מזה שלושה חודשים שבתיכון דה שליט ברחובות פועלת תחנת רדיו חינוכית-קהילתית, המשדרת על תדר הפתוח לכולם, 103.6 FM.
2 צפייה בגלריה
תלמידות דה שליט משדרות ברדיו
תלמידות דה שליט משדרות ברדיו
תלמידות דה שליט משדרות ברדיו
(צילום: קול השפלה)

מי שמפעילים את התחנה מסביב לשעון, הם תלמידי מגמת התקשורת של בית הספר, שלמרות המציאות הלא פשוטה איתה הם מתמודדים, מנהלים מערך פעיל ומגוון של תוכניות רדיו, לא רק רצועות של שירים.
את הפרויקט המיוחד מוביל איש התקשורת והרדיו הוותיק יוני לביא, 52, יליד ותושב רחובות.
לביא, שהקים בעבר את "קול הקמפוס" של המכללה למינהל והיה ממקימי תחנת הרדיו "רדיוס" בשפלה, ביצע לפני כמה שנים מעבר לתחום החינוך, ומצא בדה שליט, בית הספר בו הוא עצמו למד, בית של ממש.
"הרדיו שלנו הוא רדיו חינוכי-קהילתי במסגרת פרויקט של הרדיו החינוכי של משרד החינוך, במימון עיריית רחובות, והוא הוקם בבית הספר דה שליט לפני כשמונה שנים", מספר לביא. "מי שמפעילים פה את העסק הם תלמידות ותלמידי מגמת תקשורת, ורוב הפעילות נעשית על ידי התלמידים, עם מעט עזרה של הקהילה, שזה מה שמייחד את התחנה בהשוואה לתחנות חינוכיות אחרות, בהן עזרה גדולה של הקהילה בכל תחום".
בשגרה פועלת תחנת הרדיו 24/7. יום המנוחה היחיד הוא ביום הכיפורים, ובשעות שאין בהן תוכניות בשידור חי, מושמעות תוכניות שערכו מראש התלמידים, ומי שעוזר בעריכה המוזיקלית הוא לירון מנדל.
גם פרוץ מלחמת חרבות ברזל לא עצרה את התלמידים, שימים ספורים לאחר השבעה באוקטובר כבר החלו בהפעלה של תחנת הרדיו. "כבר בשבוע הראשון למלחמה, כשכולם עוד היו בשוק ובהלם, קבוצת התלמידים התארגנה ועבדנו באולפן מיוחד בבניין העירייה במקום ממוגן, משם שידרנו בבוקר ואחר הצהריים", מספר לביא, "וברגע שהתאפשר לנו לחזור לאולפן בדה שליט חזרנו".

2 צפייה בגלריה
תלמיד מגמת התקשורת בדה שליט משדר
תלמיד מגמת התקשורת בדה שליט משדר
תלמיד מגמת התקשורת בדה שליט משדר
(צילום: קול השפלה)

במהלך החודשיים האחרונים כולל שידור התחנה רצועה מרכזית - שלוש שעות במהלך הבוקר, החל מהשעה 8:00, גל פתוח בשם "מכלום תקום". "יש משמעות לשם הזה, שלמרות מה שקרה לכולנו פה לפני שלושה חודשים בערך, קמנו והתאוששנו", מסביר לביא. "קבוצת התלמידים המדהימה מפיקה תוכניות ויש בהם יוזמות אזרחיות שקשורות לאיזור, וגם דברים 'גדולים' יותר, למשל ראיינו השבוע את מפיקי הסרט 'זריחה שחורה' ששודר השבוע בתאגיד השידור, ושוחחנו עם חברי להקת אבטיפוס שהוציאו שיר חדש ומתאים לתקופה".

קראו גם:
"אנחנו מאוד מעורבים במה שקורה בקהילה, ותלמידי המגמה, מכיתה י' ועד י"ב, פעילים מאוד, ומי שמוביל כרגע את ההגשה הוא בוגר שלנו שממתין לגיוס, עומרי ושיץ. יש פה עבודה ברוכה, ואנחנו לא מתכוונים לעצור".