בשבוע שעבר חזרה נבחרת ישראל ממשחקי העולם לאנשים עם צרכים מיוחדים שנערכה בברלין, המשלחת הישראלית מנתה 35 ספורטאים על הספקטרום האוטיסטי, תסמונת דאון ועם מוגבלות קוגנטיבית אשר יצגו את ישראל בשמונה ענפי ספורט שונים.
3 צפייה בגלריה
ריבי כהן והמאמנת חנה דואניס
ריבי כהן והמאמנת חנה דואניס
ריבי כהן והמאמנת חנה דואניס
(צילום: פרטי)
במשחקים השתתפו מעל 7,000 ספורטאים עם מוגבלות מ-170 מדינות בעולם, הספורטאים והספורטאיות הישראלים זכו ב-25 מדליות: 9 מדליות זהב, 8 מדליות כסף, ו-8 מדליות ארד.

הזוכים שלנו


מבין הספורטאים היו גם חמישה מאזור השפלה, שבהם אנחנו גאים במיוחד:
קובי חממה (44) מראשון לציון, שהתמודד בענף אופניים וזכה במדליית כסף כשהגיע 47 מאיות השניה מהמקום הראשון.
פזית רובנס (34) שהתמודדה בענף הטניס וזכתה במקום הרביעי בתחרות הזוגות ובמקום השמיני במשחקי היחיד לנשים.
ריבי כהן (38) מיבנה שהשתתפה בענף הבאולינג וזכתה במדלית כסף ובמקום השלישי בקבוצת הנשים, זאת למרות שנאלצה לעבור 4 דיאליזות בזמן התחרות בברלין.
טל גולני (36) מרחובות שהתמודדה בענף האופניים וזכתה במדליית ארד במרוץ 5 אלף מטר נגד השעון.

3 צפייה בגלריה
טל גולני. מדליית ארד
טל גולני. מדליית ארד
טל גולני. מדליית ארד
(צילום: פרטי)

ספיר בר יואל (31) מרחובות שהתמודד בענף שחיה וזכה במדליית זהב בשחיית 50 מטר בסגנון חופשי.
ארן בר פלד (32) שהתמודדה בענף שחיה וזכתה במדליית כסף בשחיית 800 מטר בסגנון חופשי.
את ענף נבחרת השחייה הובילו המאמנים בקי-מיכאל בקלש ונורית משיח שסיפרה כי בקבוצות השחייה שהיא מאמנת היא משלבת ילדים ונערים עם ובלי מוגבלויות, דבר שבעיניה הכרחי ובאופן טבעי מלמד את הספורטאים בקבלת השונה. "ניתנה לי זכות גדולה לאמן יחד עם בקי את נבחרת השחייה הישראלית, ללוות אותם למשחקי העולם בברלין ולהיות שותפה להבאת נבחרת השחיינים המצוינת עם הצרכים המיוחדים להישגים אישיים וקבוצתיים ברמה בינלאומית".


קראו גם:

3 צפייה בגלריה
 ארן בר פלד. מדליית כסף
 ארן בר פלד. מדליית כסף
ארן בר פלד. מדליית כסף
(צילום: פרטי)

ההורים מתרגשים


אוד בר פלד, אביה של ארן, ספורטאית על הספקטרום האוטיסטי, סיפר על החוויה: "התרומה האישית לכל ספורטאי באירוע בינלאומי מעלה לספורטאי את הביטחון העצמי, את העצמאות ואת יכולות ההתבטאות. שמענו מהבת שלנו ארן, פרץ של משפטים שלמים שמעולם לא שמענו. היא החלה לדבר על רגשות וכמה האירוע מרגש אותה. ההתרגשות באירוע בינלאומי היא גם נחלתם של המשפחות. בין המשפחות היו גם אחים ואחיות של הספורטאים. אחים ואחיות, שלאורך ילדותם כל מה שהם שמעו מילדים אחרים זה הצקות שיש להם או או אחות 'מפגרים'.
"כשאתה רואה את אחיך הספורטאי או אחותך הספורטאית, נלחמים בבריכה, באופנים ובטניס שולחן ו'קורעים את המסלול', אתה מתמלא בגאווה עד השמיים", סיכם בר פלד בהתרגשות.