כמעט חצי שנה ישב ניב אנטמן בבית עד שהגיעה ההצעה מסקציה נס ציונה. יוסי גינזבורג נפצע והכתומים חיפשו שוער עם קילומטראז' בשתי הליגות הבכירות. אנטמן, שהיה אז כאמור פנוי, לא חשב פעמיים. בכל זאת, הוא היה רעב לחזור לכר הדשא.
1 צפייה בגלריה
אנטמן במגרש בנס ציונה. "הזדמנות אחרונה לחזור לליגת העל" |
אנטמן במגרש בנס ציונה. "הזדמנות אחרונה לחזור לליגת העל" |
אנטמן במגרש בנס ציונה. "הזדמנות אחרונה לחזור לליגת העל" |
(צילום: אסף הופמן)
"עברתי לא מעט בקריירה", הוא מודה בראיון. "הגעתי למועדון מאוד משפחתי, עם שאיפות ומטרות. הוא באחד המקומות הראשונים בלאומית ומכוון לעלות ליגה. קיבלתי הזדמנות לחזור לבמה המרכזית, ואם נצליח לעלות, בטוח שזה יסלול את הדרך שלי למעלה. בטווח הקצר אני רוצה להחזיר את הקבוצה הזו למקום בו היא היתה לפני שנתיים".

המסע ההולנדי

בגיל 29, אנטמן מסתכל על הקריירה שלו וקצת מתאכזב. השוער, שגדל בצור שלום ומשם עבר למחלקת הנוער של מכבי חיפה ובהמשך שיחק בליגת העל עם הפועל חיפה, סומן עוד מגיל צעיר כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי.
"חד־משמעית ציפיתי להיות במקום אחר", מודה אנטמן בפתיחות. "בגיל 21 עמדתי בשער של הפועל חיפה בפלייאוף תחתון במקום דרשלר קאלה שנפצע. היה עליי לחץ, אבל הצלחנו להישאר בליגה וזו נקודת ציון. פתאום פרצתי לתודעה. שנתיים לאחר מכן שיחקתי 18 משחקים בליגת העל, היתה לי עונה מצוינת, אבל הגעתי לצומת דרכים. יואב כץ (בעלי הפועל חיפה, ר.ו) החליט שהוא רוצה להביא שוער זר והקריירה שלי הלכה אחורה".
הישיבה על הספסל בהפועל חיפה נתנה אותותיה, ואנטמן, שביקש יותר דקות משחק, מצא אותן ב־2015 בהפועל ראשון לציון. שנה לאחר מכן ניסיון להגשים את החלום האירופי הסתכם בעונה אחת בשורות דורדרכט ההולנדית. שנה שהוא לא יכול לשכוח. לרעה.
"חתמתי עם סוכן שהבטיח לי שיוציא אותי לחו"ל", מגולל את אנטמן את הסאגה ההיא. "מצאתי את עצמי חותם בראשל"צ אצל איל ברקוביץ'. אחרי משחק אחד קיבלתי הצעה מהמועדון ההולנדי ואיל נתן לי את ברכת הדרך. בדיעבד, עזבתי כדי למנף את הקריירה, כי זה מה שהיה חשוב לי אז. הלכתי למועדון שהסוכן שסגר לי את העסקה לא עשה בו בדק בית. היה שם שוער שבחוזה שלו חייב לשחק בהרכב. לא יצא לי לשחק מספר משחקים, אבל לא עונה רצופה. חזרתי כי לא באמת ראיתי דקות משמעותיות. בארץ ברור שלא עקבו אחרי המשחקים שלהם, ושוב הייתי צריך לבנות את עצמי מחדש".
אנטמן חזר לישראל - היישר לליגה הלאומית, אל העולה החדשה דאז עירוני נשר. "רציתי להמציא את עצמי מחדש", אומר אנטמן. "שיחקתי בלית ברירה בנשר בידיעה שהקבוצה בלי באמת סיכוי להישאר בליגה הלאומית. רציתי רק לקבל כמה שיותר דקות משחק, להשתפשף. וזה אכן פתח לי את הדרך להפועל רעננה".

