סיעה חדשה קמה ברחובות: "חוזה חדש", בהנהגתו של חבר המועצה אסף סטי אל-בר, איגדה רשימה של שבעה חברים שרובם אנשי אקדמיה מובילים, ותביא את תכני המחאה נגד הרפורמה המשפטית למועצת העיר.
2 צפייה בגלריה
אסף סטי אל בר וחברי רשימת "חוזה חדש"
אסף סטי אל בר וחברי רשימת "חוזה חדש"
אסף סטי אל בר וחברי רשימת "חוזה חדש"
(צילום פרטי)
הגר משה קדם, המובילה את הסיעה יחד עם אל-בר: "אסף הזמין אותי להיות מנהיגה שותפה של סיעת חוזה חדש לפני שבועות אחדים. אני מודה, שהאינסטינקט שלי היה לומר 'אין סיכוי'. כל החיים אני נשמרת מהשדה הפוליטי, הוא הרגיש לי מלוכלך, נועד לעסקנים. אבל כאחת מהמובילות העיקשות של קבוצת 'בונות אלטרנטיבה' במחאה, פתאום חלחלה אליי ההבנה שאני לא יכולה להפנות עורף לקריאה הזאת – אם אנשים טובים שחרדים לעתיד המדינה והעיר יימנעו מכניסה לעמדות השפעה, אנחנו לא נצליח לעמוד במשימות שהצבנו לעצמנו במחאה הזו".
בתוך שבועיים הצליחו משה קדם ואל-בר לגייס נבחרת של שבעה מועמדים ומועמדות ברשימתם, כולם מובילים בולטים במחאה ברחובות ומתוכם מעל 70 אחוז מהם אנשי אקדמיה.
"נשים ואנשים, מבריקים בתחומם, באו להוביל איתנו כתף אל כתף את הסיעה החשובה הזו ממחאה להשפעה", אומר אל-בר, "קוסטה גימפל - מנהל בתחום הלוגיסטיקה, אקטיביסט ומוביל מרכזי בהנגשת המחאה לציבור דוברי הרוסית; פרופ' מיכל שרון - מדענית, פעילה במחאת האקדמיה ובין מובילות פורום הפרופסוריות למען שיוויון מגדרי; פרופ' אורן רז – רחובותי מלידה, פרופסור לפיזיקה במכון ויצמן ורס"ן במילואים בחיל הים; ד"ר יעל אלון – מדענית ואקטיביסטית, עם שורשים חזקים בחינוך ובמאבק על זכויות להט"ב, וד"ר עופר סיטבון - חבר פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה, כותב ומתרגם, ופעיל חברתי מנוסה ורב פעלים".

2 צפייה בגלריה
זהר בלום
זהר בלום
זהר בלום
(צילום: אבי מועלם)

"זו ממש נבחרת החלומות, והחבורה הזו מקבלת רוח גבית עצומה מהגרעין המייסד שמונה כ-30 אנשים ונשים, וסביבנו עוד מאות פעילות ופעילים מחויבים".
השבוע, בהגשת הרשימות, נחשף שחוזה חדש בחרו בריצה משותפת יחד עם "החינוך בראש", סיעתו של זהר בלום, המועמד הליברלי המוביל לראשות העיר.

קראו גם:

"אחת המשימות המרכזיות שלקחנו על עצמנו היא לאחד את המחנה", אומר אל-בר, "כדי לחזק את הכוח הליברלי במועצה, חשוב לנו לעשות כל מה שביכולתנו כדי שלא יהיה בזבוז קולות. ההסכם הוא על ריצה משותפת אבל הרשימות נפרדות וקולנו הוא קול ברור – כתיבת חוזה חדש בין האזרחים לבין הרשות".