ויהי אור: אחרי 40 שנה חזר ולרי וולפובסקי מרחובות לראות. הוא היה רק בן 12 כאשר במהלך משחק ילדים בבית ספר נפגעה עינו הימנית, ומאז חדל לראות כלל בעין זו. במשך למעלה מ-40 שנה הנזק לראייתו נחשב כבעל פוטנציאל נמוך מדי לשיקום הראייה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר ערן פרס (משמאל)  וולרי בבדיקת עיניים
ד"ר ערן פרס (משמאל)  וולרי בבדיקת עיניים
ד"ר ערן פרס (משמאל) וולרי בבדיקת עיניים
(צילום: דוברות 'שמיר' )
"שנים נתקלתי בחפצים כמו עגלות הסופר, ובעוברי אורח ברחוב מכיוון שכל הצד הימני שלי היה בבחינת שדה ראיה מת. עם השנים הסתגלתי למצב, אך תמיד הייתה בי התקווה שהמצב ישתנה ואשוב לראות טוב יותר", מספר וולפובסקי.
התקווה הגיעה לראשונה לפני חצי שנה. רופא העיניים שלו הציע לו בכל זאת לנסות ולנתח את העין במטרה להקטין סיכון לסיבוכים מאוחרים של קטרקט "בשל" שנמצא בעין זמן כה רב, כדוגמת גלאוקומה, וכאב.
בשבוע שעבר בגיל 53, 40 שנה לאחר שאיבד את ראייתו, הוא עבר את ניתוח הקטרקט במרכז הרפואי 'שמיר' על ידי ד"ר ערן פרס מנהל המחלקה.
"הגיע אלי מטופל שאינו רואה בעין ימין במשך שנים ארוכות לאחר טראומה מגיל 12. למרות הספק שכינן בליבי, והיעדר ציפייה של המטופל לשיפור כלשהו בראייה, הייתי אופטימי שכן בדיקת אולטראסאונד הדגימה שמבנה הרקמות הפנימיות של העין המוסתרות על ידי הקטרקט נותרו שמורות", מספר פרס ומוסיף: "מיד לאחר הניתוח הוא בישר בהפתעה והתרגשות שהמסך שהסתיר את ראייתו הורם! בזכות יוזמה של רופא העיניים בקהילה, ואיכויות הטיפול של המחלקה נשבר קבעון מחשבתי שנמשך ארבעה עשורים וחלומו של מטופל לשוב ולראות התגשם".