1 צפייה בגלריה
טיגיסט, 70 על 100, ציור טקסטילי, אקריליק על בד, טכניקה מעורבת, אלדד תרקה
טיגיסט, 70 על 100, ציור טקסטילי, אקריליק על בד, טכניקה מעורבת, אלדד תרקה
טיגיסט, 70 על 100, ציור טקסטילי, אקריליק על בד, טכניקה מעורבת, אלדד תרקה
בין מסורת למודרניות: תערוכתו של האמן והמעצב אלדד תרקה, "סיפורים בדים", נפתחה ביום שישי האחרון בגלריה של חנות מילתא ברחובות.
בגלריה מוצגות מגוון יצירותיו אשר עוסקות בעיקר בדמויות נשים ומוטיבים מהתרבות האתיופיות והאופן בו מהותם משתקפת ועוברת דרך טקסטורה משתנה וצבע.
בנוסף, מוצגות גם מספר עבודות מסדרת עבודות שונה, אשר עושות שימוש בשלושה צבעים בלבד - שחור לבן וזהב המציגות דמויות בהשראת האמנות האפריקאית.
סדרת היצירות המרכזית מורכבת מציורים גדולים וצבעוניים, המציגים טקסטורה משתנה. ביצירות בהן מופיעות דמויות נשים, המטרה וכן הבחירה בטכניקת העבודה, הינה לייצר נוכחות נשית משמעותית, אשר מועברת על ידי כל יצירה בנפרד ועל ידי ההצגה המשותפת. הבחירה להציג ולהתמקד בנשים אתיופיות היא משום שהן אלו המקיפות וממלאות את חייו של אלדד, על כן בין המודלים ניתן למצוא גם את בנות משפחתו, רעייתו ובנותיו.
אלדד בוחר לצייר נשים אתיופית מתוך מקום של כבוד והרצון להעניק להן מקום של נראות מלאת גאווה, לשים אותן בקדמת הבמה. השילוב בין דמויות הנשים לטקסטורה המשתנה והצבע מייצר רושם של עוצמה וכוח.
אלדד תרקה: "אני מאוד נרגש להציג את תערוכת היחיד הראשונה שלי, 'סיפורי בדים'. התערוכה חושפת את היצירות שלי, המציגות שילוב בין מסורת למודרניות. ההשראה ליצירה מגיעה מבדים, צבעוניות, טקסטורות ואסתטיקה אתיופית, שיש לי את הזכות לחשוף אותה בתערוכה לקהל הרחב".