קופת החולים "כללית" אליה משתייך בית החולים "קפלן" ברחובות תפצה ב-125,000 שקלים, זוג שחווה לידת עובר מת במרכז הרפואי. הנושא הוסדר עקב פשרה שהושגה מחוץ לכותלי בית המשפט בין עו"ד יניב גביש, בא כוחם של הזוג הנפגע ומומחה לנזיקין, לבין נציגי המוסד הרפואי.
1 צפייה בגלריה
לידה
לידה
הסתיים בהסכם פשרה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
הסיפור העצוב החל בזוג שהצליח להיכנס להיריון למרות שהאם חולת אפילפסיה המטופלת בבית החולים באופן קבוע. במהלך ההיריון, סבלה האם מהתקפים, כאבים ופרכוסים, ולא קיבלה לטענתה מענה הולם הן מהמחלקה הנוירולוגית והן מרופאי הנשים.
עם התקדמות ההיריון עלתה תדירות ההתקפים, ההמלצה לטיפול תרופתי הוחמרה, ובסופו של יום, הגיעה לבדיקה לאחר שלא הרגישה את העובר בבטנה כשהיא בשבוע ה-35 להריונה, והובהלה לניתוח קיסרי, ממנו הוצא העובר ללא רוח חיים.
לאחר האובדן שחוו החליטו ההורים להגיש תביעה נגד בית החולים וקופת החולים. בכתב התביעה נטען כי בית החולים חרג משמעותית מניהול רפואי תקין של המקרה, עוד בטרם נכנסה הנפגעת להריון, שכן הסכנות וההשלכות של הריון לא בוצעו והוסברו כנדרש טרם נכנסה אליו.
בנוסף, נטען כי מקרה זה דרש תשומת לב מרבית, שלקתה בחסר ההדרכה על תזמון והכנה לכניסה להריון, כולל תקופה רצופה ללא התקפים ומינון מתאים של תרופות למניעתם, וכן חסרו הנחיות כיצד לנהוג במקרה של התקף ויציאה מאיזון של אפילפסיה. כך, נטען כי האישה קיבלה מידע חלקי, ללא תגובה רפואית הולמת של רופאי הנשים והנוירולוגים.
עו"ד יניב גביש, שייצג את הזוג הנפגע, מסר: "מדובר בטרגדיה ששוברת את הלב. עלינו כחברה לנהוג באופן שמכבד ומותאם לכל אדם והנושאים הייחודיים לו, על מנת להגשים את חלומו ולהקים משפחה, בית בישראל. כולי תקווה שהמקרה ימנע את הבאים אחריו".
מבית החולים "קפלן" נמסר: "התנהלות רופאי המרכז הרפואי קפלן היתה תקינה ולא נפל בה כל פגם. יחד עם זאת, בשל פטירתו המצערת של הרופא הבכיר אשר טיפל בתובעת והיה עד מפתח בתיק, הוחלט על ידי הנהלת בית החולים לפנים משורת הדין להגיע להסכם פשרה מול התובעת.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות רחובות