בתי הספר ברחובות חזרו לפעילות חלקית הבוקר וההתרגשות הייתה גדולה. כיתות א'-ג' וכיתות יא'-יב' חזרו ללימודים לאחר שעיריית רחובות השלימה את הכנותיה לפתיחת מוסדות הלימוד. בתי הספר עברו ניקיון יסודי, המשטחים הפנימיים והחיצוניים עברו חיטוי, בתי הספר צוידו במגבוני חיטוי ואלכוג'ל ובכמות נוספת של חומרי ניקיון וסבוני ידיים.
2 צפייה בגלריה
מור ויהב קדר. שמחות לחזור ללימודים
מור ויהב קדר. שמחות לחזור ללימודים
מור ויהב קדר. שמחות לחזור ללימודים
(צילום: אבי מועלם)
מור קדר (38), נשואה ליובל ואמא של צור בכיתה ד' ויהב בכיתה ג' מספרת שההתרגשות לקראת החזרה ללימודים הייתה גדולה. מור היא עצמאית בתחום הייעוץ הזוגי והמשפחתי, עובדת סוציאלית בהכשרתה, ובעלה יובל עובד כפרקליט בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים, שניהם עברו את החודש הראשון של תקופת הסגר עם הילדים בבית וחלקו את כל מטלות הלימודים עם הילדים ביניהם.
"הפכנו למורים לכל דבר", מספרת קדר. "מיילים, זום, אתר בית הספר, יו טיוב, אתר משרד החינוך, וואצפים, שבעה גורמים שונים שביניהם את מג'נגלת כל היום כדי שילמדו".
מרגישים בטוחים לשלוח את הילדים בחזרה?
"אנחנו לא חוששים, אנחנו באמת בגישה שאין חשש להידבק ועדיף עכשיו ולא בחורף. אנחנו מבינים את ההדרגתיות והגנה על מי שבסיכון אבל מסתכלים עלינו האוכלוסייה של הצעירים, זה לא אסון שנידבק. אנחנו שולחים בהתאם לתקנות וגם כשמסתובבים עם מסיכה ומה שאומרים, אנחנו שומרי חוק אבל לא חוששים וזה גם מה שמעבירים לילדים". בבית הספר היא מקווה שהנושא ישמר בפרופורציות, "מצד אחד לשמור על הילדים לפי התקנות ומצד שני להעביר את זה בצורה נעימה ובתחושה של ביטחון ובטיחות מאשר פחד או חרדה".
2 צפייה בגלריה
מור ויהב קדר. נגמרו שיעורי הזום
מור ויהב קדר. נגמרו שיעורי הזום
מור ויהב קדר. נגמרו שיעורי הזום
(צילום: אבי מועלם)
יהב, בתה הצעירה של קדר, חזרה ללמוד בכיתתה בבית הספר שז"ר בעיר, ומספרת שהתגעגעה להיות עם החברות וגם אם היא לא יכולה עכשיו לחבק או להתקרב היא שמחה לחזור ולפגוש אותן.
"הכי התגעגעתי למורה שלי אנאל", היא מספרת ומוסיפה שאת המקצוע שפה, מעבר למחול, היא הכי אוהבת כי הוא עם המורה שלה.
מה את מאחלת לכל הילדים שחזרו ללימודים?
"שיהיה להם כיף בלימודים ובהצלחה".
מעיריית רחובות דווח ששיעור הנוכחות בבתי הספר עמד היום על למעלה מ-80 אחוז.
ראש העירייה, רחמים מלול, ממלא מקומו זוהר בלום מחזיק תיק החינוך, מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן ומנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים בעיריית רחובות, שרה והב הגיעו הבוקר חמושים במסיכות לפתח שערי בתי הספר "מעלות משולם" ו"שז"ר" כדי לפקח מקרוב על פתיחת הלימודים, שעברה ללא כל תקלות.
כך זה נראה הבוקר (שלישי) בכניסה לביה"ס "שז"ר":