אין ויכוח שהבחירה של שינו זוארץ ברן בן שמעון כמאמן נבחרת ישראל היא ראויה. אין גם שום ספק, שאחרי שברק בכר סירב בנימוס לתפקיד החשוב ביותר בכדורגל הישראלי, זה היה אך טבעי שבן שמעון יהיה האופציה הבאה בתור.
מבט מהיר על הקריירה של בן שמעון, מגלה שלצד הצלחות חסרות תקדים במקומות קטנים - האליפות הסנסציונית והמדהימה בקרית שמונה כמו גם השנים היפות במ.ס אשדוד ובהפועל חיפה בליגה השניה, כל משרת אימון של רב"ש במועדונים הגדולים של ישראל התנפצה ברעש גדול.

5 צפייה בגלריה
בן שמעון. לבוא קטנים, לצאת גדולים
בן שמעון. לבוא קטנים, לצאת גדולים
בן שמעון. לבוא קטנים, לצאת גדולים
(צילום: עוז מועלם)

הוא התרסק בפרויקט במכבי ת"א, לא הצליח בלשון המעטה ביריבה העירונית הפועל ת"א ולא הצליח לסיים את העונה בבית"ר ירושלים של אלי טביב. מקטרגיו של בן שמעון יגידו שאם שאם לא הצליח באימפריות של הכדורגל הישראלי איך יצליח בנבחרת? סנגוריו יאמרו: "אם ביצע סנסציה עם קרית שמונה הפצפונית, אולי יעשה את אותו דבר עם נבחרת הישראלית הקטנטנה?
בן שמעון, אין ויכוח, הוא אחד המוחות היותר מבריקים שיש לכדורגל הישראלי להציע. הוא לא רק מגיע לאמן כדורגל, הוא בעיקר "מלמד" כדורגל. השחקנים שלו יודעים לא רק מה הם צריכים לעשות, אלא מה הסיבה שהם עושים את זה. אלא שכל מי שפגש את רב"ש במהלך הקריירה שלו, יגיד לכם, שלצד הההתפתחות המקצועית שעוברים אצלו, הציניות שלו לא פעם גורמת לשחקנים לפתוח איתו חזית. יש בסרקזם שלו לעיתים חן, לעיתים יותר קרובות זה פשוט מוציא כדורגלנים מדעתם.
כמה דוגמאות: באחד המקרים, כשאיתי שכטר האט תוך כדי ריצה, וננזף על ידי רב"ש, החלוץ ביקש להדגיש: "אל תדאג אני מהיר". אז רב"ש הזכיר לחלוץ את הכישלון במכבי חיפה ואמר לו: "גם יענקל'ה חשב שאתה מהיר". במקרה אחר, הוא אמר לאורי מגבו ששאל אותו למה הוחלף ש: "מחר תראה את זה בוידאו".
אבי לוזון, ליטרלי, גידל את בן שמעון במכבי פתח תקוה וגם מינה אותו למאמן הקבוצה לפני כמה שנים. לוזון עצמו אמר השבוע: "אני חושב שהוא מגיע בשל, פחות ציניקן ממה שהוא היה. הוא רואה את התפקיד הזה כאתגר גדול, הוא תמיד חלם על הרגע הזה". נו, גם לוזון עצמו מבהיר שציניות היא אחת מנקודות התורפה של המאמן. בואו נקווה שישאיר אותה בבית כי תמיד היתה המכשול בדרך שלו. שיהיה בהצלחה.

5 צפייה בגלריה
קין. פרק ההדחה
קין. פרק ההדחה
קין. פרק ההדחה
(צילום: עוז מועלם)

קין משחק באש


מאמנים זרים, בניגוד לאוהדים, לא ממש מבינים עד כמה רומנטית, מתוקה ומרגשת זכיה בגביע המדינה. לפני כמעט 20 שנה הודחו לואיס פרננדז ובית"ר ירושלים על ידי הכח ר"ג מהליגה השניה כי המאמן הצרפתי של בית"ר השאיר על הספסל שמות על כמו ז'רום לרואה ודוד אגנסו, עלה בהרכב משני ביותר, והביא לאחת ההפתעות הגדולות בתולדות המפעל.
בשבוע שעבר אותו סיפור בדיוק קרה לרובי קין. האירי, אולי מתוך כוונה לבצע רוטציה ואולי משום שבשבילו היה מדובר במשחק חסר חשיבות באמצע השבוע - עלה עם יותר מחצי הרכב שבדרך כלל פותח על הספסל ונתן את אפודת השוער הראשון לדניאל טננבאום. יכול מאד להיות שמכבי ת"א היתה מודחת גם עם ההרכב החזק ביותר שלה, אבל לאלפים מאוהדי מכבי כואבת עד עכשיו היד שלפתה את הראש שהם ראו את ההרכב של המאמן האירי.
יכול להיות שבמדינות מסוימות באירופה מפעל הגביע הוא זניח. אולי בגלל זה כבר יותר מדי שנים קבוצה כמו ריאל מדריד - שיאנית הזכיות בצ'מפיונס ליג לא זוכה בגביע המלך הספרדי. כאן, בלבנט, זכייה בגביע היא סופר חשובה. נכון, היא משנית ביחס לאליפות אבל הרבה יותר ספונטנית, מרגשת והקתרזיס שלה הרבה יותר גדול. זר לא יבין זאת.

