מחווה בטעם טוב: בארבע השנים האחרונות משה מורטוב, הבעלים של פיצה סמיילי ברחובות, תורם עשרה מגשים של פיצה לילדי המחלקה האונקולוגית בבית החולים קפלן. היום (חמישי) בהפתעה גמורה, וכשהעסקים חלשים בגלל הקורונה, קיבל טלפון מבית החולים. בשיחה סיפרו לו שזוכרים לו את הפיצה הטעימה והמחווה היפה, והזמינו 200 מגשים של פיצה לצוותי מחלקת הקורונה החדשה שעבדו קשה כל הלילה.
1 צפייה בגלריה
משה מורטוב והפיצות. נתן מהלב - וקיבל חזרה
משה מורטוב והפיצות. נתן מהלב - וקיבל חזרה
משה מורטוב והפיצות. נתן מהלב - וקיבל חזרה
(צילום: דוברות קפלן)
קראו עוד:
פיצה סמיילי במתחם שרונה ברחובות היא החנות היחידה במתחם שאסור לה לפתוח במתווה הסגר הנוכחי, ועליו לעבוד רק במשלוחים. "ביום יום אין לי משלוחים, הוצאתי את כולם לחל"ת ואני עובד עם שליח", מספר משה מורטוב, בעל הפיצה. "כרגע מנסים לשרוד. בסגר הראשון ביום של הבחירות היה חולה מאומת בפיצה, היא נסגרה והלכנו לבידוד. כשפתחנו מחדש העסקים חזרו, אבל אי אפשר להכניס יותר מידי אנשים והשולחנות הצטמצמו. מנסים לשרד ולעמוד בהנחיות כדי לא לקבל קנס של 5,000 שקל", הוא מספר.
את ההחלטה לתרום במשך ארבע שנים, קיבל לאחר שהיה מאבטח בבית חולים אחר לאחר השירות הצבאי. "כולם יודעים מה זה אוכל של בית חולים. כשפתחתי את הפיצה רציתי לתרום, התקשרתי ונתנו לי לדבר עם האחראית. אמרתי שאני רוצה לתרום בכל שבוע עשרה מגשי פיצה. כך יצא שכבר ארבע שנים אני תורם 10 מגשים בכל יום שני בשעה 14:00, גם בסגר", נזכר מורטוב. לאחרונה אף קיבל את אות ההתנדבות מבית החולים על תרומתו.
"היום התקשרה בלה עובדיה מבית החולים והעירה אותי, אמרו שרוצים 200 מגשים לשעה 12:00, מעכשיו לעכשיו. התעוררתי ויצאתי לעבודה. קראתי לבן דוד שלי כי הוצאתי את כל העובדים לחל"ת. המגשים יצאו בזמן, בגלל הכמות הבן של בלה בא לקחת אותם עם מכונית גדולה".
מבית החולים קפלן מסרו כי היום, לאחר לילה עמוס במחלקות הקורונה בשל פתיחתה של מחלקת קורונה חדשה, החליטה הנהלת בית החולים קפלן לרכוש כ-200 מגשי פיצה שחולקו לאנשי הצוות הרפואי שעסקו במלאכה.
ד"ר שרית אבישי-אלינר, מנהלת המרכז הרפואי קפלן, מספרת: "הצוותים הרפואיים עובדים כבר חצי שנה לילות כימים בטיפול המסור בחולי קורונה. היום בבוקר פתחנו מחלקת קורונה נוספת בשל עומס החולים על בית החולים, והצוותים הרפואיים עבדו על פתיחתה של המחלקה במרץ מזה מספר ימים, כולל כל הלילה האחרון. בשביל להוקיר להם תודה על העבודה המסורה, החלטנו להזמין להם כ-200 מגשי פיצה לפני היציאה לחג. משה, בעל הפיצרייה, תורם באופן עקבי למחלקת ילדים אצלנו, ולכן בחרנו להזמין דווקא ממנו, בייחוד בתקופה זו, שעשויה להיות קשה כלכלית לעסקים המקומיים בסביבת בית החולים".
כל העדכונים - חדשות רחובות