עיריית רחובות נערכה לחידוש הלימודים והתקינה בקרית החינוך רון ארד תחנות היגיינה חכמות.
המטרה: לעודד את התלמידים וצוותי ההוראה לשטוף ידיים בדרך נכונה ובכך להקטין את סכנת ההדבקה.
2 צפייה בגלריה
עמדות ההיגיינה "קלין-משין"
עמדות ההיגיינה "קלין-משין"
עמדות ההיגיינה "קלין-משין"
(צילום: Soapy)
מדובר בפרי פיתוח ישראלי של Soapy Care, מבוססות ראייה ממוחשבת. המתקן, שאוסף דאטה, יכול להתחקות אחר ההשתפרות בשטיפה ולהתריע אם המשתמשים אינם שוטפים ידיים כראוי עם סבון, כדי לבצע רענון של הוראות משרד הבריאות.
עמדות ההיגיינה "קלין-משין" כוללות חיישני תנועה שסורקים את הידיים תוך כדי שטיפה ומספקים ניתוח בזמן אמת של איכות השטיפה לשוטף על מנת שיוכל להשתפר. המסך החכם מקרין את התנועות הנכונות שצריך לבצע על מנת לשטוף את הידיים ביסודיות לאורך כ-30 שניות.
טמפרטורת המים היא חמימה והופכת את התהליך לנעים, במיוחד בעונת החורף.
האלגוריתם של המתקן בודק שהמשתמש מבצע לפחות חמש תנועות שטיפה שונות, כולל מתחת לציפורניים, בפרקי היד ובצד האחורי כדי להבטיח את הניקיון.
2 צפייה בגלריה
הקטנה דרמטית של כמות החיידקים והנגיפים על היד
הקטנה דרמטית של כמות החיידקים והנגיפים על היד
הקטנה דרמטית של כמות החיידקים והנגיפים על היד
( צילום: Soapy)
שטיפת ידיים עם סבון גורמת להמסת השכבה השומנית שבאמצעותה החיידקים ונגיפי הקורונה נצמדים אל היד והם נשטפים ובכך נמנעת הידבקות באותם נגיפים בשל נגיעה מקרית בפנים או באחד החברים
המתקן גם מודד את חום הגוף ובכך יכול לזהות תסמיני קורונה ולהעניק הגנה בנוסף לבדיקת החום הביתית.
"לשטיפת ידיים עם מים וסבון באופן יסודי יש חשיבות עליונה בהגנה על הבריאות והיא מקטינה דרמטית את כמות החיידקים והנגיפים שנותרים על היד", אומר מקס סימנובסקי, מפתח המתקן.
קראו גם:
"שטיפה לקויה של הידיים היא אחד מהגורמים המרכזיים למחלות בעיכול ובדרכי הנשימה ומסוכנת במיוחד בתקופת הקורונה. למרות זאת רבים אינם מקפידים על כך וחושפים את הסביבה ואת עצמם לתחלואה.
"בחלק מבתי הספר הבעיה חמורה במיוחד בשל סביבה לא נעימה בחדר השירותים. המשוב שמקבל המשתמש מגביר באופן טבעי את המוטיבציה לבצע את הפעולה בדרך נכונה".
תחנת ההיגיינה פותחה על ידי הסטרטאפ הישראלי Soapy Care שזכה על כך בפרסים בינלאומיים. ניתן להזין בה סבון או אלכוג'ל לפי הבחירה.
התחנה חסכונית מאוד בחשמל וחוסכת עד 95% מהמים ו-60% מהסבון או האלכוג'ל. המערכת מתאימה גם למקומות עבודה, מטבחים גדולים, מוסדות רפואיים, אולמות ספורט, תחנות רכבת ואוטובוסים ושדות תעופה.