הורי הילדים שנמצאים בצהרוני רשת חוויות כועסים – "מדוע אנחנו לא מקבלים החזר כספי בגלל שהילדים ישבו בבית במבצע שומר חומות?".
1 צפייה בגלריה
"למה שנשלם אם לא קיבלנו שירות?"
"למה שנשלם אם לא קיבלנו שירות?"
"למה שנשלם אם לא קיבלנו שירות?"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בשל המבצע, במשך עשרה ימים ילדי הגנים לא הלכו למסגרות החינוך. הורים טוענים שנעשתה גבייה רגילה בחודש זה ולא קוזזו הימים.
"ההרגשה היא כאילו אנחנו שבויים, מישהו מחליט איך וכמה לקחת, וגם אין לנו עם מי לדבר", אומרת מיטל, אם לילד שנמצא בצהרון חוויות. "רק לפני כמה חודשים, כשההורים כעסו ורצו לבטל את ההרשמות לחוויות בגלל ההתנהלות שלהם בתקופת הקורונה, העירייה הודיעה שהיא מתנתקת מרשת המתנ"סים והיינו בטוחים שהדברים ישתנו. אז מינו את גולן ביטון להיות המנכ"ל ובאמת שהיה שיפור בשירות, אבל בענייני כספים שום דבר לא השתנה, הם עדיין עושים בכסף שלנו כאילו הוא שלהם".
ההורים מזכירים שגם במהלך תקופת הקורונה התבצעה גבייה רגילה, כשהילדים ישבו חודשים בבית וההורים לא זכו להחזר כספי אלא לזיכוי לחודשי הקיץ.
"ניסיתי לקבל תשובות ולא הצלחתי", מספרת מזל, אם נוספת. "שמעתי שלחלק מהאנשים אמרו שחוויות עוד לא קיבלו תשובה מהממשלה ובגלל זה הגבייה מלאה. הילד שלי לא קיבל שירות, אבל אני צריכה לשלם כי העסק לא רוצה להפסיד? שיריבו עם הממשלה. את הכסף שלנו אין להם זכות לקחת אם לא קיבלנו שירות".
חוויות: "ההחלטה על גובה תשלום המדינה בגין הוצאות שכר לעובדים בימי הלחימה נמצאת לפתחה של מדינת ישראל, שהכלילה יישובים עד טווח ה־60 ק"מ. ככל הרשויות בטווח זה, גם רשת חוויות רחובות תמתין להחלטה רשמית לגבי גובה הפיצוי, ובהתאם תתקבל החלטה ויימסר עדכון להורים".