אחד הפתרונות שמציע עולם הרפואה לסובלים מעודף משקל קיצוני הוא ניתוח לקיצור קיבה. ברוב הפעמים הוא מסייע למי שעובר אותו לרדת במשקל, אלא שבתביעה שהגישה תושבת אשקלון בשנות ה־50 לחייה, ניתוח כזה שעברה בבית חולים קפלן ברחובות, לא רק שלא סייע לה להגיע למשקל תקין, אלא שאף גרם לה סבל רב.
2 צפייה בגלריה
בית חולים קפלן
בית חולים קפלן
בית חולים קפלן
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז, על ידי עורך הדין איל כהן ממשרד כהן, קריסי ועורכת הדין עינת כהן־אריס, טוענת התובעת כי במשך תקופה ארוכה היא סבלה מבעיות משקל שגרמו לבעיות רפואיות. לאחר התייעצויות רבות היא הגיעה לבית חולים קפלן, שם נאמר לה לטענתה כי ניתוח "מעקף קיבה", יפתור את בעיותיה וייתן מזור לכאביה.
בנובמבר 2016 עברה האישה את הניתוח, וכבר אחריו היא חשה ברע וביקשה להישאר בהשגחה עוד זמן מה בבית החולים, אולם בקשתה לא נענתה. בכתב התביעה נטען כי עוד בדרכה לביתה היא סבלה "מכאבי בטן עזים עם הקרנה לכתפיים, מהקאות מרובות, חולשה וסחרחורות, עד טשטוש ההכרה, לא הצליחה לעלות במדרגות לביתה ונזקקה לעזרת בן הזוג".
לבן זוגה שהתקשר לקפלן וביקש לדבר עם המנתח, נאמר כי זה יחזור אליו, אולם על פי התביעה "דבר זה לא קרה מעולם". יתרה מכך, באופן תמוה הורו לו כי אם תהיה החמרה במצבה של התובעת, עליה להגיע דווקא לבית חולים ברזילי באשקלון לקבלת טיפול והשגחה, ולא לקפלן שם בוצע הניתוח.
2 צפייה בגלריה
עו"ד איל כהן
עו"ד איל כהן
עו"ד איל כהן
(צילום פרטי)
ואכן באותו לילה הגיעה האישה לברזילי, ולמחרת עברה ניתוח נוסף בניסיון להקל את מצבה. שבועיים לאחר מכן שוב הגיעה האישה לבית חולים כשהיא סובלת מכאבים, מצב שחזר על עצמו פעמים רבות. מאותו יום, כך על פי התביעה, החלה מסכת ארוכה של אשפוזים, 12 במספר, "כאשר לאורך הזמן היא סובלת מהפרעות קשות עד כדי חוסר יכולת לתפקד".
לפני כשנה נבדקה האישה על ידי פרופ' מיכאל קראוס, שקבע כי "התנהלותם של הנתבעים ביחד ולחוד היתה רשלנות ובנקל היו יכולים למנוע את הנזקים ואת הסבל הרב אותו עברה התובעת", עוד טען הפרופ' כי לתובעת נקבעו לפחות 60 אחוזי נכות בעקבות השתלשלות האירועים.
על טענות אלו ועוד טענות קשות רבות שמפורטות בתביעה נטען גם כי בעקבות הטיפול בה, "נידונה התובעת לחיי סבל, מצוקה ונכות צמיתה עד אחרית ימיה. בשל נכותה הפכה התובעת לשבר כלי, אישה סיעודית הנזקקת לעזרת הזולת לחלוטין בביצוע כל פעולות היום־יום".
כעת תובעת האישה פיצוי בשיעור של לא פחות מ־3.5 מיליון שקל בעקבות הסבל והנזקים שנגרמו לה.
כתבי הגנה מטעם הנתבעים עדיין לא הוגשו בתיק.
מקפלן נמסר: "בית החולים ילמד את התביעה ויגיב לטענות בבית המשפט".