו, היתה ידועה כמצלמה שמצלמת מעבר רכב באור אדום של הנוסעים מכיוון דרום ולאחרונה החלה לתעד מהירות.
לדברי נגר, מדובר בדרך עירונית, אך רבים מתבלבלים וחושבים שמדובר בדרך בין־עירונית וזאת משום שהיא כביכול חולפת ליד גדרה, והשילוט לכניסה ליישוב נמצא לימינם של הנהגים או לשמאלם.
"20 שנה לא קיבלתי שם דוחות", הוא אומר. "אין לי שום עבירת תנועה. בחודש מאי האחרון שמו מצלמה שהתחילה לצלם את כל מי שעובר את המהירות המותרת, שזה 50 קמ"ש. יש תמרור אחד בירידה מכנות, ואחריו אין שום שילוט. גם באפליקציית הניווט, אם נוסעים שם זה מסומן שמותר לנסוע 70 קמ"ש".
נגר קיבל שני דוחות באותו לילה. "זה 10 נקודות ו־1,000 שקל קנס. קיבלתי חום, חשכו עיניי. יומיים לא הלכתי לעבודה. אני בודק במוקד והיא אומרת 'יש לך עוד שלושה דוחות בדרך'", הוא מספר.
בסופו של דבר הדוחות מסתכמים כאמור בסכום של 6,700 שקלים, 48 נקודות, קורס נהיגה מונעת, שלילת רישיון לשלושה חודשים ומבחן תיאוריה מחדש.
לתדהמתו של נגר הוא גילה עוד מאות אנשים במצבו, רובם ככולם עם דוחות בגובה של אלפי שקלים ונקודות.
"יש נשים בנות 60 שנוסעות שם וקיבלו דוחות, חיילים מסכנים שאין להם מאיפה לשלם את זה. אנשים במצב לא טוב", הוא אומר.
"בחודש מאי האחרון שמו מצלמה שהתחילה לצלם את כל מי שעובר את המהירות המותרת, שזה 50 קמ"ש. יש תמרור אחד בירידה מכנות, ואחריו אין שום שילוט"
השבוע החלו עשרות מנפגעי המצלמה להפגין בצומת גדרה נגד התנהלות משטרת התנועה בנושא. "רק אחרי שהתחלנו להפגין שמו שילוט גדול שמבהיר שיש מצלמות בכביש", אומר נגר. "התפקיד של המצלמה הוא להרתיע, עשיתי טעות? צילמתם? בואו תגידו בזמן ואני אקבל, אפילו בהודעה לטלפון. אבל למה לתת לי לחזור על אותה העבירה שוב ושוב כשאני חוזר הביתה מהעבודה? הרמזור קצר ואנשים בולמים עכשיו מפחד לחטוף דוח, או שהם נוסעים ימינה בתוך גדרה ויוצאים בקדרון כדי לא לעבור שם.
יש הרבה מקרים שהדוחות הם על אותה המהירות בדיוק, כמו אצלי למשל, שני דוחות על 87 קמ"ש. זה מקרי? אנחנו לא יודעים ואין לנו עם מי לדבר בכלל. אנחנו כולנו הולכים לבקש להישפט על הסיפור הזה. אם רוצים לאכוף חוקים שימו את השלט במרכז הכביש, שיראו אותו, כמו שזה עכשיו זו עבודה בעיניים".
מהמשטרה נמסר: "במסגרת המאבק המתמשך בקטל בכבישים, בחודש מאי הוצבה בצומת מצלמה לאכיפת עבירות של חציית צומת באור אדום ומהירות. המצלמה הוצבה בכפוף לקריטריונים שנקבעו בוועדת קמא ובהתאם לניתוח מחקרי אודות כמות התאונות והנפגעים בקטע הכביש. הנפקת הדוחות מהמערכת מבוצעת במקצועיות ובהליך סדור ואחראי.
למרות האחריות האישית של הנהגים לנהוג כחוק ובהתאם לתנאי הדרך, ולתמרור המוצב במקום על ידי רשות התמרור, בוצעו שיחות טלפון ביוזמתנו לחלק מהנהגים כדי להתריע על נהיגה במהירות חריגה. נמשיך לאכוף עבירות מסכנות חיים למען שלומם ובטיחותם של משתמשי הדרך".