כמעט ואין תושב ותיק ברחובות שלא מכיר את רחוב המנוף ואת ימי הזוהר שלו. אחרי עשרות שנים, העסקים ברחוב כמעט ולא התחלפו, ובעלי העסקים מרוצים יחסית לעובדה שסביבם נבנו קניונים ומרכזי קניות שנגסו בפרנסתם. הרחוב, הממוקם ביציאה צפונית של רחובות לכיוון נס ציונה וליד דרך הים, אמנם מיושן, אבל עדיין ממשיך לשמש כמרכז קניות שיש בו הכל.
1 צפייה בגלריה
"מגוון עסקים גדול". רחוב המנוף | צילום: אביגיל קדם
"מגוון עסקים גדול". רחוב המנוף | צילום: אביגיל קדם
"מגוון עסקים גדול". רחוב המנוף | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף הוא אחד ממרכזי הקניות הוותיקים ברחובות, וידוע בעיקר בזכות חנות 'פוזה' שהיתה בו שנים רבות ועברה לאחרונה למרכז 'סנטרו'. "כולם באו לפוזה, וזה מה שהחיה את המרכז", מסביר מוטי כוכבי, אחד מבעלי העסקים הראשונים ברחוב.
העסקים ברחוב ייחודיים: ישנם סלטי משני, חנות למוצרים חד־פעמיים, חנות מציאות, למוטי כוכבי יש חנות וילונות והרמוניקות שאותן כבר כמעט ולא ניתן למצוא, יש מכון כושר, חנות אביזרי מין, מועדון ברידג', חנות עודפים של פוזה, חנויות למכונאות רכב, חנות למוצרי אמנות איכותיים, גן ילדים גדול ומשרדים שונים.
"המקום שומר על הצביון שלו, של מה שהיה פעם", אומר כוכבי. "יש כאן 17 מבנים שונים וכל בניין שייך למישהו אחר. מי שקנה ובנה - נשאר, כולם בעלים מקוריים".
בעבר נחשב רחוב המנוף לאחד המרכזים המסחריים העמוסים בעיר, ולמרות שנבנו מרכזים נוספים באיזור כמו הסנטרו וקניון רחובות ההולנדית, העסקים ברחוב ממשיכים להחזיק מעמד. "הרבה תחלופה של עסקים אין כאן, אבל היתה נגיסה לאורך השנים", מסביר כוכבי.
איך המרכז הזה עדיין רלוונטי?
"יש כאן עסקים ייחודיים שאין במקומות אחרים בעיר. אי־אפשר למצוא אותם בקניון או במרכז העיר, אז זה מושך לכאן אנשים. הוא נמצא בכניסה וביציאה מהעיר, וכל מי שמגיע לכאן יכול לעצור על הדרך ולקחת משהו שהוא צריך, ויש פה מגוון גדול של עסקים".