בשורה טובה לתושבי קריית משה: במסגרת פרויקט שיקום חוזר, יושקעו כ-2 מיליון לטובת הטיפול בגגות ובתשתיות הביוב בשטח המשותף הפרטי בשכונה. עד היום טופלו 10 גגות וטופלה מערכת אחת של תשתיות ביוב ומים בבניין ברחוב דוד נדב.
2 צפייה בגלריה
עבודות ברחוב דוד נדב
עבודות ברחוב דוד נדב
עבודות ברחוב דוד נדב
(צילום: עיריית רחובות)
בימים אלה נערכים במינהלת ההתחדשות העירונית בקרית משה להמשך הפרויקט ולטיפול בתשתיות הביוב בתשעה בניינים נוספים. ביצוע העבודות יהיה באמצעות האגודה לתרבות הדיור ובשיתוף עם אגף השכונות בעיריית רחובות.
משרד הבינוי והשיכון ביצע סקר תשתיות לבניינים בשכונה, ולאחר ניתוח ותיעדוף מקצועי נבחרו הבניינים לטיפול. השיפוץ יכלול החלפת מערכת הביוב המשותפת של הבניין בקומת הקרקע. בנוסף, אם תתגלנה בעיות גם במערכות המים - יינתן להן מענה במסגרת התקציב. תחילת הפרויקט והכניסה לבניינים תהיינה לאחר תהליך קהילתי שתבצע מינהלת התחדשות עירונית קריית משה בשיתוף עם אגף שכונות ובמסגרתו יוקם ועד בית ותבוצע הסברה לתושבים שיתבקשו לאשר ולחתום על הסכמתם לפרויקט.
נציגות התושבים הודיעה לתושבים לאחרונה כי "מינהלת התחדשות עירונית בראשות דר׳ אור גולדפרב ומשרד השיכון בראשות נאוה רידי, מבקשים להודיע לתושבי השכונה על השגת תקציב מיוחד לטובת טיפול בבעיות ״ביוב ומים".
2 צפייה בגלריה
עבודות ברחוב דוד נדב
עבודות ברחוב דוד נדב
עבודות ברחוב דוד נדב
(צילום: עיריית רחובות)
מדובר בהישג חשוב לטובת התושבים. התקציב הושג לאחר דיונים רבים בעזרתם של מחזיק תיק התחדשות עירוני מר גיא צור, מחזיק תיק שכונות מר שאול צגהון ונציגות פעילים בשכונה. זו דוגמא למופת לשיתוף פעולה של כל הגורמים הפועלים לטובת מטרה משותפת מקווים לעשיות משותפות בהמשך".
קראו גם:
ראש העירייה, רחמים מלול: "מינהלת ההתחדשות העירונית בקרית משה ועיריית רחובות פועלות למען התושבים עוד בטרם בניית הבניינים החדשים. מלבד קידום התהליך מול גופי המדינה, חשוב לנו לפעול למען שיפור איכות החיים של התושבים בשכונה. הדבר גם יבטיח את הצלחת הפרויקט לטובת תושבי השכונה. אני מודה לכל מי שלקח חלק בקידום הנושא – במשרד השיכון ובעיריית רחובות".
חבר המועצה, מחזיק תיק התחדשות עירונית, גיא צור: "שיקום התשתיות הפיזיות ובכללן הביוב בשכונה הוא חלק מתכנית כוללת, לחדש ליזום ולהניע את תהליך ההתחדשות העירונית בקריית משה. בצעדים מדורגים תהפוך השכונה למודל להצלחה לשיקום ושיפוץ שכונות ותיקות לא רק ברחובות אלא במדינה כולה..".
חבר המועצה, מחזיק תיק שכונות ויזמות חברתית, שאול צגהון: "התושבים חיכו בסבלנות לפרויקט הטיפול בתשתיות המים והביוב- והנה הוא כאן. לצד זה יש חשיבות גדולה להמשיך ולתת מענה לתושבים בתקופת הביניים עד לתחילתה של ההתחדשות העירונית שכולנו מייחלים לה. אנחנו באגף השכונות נמשיך להיות גורם משמעותי בתהליכים מהסוג הזה, בתמיכת ראש העיר ובשיתוף כל הגופים הרלוונטיים לקידום התהליכים החברתיים בשכונה".
מנהלת פרויקט שיקום שכונות במשרד הבינוי והשיכון, נאוה רידי: "שיקום שכונות קשוב לצרכי התושבים, ומסייע במימון עבודות הטיפול בתשתיות בבניינים על מנת להיטיב ולשפר את איכות חיי התושבים בתקופת הביניים, אני קוראת לתושבים לשתף פעולה עם המינהלת לקידום תהליך קהילתי מוצלח ומקדם שיאפשר ביצוע העבודות בבניינים".
לעדכונים - חדשות רחובות