בצעד חד משמעי סגרה השבוע עיריית רחובות בית כנסת בעיר, שהפר את הנחיות משרד הבריאות.
מדובר בבית כנסת השוכן במקלט העירוני ברחוב מאור יוסף שבשכונת 'גני הדר' בעיר. סגירת המקלט התבצעה, לאחר שתושבי השכונה התלוננו בעירייה על כך שגבאי המקום לא צייתו להוראות משרד הבריאות, ובמיוחד בשבת האחרונה, לא הקפידו על ההנחייה האוסרת התקהלות של יותר מ-10 מתפללים.
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת שנסגר ברחובות
בית הכנסת שנסגר ברחובות
בית הכנסת שנסגר ברחובות
(צילום: פרטי)
לדברי השכנים, למרות התפשטות וירוס הקורונה אפשרו הגבאים של בית הכנסת למספר כפול של מתפללים לשהות במקום. הגבאים אף התעלמו לדבריהם מהנחיות רבנים, להקפיד בשעת עלייה לתורה על שמירת מרחק של לפחות שני מטרים בין העולה לתורה לקורא, כמו כן, נטען שסירבו להיענות לדרישות מתפללים לסגור את המקום עד חלוף המגפה.
בעיריית רחובות זעמו על התנהגות זו, במיוחד לאור העובדה שהמתפללים והגבאים עשו שימוש בנכס עירוני תוך שהם מפרים במודע את החוק ומסכנים מאות תושבים, והורו לסגור את בית הכנסת מיד. תוך שעות ספורות הגיע למקום אדם מטעם עיריית רחובות והחליף את מנעול הכניסה לבית הכנסת.
"הגבאים התנהגו בצורה מחפירה וחסרת אחריות, שהייתה עלולה להמיט אסון על מאות אנשים", אמר אחד המתפללים. "חששנו, שאם 'המקלט' היה ממשיך לתפקד בצורה זו, גורל השכונה שלנו עלול היה להיות כגורלה של שכונת אבני חן במודיעין, שעשרה מתושביה לקו בקורונה ושלושת אלפים בודדו, בשל התדבקות שהחלה בבית הכנסת המקומי, יש זעם מאוד גדול על התושבים".
"אנחנו מודים מאוד לעירייה על תגובתה האחראית והמהירה, שבסופו של דבר הצילה את חיינו", אמרו תושבים והוסיפו: "אנחנו דורשים שבית הכנסת יישאר סגור עד חלוף הסכנה. בלאו הכי מרבית המתפללים בו הם מחוץ לשכונה. נעמוד על כך, שהגבאים יתפטרו מתפקידם".