החופש הגדול מביא עימו מקרים חריגים לפתח חדר המיון בבית החולים 'קפלן', והשבוע - ילד בן עשר שבלע שרשרת כדורי מגנט ממשחק ילדים. המגנטים נצמדו זה לזה בקיבה והיתה סכנה משמעותית שיחסמו את המעי או יגרמו לנקב מסכן חיים.
1 צפייה בגלריה
נשלפו בניתוח. המגנטים | צילום בית החולים 'קפלן'
נשלפו בניתוח. המגנטים | צילום בית החולים 'קפלן'
נשלפו בניתוח. המגנטים | צילום בית החולים 'קפלן'
מומחי 'קפלן' הצליחו להציל את חייו ולשלוף את המגנטים בחדר הניתוח.
ד"ר חני טאף, מומחית ברפואת גסטרו ילדים ב'קפלן', מתארת כיצד הילד הגיע לחדר מיון ילדים עם תלונה על בליעת המגנטים: "הוא עבר באופן מיידי צילום רנטגן ובו נראו בבירור המגנטים בקיבה. מכיוון שהמגנטים עלולים להידבק זה לזה דרך דופן המעי וליצור חסימה או התנקבות המעי, מדובר במצב חירום וצריך להוציאם מהר ככל האפשר.
הילד הוכנס מיידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הם הוצאו בעזרת מכשיר ייעודי בשרשרת אחת. לאחר שהילד התאושש הוא שוחרר לביתו".
המסר להורים ולילדים מצוות חטיבת הילדים ב'קפלן': "מגנטים עלולים לסכן חיים כי הם נדבקים אחד לשני בתוך הגוף, ולכן הקפידו להרחיקם מסביבת ילדים קטנים ובוודאי להימנע מהכנסתם לפה או לאף".
מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר: "ילדים אינם מודעים לסכנות. במיוחד בחופש, אנו עדים למקרים של ילדים גדולים יותר שפועלים בהתנהגות סיכונית תוך כדי משחק. על ההורים לקחת אחריות ולהסביר להם את הסיכונים, גם במשחק תמים לכאורה. מלבד סכנת החנק הטמונה בבליעת גוף זר, יש מוצרים שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים בגוף, כמו למשל מגנטים או סוללות כפתור".
נהוג לחשוב שילדים גדולים מבינים את הסכנות, אך סילבינגר מדגישה בפני ההורים: "גם אם הילדים שלכם מעל גיל חמש, ולפי אזהרות המוצר מסוגלים לשחק במשחקים הכוללים חלקים קטנים, הזהירו אותם מפני סכנת הבליעה והשגיחו עליהם בזמן המשחק".