חודש יוני כבר ידוע כחודש הגאווה של הקהילה הלהט"בית. השנה, בשל מציאות הקורונה, לא התקיימו מצעדי הגאווה המסורתיים, אך שני יוצרים צעירים מרחובות החליטו לא לוותר וניצלו את ההזדמנות כדי להוציא קליפ יוצא דופן, שאיחד את כל הקהילות מכל רחבי הארץ, והפך להמנון הגאווה השנתי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: חן זמיר)
לקראת עצרות הגאווה שהתקיימו השבוע בארבע הערים הגדולות השיקו עלמה קלברמן ואסף אור מרחובות את קליפ הגאווה הארצי: ״בכל מקום אהבה״. בקליפ, שבו השתתפו גם מורן רוזנבלט, ידידיה ויטל, אורנה בנאי, דוד לביא ויזהר כהן, משתתפים מאות פעילי הקהילה מ-30 ערים בכל רחבי הארץ ומהארגונים השונים.
עלמה קלברמן, מוזיקאית, יוצרת ומבצעת, בת 22 מרחובות, מובילה את הקהילה הגאה בעיר רחובות, והשתתפה בנבחרת הכוכב הבא עונה 3. ב-2019 שחררה את אלבום הבכורה שלה, שֵׁדָה, בהפקתו של תאיר סיבוני. שיר הנושא מתוכו היווה עבורה יציאה פומבית מהארון, וכן הופיעה אתו בכל אירועי הגאווה בארץ.
אסף אור הוא מוזיקאי, יוצר, מפיק מוסיקלי ומבצע, בן 24 מרחובות. אסף שחרר לפני כחצי שנה את הסינגל "כמו שביקשת", הראשון שחושף את נטייתו המינית ומספר את סיפור היציאה מהארון של נער ישיבה הומו, וכן הופיע אתו באירוע הגאווה ברחובות.
"לפני חודש הגיעה אליי עלמה עם רעיון. אז כבר היה ברור שבגלל הקורונה מצעדי הגאווה במתכונתם הרגילה לא יפעלו, ושאנחנו נמצאים במצב שבו דין תל אביב כדין ירושלים, כדין רחובות, הזדמנות נדירה לראות ולהראות את העובדה שהאהבה שלנו נמצאת בכל מקום בארץ, בכל מיני צורות", מספר אסף אור.
"עלמה הציעה שנרים פרויקט גאווה שיראה בדיוק את זה, שבכל מקום יש אהבה. הגיע הזמן שהקהילה הגאה תדבר בשם עצמה. לא עוד שירים שמתובלים ביח"צ עסקני, ולא עוד אמנים סטרייטים שמתיימרים לדעת מה אנחנו רוצים ומה עברנו. אנחנו לא אטרקציה תיירותית ואנחנו כאן, בכל מקום בארץ, קהילה גדולה ואוהבת".
קליפ הגאווה (צילום תמונת קאבר - יערה חלבה)
"ברמה הכי אישית? התחלתי להרגיש פחות ופחות נוח לראות אמנים סטרייטים תורנים נבחרים שנה אחר שנה להרים פה שיר גאווה שמייצג... אותי? ומה הם יודעים על המאבק שלי? על המאבק שלנו? על העיר שלא נותנת לי לתלות דגלים?", אומרת עלמה קלברמן.
"והם בכלל לא האשמים - אבל המטרה, שהיא העלאת המודעות, מתפספסת מאחורי המעטה הסטרייט-פרנדלי. כמו מוזיקאית שהיא אקטיביסטית טובה מצאתי את הדרך שלי לעשות מלמטה - כמו שלמדתי ויודעת הכי טוב, ולהפוך את פני הדברים. לעשות ולעודד כאן יצירה גאה מבפנים, ייצוג של קהילה גאה מבפנים כלפי פנים וכלפי חוץ, ולאהוב, כך או אחרת, באופן שכולנו יודעות וכמהים. יזהר כהן מככב בקליפ, וידע לפני כולן שהכל מתחיל ונגמר באבניבי אובוהבב אובותבך".