השבוע הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד עיריית רחובות – שוב בגלל נושא החנייה בפארק המדע, אך מתייחסת לכלל העיר רחובות.
כזכור, בעבר כבר הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בנושא ובה דרישה להחזר כספי על כך שהשילוט ברחוב אריה שושן לא ברור וגורם לנהגים לחנות שלא כחוק ולקבל קנסות. התובענה לא התקבלה דאז על ידי בית המשפט, אך כעת שוב הוגשה תביעה ייצוגית, הפעם על דרישה להחזר כספי עבור דמי חנייה מאחר שנאלצו לשלם גם קנס עבור החנייה שלא כחוק. יש לציין כי למרות התובענה הקודמת ולמרות פניות המערכת בעבר, השילוט לא הובלט באזורים המדוברים ברחוב אריה שושן ואנשים ממשיכים להחנות את כלי הרכב לא כחוק בטעות - ולקבל על כך קנסות.
1 צפייה בגלריה
החנייה בפארק המדע
החנייה בפארק המדע
החנייה בפארק המדע
(צילום: אבי מועלם)
התביעה הייצוגית החדשה שהוגשה לפני מספר ימים בבית המשפט המחוזי מרכז, עוסקת בנושא תשלום קנסות לצד תשלום עבור חנייה. העתירה מתייחסת לחנייה בכל תחומי העיר רחובות.
עימנואל דיין, תושב ראשון לציון שחנה בפארק המדע ברחובות, הגיש את התביעה הייצוגית, באמצעות עורך הדין יעקב שדה, על סך של 9 שקלים כסכום תביעה אישית, וכ-2,500,001 שקלים כסכום תביעה קבוצתי. זאת עבור כל שאר האנשים שחנו ברחוב אריה שושן ברחובות ושילמו קנס של 500 שקלים למרות ששילמו עבור חנייה 9 שקלים.
לטענת מגיש התביעה, עיריית רחובות מחזיקה בקופתה שלא כדין את הכספים שקיבלה עבור החנייה. התובע מספר על הסיבה שגרמה לו להגיש את התביעה ומסביר כי חנה את רכבו בשטח פארק המדע כי חשב שהיא מותרת. הוא הפעיל חנייה של "פנגו", אולם כשחזר לרכב גילה שלשמשה מוצמדת דרישה לתשלום קנס כספי על סך 500 שקל.
הוא פנה לעירייה במכתב בדרישה לבטל את הקנס וציין כי שילם את אגרת החנייה, אולם בקשתו נדחתה והוא נדרש לשלם את הקנס. התובע טוען שהעירייה המשיכה להחזיק את הכספים של תשלום החנייה שלא כדין במשך חצי שנה ולא טרחה להחזיר לו את כספי החנייה על סך 9 שקלים או ליידע אותו על זכותו לקבל את הכספים בחזרה. בנסיבות אלה פנה לעירייה והעמיד את העירייה על התנהלותה ועל זכותו לקבל בחזרה את כספי החניה בתוספת הצמדה וריבית כדין שכן מדובר על "כפל תשלומים". רק בעקבות פנייה זו העירייה נאלצה להודות בזכותו לקבל את כספיו עבור החנייה.
התובע פנה לעירייה במכתב מקדים ודרש לשנות את אופן התנהלותה וביקש שתשיב באופן יזום למשלמי קנס וחנייה את התשלום עבור החנייה בתוך 30 ימים. כמו כן דרש התובע שהעירייה תמסור תצהיר על פי דין, לפיו מעתה העירייה תפעל באופן יזום להחזרת הכספים. "מאחר שהתובע לא נענה", נכתב בבקשה, "הוא הגיש את התובענה הייצוגית כנגד העירייה וביקש מבית המשפט לאשרה.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "ככל שהוגשה תביעה לבית המשפט, תגובת העירייה תינתן בבית המשפט, כמקובל".