יואב לומברוזו, שחקנה של נבחרת ישראל בכדוריד שגדל במחלקת הנוער של עירוני רחובות, ישחק בעונה הבאה בבנפיקה ליסבון, שזכתה לפני כשנה בליגה האירופית. הכדורידן בן ה־23 ישחק תחת המאמן ג'וטה גונזאלס, שאימן בעבר בלה ריוחה הספרדית ושימש עוזר מאמן בפריז סן ז'רמן.

2 צפייה בגלריה
לומברוזו. "מועדון מפואר"
לומברוזו. "מועדון מפואר"
לומברוזו. "מועדון מפואר"
( SL BENFICA)

למברוזו כבר חתם במהלך העונה שחלפה על חוזה לארבע עונות בקיילצ'ה מפולין, זאת לאחר שהצטיין במדי לימוז' הצרפתית. "זאת הייתה החלטה לא פשוטה לוותר על החוזה בקיילצ'ה", אמר השחקן לאתר איגוד הכדוריד. "למעשה חתמתי שם בשלב מוקדם של העונה שעברה, והייתי אמור להגיע אליה כבר במהלך העונה שחלפה. הדברים פשוט לא יצאו לפועל, בגלל שהתחילו שם לצערי בעיות כלכליות".
"מדובר במועדון פאר עם יומרות", המשיך לומברוזו. "הם השקיעו הרבה במטרה לזכות באליפות פורטוגל ולהופיע בהמשך בליגת האלופות. הספקתי לבקר בליסבון אחרי שהעונה נגמרה. מעבר לעיר המדהימה, המועדון מתנהל שם בצורה יוצאת דופן, עם ענפי ספורט רבים ומובילים. משהו נדיר גם בקנה מידה של המועדונים המובילים בכדוריד העולמי. עכשיו המטרה היא להשתלב, ולעשות יחד עם המועדון את קפיצת המדרגה".
למברוזו הוא אחד מארבעה ליגיונרים מעירוני רחובות ששיחקו בעונה שחלפה באירופה והתחילו את דרכם בפרויקט גרמניה של איגוד הכדוריד - יונתן דיין, ששיחק בבונדסליגה וירד עם האם לליגת השנייה, שניר נציה ששיחק בנאנסי בצרפת וישחק בעונה הקרובה במכבי ת"א, ורותם דיין שהיה בכוכב האדום בלגרד.
לומברוזו החל את המסע האירופי שלו ב־2019, באזיינבך מהליגה השנייה בגרמניה לפני שעבר ללימוז' ב־2020. "אחרי המשא ומתן הבנתי שגם יהיה לי דרכון פורטוגלי אז זה הסתדר עוד יותר מבחינת המעבר לליסבון. איך הכדוריד פה? ברור שזה דבר אחר ממה שיש בישראל אבל אני עוד אחווה אותו. אני יודע לספר שבלימוז', שיש שם בעיקר תרבות כדורסל, אין הבדל גדול בין הכדורסל לכדוריד. הכדוריד מקבל אותו מקום של כבוד גם מבחינת צופים".
יש לך כוונה לחזור מתישהו לליגה המקומית?
"כרגע זה לא רלוונטי, יש לי עוד מטרות להשיג בקריירה. לצערי הכדוריד בארץ עוד דורך במקום גם כי אנחנו לא מתוקצבים בכלל וזה מסוג הדברים שמשפיעים. לצערי גם ברמת הנבחרת לא עשינו את השינוי ועוד לא העפלנו לטורניר גדול. רואים דעיכה בענף בישראל וזה כואב".

