כשמיקה בת ה-3 וחצי מרחובות הגיעה למיון הילדים במרכז הרפואי קפלן עם תסמיני חום, חוסר בתיאבון ובאנרגיה - הוריה שיערו שמדובר בוירוס ילדים נפוץ. אבל כשתוצאות בדיקות הדם הגיעו, כולם הבינו שמשהו לא תקין: "הבדיקות הראו שריכוז הגזים בדם גבוה בצורה חריגה. הוחלט לאשפז אותה כדי להתחיל לברר מה מקור הבעיה", מסבירה קטיה, אמה של מיקה.
2 צפייה בגלריה
מיקה עם אמא קטיה וד"ר פישר
מיקה עם אמא קטיה וד"ר פישר
מיקה עם אמא קטיה וד"ר פישר
(צילום: דוברות קפלן)

במהלך הבירור התגלו פרטים נוספים שבעבר לא ייחסה להם חשיבות: "היה לה עיכוב בצמיחה. תמיד ראינו שהיא קטנה אבל גם אנחנו לא גבוהים, אז לא חשבתי שזו בעיה. בנוסף, היא הייתה שותה כמות מים גדולה מאוד לילדה בגילה, כ-4 ליטר ביום".

קראו גם:

לאחר בדיקת דם ממוקדת לבדיקת תפקודי כליות, נכנס לתמונה ד"ר דור פישר, מומחה בנפרולוגיה ילדים: "פיענוח תוצאות הבדיקה הצביע מיד על הבעיה. מיקה אובחנה עם מחלה נדירה בשם חמצת אבובית הכליה - Renal tubular acidosis, מחלה שמאובחנת לרוב בגיל הינקות. במצב זה יש הצטברות חומצה בגוף עקב כישלון או קושי של הכליות לפנות את החומצה בשתן", מסביר ד"ר פישר. "חומציות גבוהה בדם עלולה לפגוע בתפקודי כל המערכות בגוף, או להאט את תפקודן - כמו שקרה אצל מיקה".

2 צפייה בגלריה
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
המרכז הרפואי קפלן. הרופאים הבחינו בתסמין מוזר
(צילום: אבי מועלם)

לאחרונה, לאחר חצי שנה של טיפול תרופתי, הגיעה מיקה עם אמה לביקורת שגרתית אצל ד"ר פישר ששמח לראות את ההתקדמות שלה: "מיקה עלתה קילו במשקל וגם צמחה בכמה סנטימטרים. אנחנו כל כך שמחים ומודים על הטיפול שקיבלנו. ד"ר פישר נתן לנו יחס מדהים - הרגשנו שהוא מאור גדול בתוך החשיכה הזו שנפלנו אליה הוא תמיד הרגיע ותמך. אפילו מיקה נהנית להגיע לדוקטור דור".