ההמתנה בבית

החזרה לרמות היותר גבוהות הגיעה עם ההצעה שקיבל בעונת 2018 מהפועל רעננה שהיתה אז בליגת העל. הוא נקלט כשוער שני, ואת ההזדמנות הממשית בשער קיבל כעבור שנתיים, אז גם מונה לקפטן הקבוצה. "נכון, לקח זמן עד שקיבלתי הזדמנות, אבל הצגתי משחקים טובים. בקיץ האחרון ויתרתי כי לא הייתי שלם עם ההצעות שקיבלתי. פתאום נשארתי בבית. הרבה דלתות נסגרו והייתי חצי שנה בלי קבוצה עד ההזדמנות שנתנו לי כעת בנס ציונה, עם מאמן שמכיר אותי טוב".
לא רק ניר ברקוביץ' מכיר אותו טוב מהימים בראשל"צ, אלא גם רועי אנקווה, שהיה אז במועדון וכיום משמש כבעלים של נס ציונה. "קבוצה שרוצה להילחם על העלייה חייבת כמה שוערים טובים בסגל", הוא מסביר. "ניב היה פנוי, יוסי סובל ממתיחה ברצועה ויהיה שלושה שבועות בחוץ והיה צריך עוד גיבוי".
העובדה שהוא לא שיחק חצי שנה לא הרתיעה אתכם?
"אני מכיר אותו טוב. הוא היה פנוי ואני יודע עד כמה הוא מקצוען. ייקח לו זמן לחזור למסלול, אבל בזמן הזה שישב בבית – הוא התאמן עם קבוצה בחיפה ועבד עם אבא שלו. הוא תמיד בפעולה וגם אצלנו נכנס מהר מאוד לעניינים".
ואכן, לפני שבועיים, ממש כמה ימים אחרי שחתם, כבר עמד בשער נס ציונה ב־0:0 הביתי מול הפועל עכו. בשני האחרון פתח בין הקורות גם במשחק החוץ במושבה מול הפועל פתח תקוה.
ואם שמתם לב שאנקווה הזכיר את אביו של אנטמן, יש סיבה טובה. לא מדובר בעוד אבא, אלא בשוער עבר ברמות הגבוהות שהיה חלק נכבד ממכבי חיפה ונבחרת ישראל, ולימים הפך למאמן שוערים.
"מצד אחד יש לי את האבא שהוא המאמן שוערים הטוב בארץ בפער על כולם והלמידה, והחיסרון הוא שבכדורגל הישראלי להיות בן של זה גנאי. לצערי, באופי הישראלי לא תמיד רואים את זה בצורה חיובית"
"הפרמיירה של ניב היתה טובה מאוד", מנתח האב הגאה. "כשוער הכי חשוב לשמור על שער נקי. ראיתי את המשחק הראשון והוא היה נהדר. יש לו הזדמנות לחזור לתודעה ולמקום שהוא יכול וצריך להיות בו. יש דוגמאות גם מהארץ. כמו שרובי לבקוביץ' פרץ גם כן בגיל מבוגר יחסית".
ניב וגיורא קרובים מאוד־מאוד גם היום. לא מזמן סיפר אנטמן על הקשר שלו עם אביו: "יש לזה יתרונות וחסרונות. מצד אחד יש לי את האבא שהוא מאמן השוערים הטוב בארץ בפער על כולם והלמידה ממנו, והחיסרון הוא שבכדורגל הישראלי להיות בן של זה גנאי. לצערי, בגלל האופי הישראלי לא תמיד רואים את זה בצורה חיובית".

פתח לפרוץ

שוער העבר האגדי של מכבי חיפה מלווה את בנו במגרשים מגיל קטן, עוד שהיה מאמנה של מכבי צור שלום מליגה א' בתחילת המילניום. "חסר לו הגרוש ללירה שקבוצה תוכל ליהנות ממנו באמת", מסביר גיורא. "הוא היה חצי עונה שוער ראשון בהפועל חיפה בליגת העל, אבל משום מה הם בחרו לא ללכת איתו. יש לו דרכון אירופי והוא מצא את עצמו בהולנד מגשים חלום. משחק הרגל והרחבה שלו קרץ להם. הוא שידרג את היכולות שלו, אבל אחרי שנה היו סיבות שגרמו לו לחזור לארץ".
"קצת מצחיק אותי שהוא חזר לשחק בסיטואציה לא ברורה", המשיך אנטמן. "הוא סיים ברעננה כקפטן הקבוצה, עשה עונה טובה מאוד עם סטטיסטיקה מצוינת של שוער. למרות הנתונים הללו, הוא מצא את עצמו בלי קבוצה וזה משהו לא ברור. יש לו רזומה מספיק טוב להיות לפחות בליגה השנייה".
אנטמן האב מאושר מהחזרה של בנו לכדורגל הישראלי. "משום מקום הוא קיבל הזדמנות מנס ציונה, שנקלעה לסיטואציה בגלל פציעה של שוער. אני מצפה שבזכות מה שקרה הוא יפרוץ. נס ציונה נותנת לו הזדמנות לחזור איתה לליגת העל וזה צעד מבורך לשני הצדדים".