קובי חסון יכול להתהדר בטייטל מעניין: האיש שהעלה את אותה קבוצה ליגה גם כמאמן וגם כשחקן, ועוד בשנים נפרדות. בעשור הקודם הוא עשה זאת כשחקן מן המניין במכבי רחובות ובחודש שעבר סגר בכלל מעגל, הפעם כאיש שמדריך אותה על הקווים. רחובות סגרה עונה מופלאה עם עלייה לליגה הלאומית, וחסון (43) זכה לתגמול יפה, כשחוזהו הוארך בעונה נוספת.
1 צפייה בגלריה
חסון ושחקני רחובות על הקווים, בפלייאוף
חסון ושחקני רחובות על הקווים, בפלייאוף
חסון ושחקני רחובות על הקווים, בפלייאוף
(צילום: חמי קדוסי, מכבי רחובות)

לתקוע יתד

"אני איש של מערכת", מספר חסון בגאווה. "יש לי פז"מ ארוך מאוד במכבי רחובות. תרמתי למועדון הזה כל כך הרבה מהגוף והנפש שלי. במהלך השנים הראשונות שלי על הקווים, היו לי הרבה אופציות לעבור ואפילו להתקדם, אבל בחרתי להישאר. וכן, לא מצטער על זה לרגע. היום אני קוצר את הפירות על זה שהייתי נאמן למועדון. צריך לתת קרדיט גם להנהלה, שבחרה בי מההתחלה ואחר כך גם נתנה לי את המושכות. יש המון דברים שנתנו אחד לשני. אני תרמתי, היום הם מחזירים לי".
בכלל, רחובות הפגינה שליטה ברורה העונה במחוז הדרומי בליגה הארצית. היא סיימה אותו במקום הראשון וצלחה את כל סדרות הפלייאוף, כולל 0:2 על אליצור יבנה בגמר. אחרי שלוש שנים, הרחובותים שוב בליגת המשנה. "שלטנו העונה בליגה, אבל בזכות עבודה קשה", מבקש חסון לציין. "שום דבר לא בא לנו בקלות. כולם היו מחויבים, בלי אגו. אחד בשביל השני. הפרס הוא כמובן העלייה שלנו".
ועכשיו המטרה בליגה הלאומית היא...?
"כשאתה עולה ליגה, אז הדבר הראשון שאתה רוצה לעשות זה לתקוע יתד. זו ליגה שלא היינו בה שלוש שנים. עברו עליה הרבה דברים בשנים האחרונות, היא השתנתה. זו תהיה ליגה קשה, עם הרבה קבוצות שרוצות לעלות ועם תקציבים גדולים, הרבה יותר משלנו. לא יהיה פשוט. לכן, כאמור, המטרה היא לתקוע יתד ולהתברג כמה שיותר למעלה".
מקום אחד מעל הקו האדום יספק אותך?
"תראה, אני כמאמן לא אוהב אף פעם להסתכל למטה. בוא נגיד שאנחנו רוצים להתברג בפלייאוף העליון ולהגיע כמה שיותר גבוה".

להשאיר עוגנים

חסון נהנה העונה מסגל סופר־מוכשר, עם ים ניסיון: בין השאר של אפיק נסים ורוברט רות'בארט. הראשון מונה לפני שבועיים למנכ"ל הקבוצה, כך שלא ימשיך בלאומית. "זה נכון שאנחנו נצטרך לבנות קבוצה טובה, אבל לא מחדש", מסביר חסון. "אני תמיד אוהב להשאיר עוגנים. כשבנינו קבוצה חזקה בארצית, השארתי שחקני מפתח. גם הפעם נצטרך להתחזק, להוסיף. הרעיון הוא להשאיר גרעין וסביבו לבנות קבוצה חדשה. בליגה הזו צריך לשלב גם צעירים, ואת זה נצטרך למצוא".
לפחות על הנייר, יש קבוצות שמעמידות תקציבים גדולים יחסית לליגה הלאומית. איך תוכלו להתמודד איתן?
"זה נכון שיש קבוצות עם תקציבים גבוהים ואנחנו לא שם. מהניסיון שלי, תקציב הוא יפה ונכון בתחילת שנה. לא תמיד יודעים לעשות את הבנייה הנכונה עם תקציב גבוה. אפשר לבנות קבוצה טובה גם בתקציבים פחות גדולים".
"מהניסיון שלי, תקציב הוא יפה ונכון בתחילת שנה. לא תמיד יודעים לעשות את הבנייה הנכונה עם תקציב גבוה. אפשר לבנות קבוצה טובה גם בתקציבים פחות גדולים"
איך יהיו יחסי העבודה בין אפיק המנכ"ל לקובי המאמן?
"לאפיק ולי יש יחסים מאוד טובים. שיחקנו ביחד לפני כמה שנים וגם אשתקד זה היה מובן מבחינתי שהוא ימשיך לעוד עונה. ראיתי בו חלק חשוב בקבוצה שרוצה לעלות ליגה. גם כמאמן וגם כשחקן היה בינינו קשר טוב. מאמין שגם בתפקיד החדש שלו, היחסים הטובים יימשכו ויעניקו לנו הרבה יתרונות. שיתוף פעולה בינו לביני ברמה המקצועית נראה לי מתכון להצלחה".
את הקהל של מכבי רחובות נראה גם בלאומית?
"לא חושב שחסר למכבי רחובות קהל. ברור שאשמח להרבה יותר. אני יכול להגיד לך שהיו משחקים שאולם ברזילי היה מלא. בגמר הפלייאוף, למשל, היו אנשים שנשארו בחוץ. לרחובות יש אוהדים מצוינים בכדורסל, צריך שיהיה להם יותר עניין. בליגה לאומית זה יקרה. מאמין ומקווה שהאוהדים ימלאו את ברזילי השנה. אם הם יעשו את זה - זה ייתן לנו יתרון עצום. בכלל, אני מרגיש את האהבה שלהם ברחוב. כשאני מסתובב בעיר, כולם תומכים ומעודדים".

החלום הבא

אני רואה שהעונה האחרונה עשתה משהו לעיר.
"זו הייתה עונה של אחת לעשור. הכל התחבר. מהצוות המקצועי, להנהלה שנתנה את הכל ועד כל המהלכים שעשינו. השחקנים עצמם, הבחירה הייתה בפינצטה ופגענו בכולם. עונה בלי משברים, גם כשהפסדנו הקבוצה הייתה מחוברת וידענו מה המטרות. לא יכולנו לבקש עונה יותר חלומית מזו".
מה לגבי חלומות, יש כאלו?
"משנה לשנה אני רואה שיש לי עוד חלום ועוד חלום. כשחקן היה חלום לעלות את רחובות ללאומית. שנה שעברה החלום היה לעשות את אותו הדבר כמאמן. עכשיו זה להגיע עם רחובות כמה שיותר גבוה. כשאומרים לי מכבי רחובות, יש לי צמרמורות בכל הגוף. כל הישג עם הקבוצה הזו זה וואו".