החתמות חמות בהפועל ראשל"צ

הולכים ונאספים: בהפועל ראשון החלו במהלך סוף השבוע שעבר את בנייה הקבוצה לעונה הקרובה. כצעד ראשון הבלם טל מכלוף (3), שהגיע לראשון לציון בחודש ינואר האחרון לאחר חצי עונה באדומים אשדוד, האריך את חוזהו, כמו גם המגן מור עדרי (23). מי שהצטרף הוא הקשר רועי פדידה (22) שמגיע מהאדומים אשדוד, במדיה כבש ארבעה שערים ב־19 הופעות. פדידה גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, ובעונת 2020/21 אף רשם במדיה 12 הופעות בליגת העל. בעונה 2021/22 פתח את העונה במדי בבית"ר (2 הופעות בליגת העל) ובאוקטובר עבר לבני יהודה. בנוסף, שוער הפועל ר"ג בעונה שחלפה, מתן עמבר, שהוא גם חתנו של המאמן יובל נעים, חזר להפועל ראשון.
חיזוק מפתיע הוא מאמן השוערים יעקב אסייג, שבמשך שנים זוהה עם הצוות המקצועי בבני יהודה. לאחר שעזב את הקבוצה בחודש מאי האחרון, מצטרף אסייג לצוות של יובל נעים בהפועל ראשון לציון.

רמלה: השחקניות שמצטרפות לאלופות

חיזוק כחול-לבן: אחרי היורובאסקט בת"א, הודיעה השבוע אלופת המדינה, אליצור רמלה, על החתמת שלוש שחקניות נבחרת ישראל לשתי העונות הקרובות. הראשונה היא הקפטנית עדן רוטברג (25, 1.70 מ') שממשיכה עונה שנייה ברציפות בקבוצה, וצמד ה'פורוורדיות' דניאל רבר (26, 1.84 מ') שחוזרת לקדנציה שנייה לאחר שזכתה עם רמלה בדאבל בעונת 2018/19 וצליל וטורי (25, 1.74 מ') שחוזרת לקדנציה שלישית במועדון לאחר שכבר שיחקה ברמלה בעונות 2016/17 (עונת העלייה של רמלה חזרה לליגת העל) ו-2019/20.
רבר לבשה בעונה שעברה את מדי אליצור חולון שם קלעה 11.6 נקודות, אספה 7.8 ריבאונדים וחילקה 4 אסיסטים ב־34 דקות משחק בממוצע. וטורי שיחקה בעונה שחלפה במכבי עירוני רמת גן, סייעה לה להעפיל לחצי גמר הפלייאוף ורשמה 10.2 נקודות ו־4 ריבאונדים בממוצע.
רוטברג עצמה רשמה הקיץ ביורובסקאט במדי הנבחרת 10 נקודות, 3 ריבאונדים ו־3 אסיסטים בממוצע, ובעונה שעברה במדי רמלה היא העמידה 9.5 נקודות ו־2.8 אסיסטים ב־27 דקות משחק.
מאמן רמלה, דני גוט: "אני שמח מאוד על החתמתה של עדן אצלנו לעונה נוספת. המנהיגות, המסירות, והכישרון של עדן הפכו לסמל ולזהות של הקבוצה שלנו. כמו כן, שמח על הצטרפותן של שתי שחקניות נבחרת ישראל דניאל וצליל, לקבוצה שלנו באליצור רמלה. דניאל וצליל משלבות יכולת מקצועית ואופי מתאים, במגרש ומחוצה לו. כמאמן, אני מרוצה ואופטימי לגבי מה שאנו בונים השנה".

2 צפייה בגלריה
רבר. חוזרת לקדנציה שנייה
רבר. חוזרת לקדנציה שנייה
רבר. חוזרת לקדנציה שנייה
(אתר פיב"א)
המנהל המקצועי של רמלה, ניסים רון, סיכם: "הכוונה של המועדון להחתים שחקניות לטווח ארוך על מנת ליצור יציבות לאורך השנים של המועדון".
× × ×
לסיום נקנח באליצור חולון, ונעדכן שנועה זילבסקי (27, 1.71 מ'), חוזרת לקדנציה שנייה במועדון לאחר שסיימה את העונה הקודמת בבני הרצליה.