אסון כבד נמנע בקניון רחובות בסוף השבוע: שריפה שהחלה ככל הנראה בשעת לילה מאוחרת התגלתה, לטענת עובדי המקום, רק בשעת בוקר מוקדמת של שישי. עובדים שמצאו עצמם לכודים בתוך הקניון בשל חסימת הדלת חולצו, והאש כובתה. עובדים בקניון טוענים שהתריעו על בעיה שלא טופלה.
בבוקר יום שישי התגלתה שריפה שפרצה בחנות 'הודיס' בקומה השנייה של קניון רחובות. לדברי דוברות כיבוי האש, השריפה פרצה בחמש בבוקר, חולצו תשעה לכודים והיה עשן רב בכל הקומה. עדה שהייתה במקום מספרת שהאירוע החל ככל הנראה הרבה קודם, סביב חצות הלילה.
2 צפייה בגלריה
חנות שספגה נזק בקניון רחובות
חנות שספגה נזק בקניון רחובות
חנות שספגה נזק בקניון רחובות
(צילום: אביגיל קדם)
המבקרת שהתה בקולנוע בקניון, וכבר אז לדבריה היה פיח באוויר, אך השוהים במקום לא תיארו לעצמם שמדובר בתחילת שריפה. "הייתי בקולנוע בשעה 12 בלילה וכל הקניון היה פיח, הדיווח היה רק בשעה שש בבוקר, ומישהו היה שאנן במשך שעות", היא מספרת.
2 צפייה בגלריה
דליי מים בקניון
דליי מים בקניון
דליי מים בקניון
(צילום: אביגיל קדם)
בבוקר התבררה חומרת הנזק שהאש גרמה לה, אך לדברי עובדים יתכן וניתן היה למנוע את מה שהתרחש."העובדים בחנות מספרים שיש להם טפטופים מהתקרה כבר למעלה מחודש, הם התלוננו ואף אחד לא עשה עם הדבר הזה משהו. העובדים של המאפייה בבוקר לא יכלו לצאת מהדלת הראשית כי הייתה נעולה, ולא יכלו לצאת מהכניסה האחורית כי הייתה שם את השריפה ובגלל זה מכבי אש שבר את הדלת של הקניון כדי לחלץ אותם", מספרת אחת מעובדות הקניון.
נזקי השריפה התבררו מאוחר יותר: חנות 'הודיס' נשרפה, ובסמוך אליה חנויות ספגו פיח רב שגרם להרס, כך גם קרה לסניף 'ארומה' במקום. באזורים שונים בקניון הוצבו דליים אליהם טפטפו מים.
מקניון 'עופר רחובות' נמסר בתגובה:
"הטיפול בתקלות בתוך חנויות הקניון מבוצעות אך ורק ע"י ובאחריות החנויות עצמן ולא ע"י האחזקה של הקניון. לפני המקרה לא נמצא ריח חריג בקניון בשעות אלו, כשנתקבלה ההתראה ממערכת הגילוי הגיע האחמ"ש למקום, נעשו בדיקות וסיורים, כמובן שלא נלכדו עובדים. חשוב להדגיש כי מדי לילה מתבצעים סיורים בכל השטחים הציבוריים ע"י אחמ"ש וסייר ולא נמצא ונמסר על שום ממצא חריג. כמובן שמותקנת בקניון מערכת גילוי אש ועשן כנדרש בכל הוראות הבטיחות, כמו כן חדר בקרה המאוייש 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. מערכת הגלאים היא שזיהתה את העשן. כמו כן לא התקבל דיווח על אירוע חריג או עשן מחברת השמירה. בזכות הנהלים והמערכות הנדרשות של הקניון, לא היו פגיעות בנפש והקניון חזרה לפעילות ושגרה ב9:30 בבוקר".