תערוכת אמנות חדשה של קבוצת אמנים תיפתח ביום חמישי, 10.12.20, תחת השם "הלחישה" בגלריה בבית יד לבנים של החברה העירונית רחובות ותינעל ביום שלישי 5.1.2021. בתערוכה מוצגות עבודות של אמנים רבים העוסקות ומתדיינות בנושא - "הלחישה". סיור בחללי הגלריה יפגיש את הצופה עם שלל יצירות המציגות את הנושא הן במובן הפיזי המוכר, והן במובן הקונספטואלי.

2 צפייה בגלריה
לחישה, עדנה דאלי
לחישה, עדנה דאלי
לחישה, עדנה דאלי
(באדיבות גלריית יד לבנים, רחובות)

האמנים המשתתפים: איגור אוזקין, ילנה אוסקוטסקי, מאשה אורלוביץ', לאה ברקוביץ יושע, יאנה גורליק, ילנה גנקין, עדנה דאלי, סבטה דורושב, אולגה ויישביין, אנה יסנין, אולגה ירושלמי, אנה לינדן, עינת מגל שמאלי, גלינה סאיטוב, יעל סונינו-לוי, עוזי עמרני, אנה רות פקטורוביץ, אורה קולמנובסקי, לדה קורסונסקי, אירה קרוחמל, ילנה שפלב.
"עבורי המילה לחישה טומנת בחובה אינספור הגדרות. אנו חיים בעידן הרעש - חזותי ושמיעתי. אדם מסוגל להתעלם מצלילים קבועים, אך אינו מסוגל שלא לנסות ולהקשיב ללחישתו של אחר", אומרת אירה קרוחמל, אוצרת התערוכה. "רגשות כנים גורמים לנו לדבר בשקט, ללחוש. אותה זעקה הנשמעת מרחוק, אינה מושכת, אלא מרחיקה. מנגד, הלחישה מעוררת סקרנות, גורמת להאטה, להתקרבות, להקשבה, לתהייה לגבי חשיבות הנאמר בה. ייתכן שדברי הבל הם אלו הנלחשים, אך יצר הסקרנות הטבוע באדם יהפכה לבעלת חשיבות רבה. זהו סודה של הלחישה. צעקה תבטא חוסר אונים, לחישה לעומתה - אמון. בחיי היומיום תופסת הלחישה את מקומה בחיינו. האם מקריאה בלחש סיפור לבנה לפני השינה, הילדים לוחשים סודות זה לזה, האוהבים ילחשו מילות אהבה. השיחות הפתוחות והכנות ביותר מתנהלות בשקט, המילים החשובות ביותר נאמרות בלחש. בתקופת ה"פוליטיקלי קורקט" בה אנו חיים, כמו גם בזמנים של צנזורה מוחלטת, נידונים מרבית הדברים בלחישה, אל מול אדם קרוב, על מנת להימנע הן מפגיעה ברגשותיו של האחר והן משיפוטיות של הסביבה".

2 צפייה בגלריה
מקורות של לחש, איגור אוזקין
מקורות של לחש, איגור אוזקין
מקורות של לחש, איגור אוזקין
(באדיבות גלריית יד לבנים, רחובות)

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "הפעילות התרבותית הייתה חסרה לרבים מאיתנו כמו אוויר לנשימה ואט אט אנו מתחילים להשיב את הפעילות בהתאם למגבלות. אני מקווה שבקרוב נוכל שוב לצעוד בגלריה לצד אנשים רבים, ליהנות מפתיחות חגיגיות של תערוכות ובכלל שהשגרה תשוב במהרה ובינתיים, מוזמנים לצפות בתערוכה המרשימה של אמני עירנו".
בשל הקורונה, לא תתקיים פתיחה חגיגית, ביקור בתערוכה יתאפשר בכפוף להנחיות משרד הבריאות.