זמן של מעבר דירה הוא הזמן המתאים ביותר לעשות הערכת מצב של כל מה שיש לנו ולהתכונן נכון לכל מה שכרוך בכך. יש לנו כמה סוגיות לעסוק בהן, כמו רישום לבתי ספר, מציאת תעסוקה אם חייבים לעזוב מקום עבודה וכמובן שיש גם להתרגל לתחבורה אחרת לגמרי מהבית החדש ליעדים שלנו.
למרות כל הנושאים האלה עדיין הסוגיה העיקרית היא כמובן התכולה, כיצד לארוז אותה וכיצד למצוא חברת הובלות ברחובות שתתאים לנו ולצרכים שלנו. אבל עוד לפני שאנחנו עוסקים בכך כדאי להביט בצורה מפוכחת ונכונה יותר בנושא האריזה וההובלה, גם כדי למנוע עוגמת נפש ביום המעבר וגם כדי למנוע נזקים לתכולה. להלן כמה טיפים שקיבלנו מחברת מובילים מיכאל ובוריס, שיש להם ניסיון רב באריזה והובלת דירות בכל הארץ.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

מה עושים עם כל כך הרבה תכולה?

ככל שיש יותר תכולה המחיר עולה משום שיש למובילים יותר מה לסחוב. ברור שהם לא יתלוננו מול עוד עבודה ויותר כסף, אבל אם אתם רוצים בכל זאת להתייעל ולחסוך, כדאי לחשוב על מה שיש לכם ומה באמת נחוץ לכם. זה לא פשוט, כמובן, כי זה דורש היערכות נפשית ולא רק פיזית וטכנית. כל שהזמן עובר אנחנו רגילים לכל מה שמצטבר בביתנו ולעתים אנחנו מעריכים בצורה שגויה את כל הרכוש שלנו. אנחנו דוחפים הכל לארונות ולכן לא קולטים מה יש שם אלא רק כאשר אנחנו שולפים משם מה שיש ורואים את זה פזור על הרצפה. זה הזמן, אומרים אנשי הובלות מיכאל ובוריס, להחליט מה אתם רוצים להשאיר ומה עבר זמנו.

איך אורזים?

כאמור, לא לוקחים הכל. יש אנשים שישמחו לקבל את הרכוש שאינכם צריכים ויש אנשים שתוכלו למכור להם, ויש כמובן פח אשפה עירוני שתוכלו להיפטר בו מכל מה שאינו ראוי לשימוש כלל. אל תעשו את הטעות של לדחוף הכל לארגזים ולארוז מבלי למיין ולהיפטר מרכוש מיותר. פה הזמן לארוז כמו שצריך ולדחוס כמה שיותר לתוך ארגזים, כדי לצמצם את האריזות. אם תתנו למובילים לארוז במקצועיות תראו כיצד הם אורזים הכל יחד כמה שיותר צמוד, ונעזרים בסרטי הדבקה ובניילון נצמד כדי להצמיד חפצים לדבוקה אחת, וכך מצמצמים חבילות. זה יחסוך לכם הרבה כסף כשתרצו לקבל הצעת מחיר של חברת הובלת דירות.

להוביל רק עם ביטוח

לא משנה כמה יש לכם בתכולה ולא משנה כמה חפצים יקרים יש לכם, הובלות ברחובות יהיו בטוחות יותר רק בעזרת מובילים שיש להם ביטוח הובלות. בלי זה לא כדאי להסתכן, משום שההובלה עצמה יכולה להשתבש גם כאשר יש מובילים מקצועיים מאוד. כדאי לשאול עד איזה גובה סכום מבוטחת התכולה שלכם, כך שתוכלו להיות רגועים שהכל מכוסה כמו שצריך. זוהי גם חברת הובלה שתוכלו לסמוך על השירות האמין שלה כי היא מקצועית.