5 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)

היהירות של חיפה


בתחילת העונה כל מי שקיבל הודעת וואטס אפ עם הבשורה שמסאי דגו יתמנה למאמן מכבי חיפה חשב שמדובר במתיחה. דגו??? האיש שנכשל בקרית שמונה והפועל כפר סבא, מקבל את המועדון הגדול בישראל??
האיש שאחראי לליהוק הזה, גל אלברמן, ככל הנראה חשב שמערכת כמו מכבי חיפה כל כך משומנת שגם מאמן שזה עתה סיים שנה בנוער יוכל לשייט לאליפות. הרי אנחנו מכבי חיפה, בשביל מה אנחנו צריכים מאמן? העסק כל כך מתוקתק, שלא משנה אם לאיש על הקווים קוראים ברק בכר, מסאי דגו או חיים סירוטקין (רק כדוגמא כמובן).
אלא שבחיפה שכחו, שלפני שבכר הגיע הם חיפשו במשך עשור שלם אליפות ולא מצאו. ניסו צוות מקצועי זר, ניסו מאמנים שמכירים את המערכת (רוני לוי) כאלה שהקריירה שלהם בנסיקה (גיא לוזון) ומצאו אתונות במקום מלוכה.
ספק מה הכישלון היותר גדול של חיפה ואלברמן - הבחירה לתת לדגו את המפתחות של למבורגיני כמו חיפה, למרות שלא הסתדר עם קיה פיקנטו, או המהירות שבה בכר הפך להיות המועמד המוביל וכנראה היחיד לעונה הבאה? הרי אם בחיפה היו מנסים להיות קצת נדיבים כלכלית עם בכר אולי היו מונעים ממנו לנסוע לבלגרד.
גם אם לא, יכלו לפנות לרן בן שמעון שהיה פנוי. בסוף הרי הכל מתיישר - בכר בדרך חזרה לחיפה, רב"ש בנבחרת ודגו? הלוואי שיתפתח ויזכה שוב לקבל קבוצה כמו חיפה, אבל כשהוא הרבה פחות בוסרי יחזור לנסות לטפס לפסגה מלמטה אחרי שהתרסק ממנה ברעש גדול.

5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים. פסגת הפחד
אוהדי בית"ר ירושלים. פסגת הפחד
אוהדי בית"ר ירושלים. פסגת הפחד
( צילום: עוז מועלם)

לחזור הביתה בשלום


שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פרסמו ביום חמישי שעבר כי חוליית מחבלים תכננה פיגוע באצטדיון טדי. על פי ההודעה, חברי החוליה הם אחמד סג'דיה (27) ממחנה הפליטים קלנדיה, מחמד חמאד (26) מכפר עקב ועומר עיד (24) מהכפר דיר ג'ריר שבבנימין, אשר מחזיק גם בתעודת זהות ישראלית.
מאז הפרסום של הידיעה המפחידה הזו, יש לא מעט אוהדים של בית"ר ירושלים שפרט למפלס החרדה שעלה אצלם, פנו להנהלת המועדון בשאלה/בקשה שחברת האבטחה באצטדיון תוחלף לאלתר משום שעובדיה הם מהמגזר הערבי בחברה שמעסיקה רק עובדים יהודים.
יש כאן בעיה שהיא לא רק באצטדיוני הכדורגל אלא בכל מקום שנותן שירות. חברות האבטחה שמאבטחות הופעות של מוזיקה, קניונים או כל מקום המוני אחר, מעסיקות את אנשי המגזר. אי אפשר להסתדר בלעדיהם וחייבים לציין כמובן כי יש שם אנשים מעולים מקצועית ואנושית. אין גם שום זכות חוקית או מוסרית לדרוש מאדם לאבד את פרנסתו רק בגלל המוצא שלו. זו גזענות פר-אקסלנס.
מצד שני, כל הורה שחושש לשלום ילדיו כשהוא מגיע למגרש כדורגל או אדם מבוגר שמבועת מעצם האבסורד שבו עורכים עליו חיפוש כדי למצוא אמל"ח או מכשירים קהים, כשהבודק הוא בעל מבטא ערבי במיוחד אחרי אירועי השביעי באוקטובר - היא עוד מערכה בתיאטרון האבסורד שבה אנחנו חיים במדינה הזו. אין שום תובנה אינטילגנטית מהאייטם הזה. נשאר רק, כמו בהרבה מקרים אחרים, לדון בו, לפרסם אותו ולהתפלל שכולם, יחזרו הביתה בשלום.

יואב קיש לא מדבר עברית


"אני רוצה לעדכן אותך שפרס ישראל בתחום ספורטאים מצטיינים לשנת תשפ”ד מוענקת לך", זה מה שאמר שר החינוך, יואב קיש למיקי ברקוביץ'. אם היינו רוצים להתחכם, או כותבים מערכון לארץ נהדרת היינו אומרים שקיש פשוט ניסה לדבר כמו טל ברודי כדי שברקוביץ' ירגיש בבית. אם להיות רציניים לרגע, הייתם מאמינים שזה האיש שאחראי מיניסרטראלית על העברית שילמדו הילדים שלכם?
תגידו שקיש לא מגיע לכיתות ולא מלמד ילדים ביום יום. אבל מה עם הדוגמא האישית? הנראות? הפעולה הפשוטה ביותר להגיד את הדברים בצורה תקנית? אם קיש לא היה שר, אולי זה לא היה צורם. זה מעצבן, כי פוליטיקה זה כנראה המקצוע היחיד בעולם שבו לא צריך שום הבנה מקצועית כדי לעמוד בראש משרד. מה זה משנה? העיקר שלקיש היה חשוב להגיד לברקוביץ' שהוא גדל כמעריץ של מכבי ת"א. כנראה הבריז משיעורי לשון כדי להתכונן למשחקים באירופה ביום חמישי בערב.

אתם אמרתם
"אף אחד לא יכול לגמד את מה שעשינו העונה": מסאי דגו כנראה לא מחובר לשום כלי תקשורת וגם לא שומע
30 אלף איש בסמי עופר // כל הערוצים