הורים לילדים המתגוררים בשכונת רחובות הצעירה, החליטו שהם אינם מוכנים יותר להמתין לכך שעבודות הפיתוח בשכונה יחלו, ולאחר שגן ילדים בשכונה נחסם בשל עבודות בנייה, יצאו 15 הורים וילדים אל לשכת ראש העירייה, רחמים מלול, והניחו אבן במקום, כסמל לצורה שבה השכונה נראית לדעתם.
השיטור העירוני הוזמן למקום, אך עד שהשיטור הגיע ההורים כבר הלכו. ההורים מצדם הודיעו, כי אם חסימת הגן לא תפונה והעבודות במקום לא יסתיימו, הם "יצאו למלחמה".
"די התרגלנו שדברים קורים כאן לאט, ומה שמקימים ‑ מרחוב ועד פארק ‑ לוקח שנה ושנתיים", אומר השבוע דן לוי, תושב השכונה שהגיע גם כן ללשכת מלול. "דרשנו טיפול בגן ברחוב יעקב מזרחי. חשבנו שיעבדו בחגים, ובשבוע שעבר הזדעזעתי כי עברתי במקום, והוחלט לעבוד עם חברת החשמל, ויש שם חביות עם חומרים מסוכנים שפשוט זרוקות על הכביש, ומבחינת העירייה בשבוע הבא, כשהיינו באים, היינו צריכים לדלג בין בזנטים. זה בכניסה לגן והיא חסומה עם ערימות של חביות. הייתי בהלם מוחלט".
לטענתו, ניסיונות למצוא פתרון למצב הכניסה לגן, עלו בתוהו. "התקשרנו ואמרנו שאם זה יהיה המצב, אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים. אנחנו לא נצא בשביתה, אנחנו נצא למלחמה", הוא אומר.
כאמור, ביום ראשון הגיעו ההורים מהשכונה ללשכת ראש העירייה והסבירו שאם המצב ימשיך, והעבודות מול הגן לא יסתיימו, הלימודים יושבתו. "ואנחנו ממשיכים. נתבע עוד ועוד דברים שלא נעשו כאן. אנחנו לא רוצים מזרקות, אנחנו רוצים דברים שאנחנו צריכים לקבל. אומרים לנו 'לא עכשיו'. אנחנו בפיתוח שבע שנים, ומתייחסים אלינו כמו למעברה. הם חושבים שהם חסינים מכל תביעה, אבל אם מישהו ייפול ברחוב אנחנו נתבע", מסכם לוי.
תגובת העיריית תתפרסם כאשר תתקבל