עירוני נס ציונה כדורסל אמורה לפתוח בעוד כשבוע וחצי את אימוניה באופן רשמי, ולהוציא לדרך את עידן המאמן בראד גרינברג. בנוסף, במועדון הכתום לא רגילים לעמוד במרכזן של סערות תקשורתיות, והקיץ היה עליהם להתמודד עם ביקורת נוקבת ובוטה במיוחד שספג קודמו של גרינברג בתפקיד, נדב זילברשטיין, מצד שחקנו לשעבר גיל אמיתי. ובסופה של הפגרה הקצרה נראה שלנס ציונים יש, שוב, פוטנציאל להציג סגל שיתמודד בהצלחה בחצי העליון של טבלת ליגת העל.
3 צפייה בגלריה
נמרוד לוי
נמרוד לוי
נמרוד לוי
(צילום: טל שחר)
החתמה נוצצת
בנס ציונה הצליחו להשאיר בסגל את הקפטן והסמל הגדול של הקבוצה, טל דן, את ליאור קררה ואת עידן אלבר. ובמקביל נפרדו משחקנים שלא ניתן היה להשאירם בשל הצעות שכר עדיפות שקיבלו במועדונים אחרים. בין היתר עזב את הכתומים גולן גוט שעשה ארבע עונות בנס ציונה וחזר הקיץ למכבי ראשון לציון.
מסע הרכש של הכתומים הקיץ הזה החל בהחתמה הנוצצת של הפורוורד נמרוד לוי, ששיחק בעונה שעברה בהפועל ירושלים והיה שותף להדחתה של נס ציונה ממשחקי ההצלבה לפני כחודש. לוי (25, 2.08 מ') חובר למעשה למאמן גרינברג, שקידם אותו מבחינה מקצועית בזמן שהשניים היו במכבי אשדוד בשנים 2017-19.
הרכז הצעיר עמית עבו (20, 1.84 מ'), שהחל את קריית המשחק שלו כשחקן בוגרים במכבי תל אביב, הגיע אף הוא לנס ציונה. זאת לאחר שעבר בתחנות כמו הפועל אילת, מכבי ראשון לציון ומכבי אשדוד.
בגזרת הזרים יש לנס ציונה בשלב זה שני מוחתמים אמריקאים חדשים: הקומבו גארד דביון ברי והרכז פטריק מילר. ברי (28, 1.93 מ') שיחק בעונה שעבר ב-בי סי אניסיי הסיבירת ובוילראבאן הצרפתית. יש לו רקורד משחק גם בפניוניוס היוונית, בגרמניה, באיטליה ובדרום קוריאה.
מילר (28, 1.85 מ') שיחק בין היתר בבילזאק הצרפתית, באולם הגרמנית, בפרטיזן בלגרד, ובגזיאנטפ ובבשיקטאש הטורקיות. שניהם לא שיחקו מעולם בליגה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
גרינברג
גרינברג
גרינברג
(צילום: עוז מועלם)
מאמינים בהמשכיות
המנהל המקצועי של נס ציונה, ושחקן העבר שלה, מאיר טפירו, אמר השבוע: "אנחנו עדיין מצויים בשלבי בנייה של הסגל. עושים מאמצים לבחור את שחקני הרכש מתוך מחשבה מעמיקה, וגם להתמודד עם האתגר שלפיו למרות שהתקציב שיעמוד לרשותנו בעונה הקרובה צפוי להצטמצם - נרצה להעמיד סגל חזק ומחובר שיהיה מספיק אטרקטיבי ויעורר עניין בעיר".
נראה היה שבתקופת החזרה מפגרת הקורונה התקשיתם להתחבר מהר מספיק.
"זאת הייתה תקופה מאוד מאתגרת, ולא רק לנו. השתדלנו להתייצב מהר, היה חשוב לנו להציג סגל חזק. ידענו שבכל מקרה זאת תהיה תקופה קצרה - ואין הרבה זמן להתחבר. כל שחקן חזר בכושר משחק ובכושר גופני שונה - ובאמת בהתחלה התקשינו קצת להיכנס לקצב משחק אישי וקבוצתי הרצוי. אבל לזכותם של השחקנים ושל הצוות המקצועי יאמר שבשלב מסוים התחברנו והתחלנו לנצח. היינו שמחים להגיע לפיינל פור, וזה לא קרה, אבל אנחנו לא מסתכלים על כך כהחמצה. אפשר להגיד שסיימנו את העונה בטעם טוב. אולי אם היה לנו יותר זמן כדי להתחבר אחרי הפסקת הקורונה, היינו מנצחים יותר - אבל אין ערבויות בספורט".
עברתם מתיחת פנים משמעותית הקיץ.
"אני דווקא מסתכל קודם כל על העובדה שהשארנו שלושה ישראלים חשובים, שמבטיחים בסיס המשכי בסגל. זה עניין עקרוני מבחינת התפיסה המקצועית שלנו - אנחנו מאמינים בזה מאוד. בטח כשיש לנו קפטן ותיק כל כך כמו טל דן שמזוהה עם הקבוצה. לא הרבה קבוצות השאירו בסיס ישראלי כזה לשנה נוספת. השחקנים שעזבו עשו את הבחירות שלהם, וזה בסדר. אנחנו בטח לא יכולים או רוצים לחרוג מהמסגרת התקציבית שלנו כדי להשאיר שחקנים".
מה היה השיקול המקצועי להביא דווקא את בראד גרינברג למשבצת המאמן?
"בעיקר הניסיון העשיר שלו באימון ברמות הגבוהות, וההיכרות המצוינת שלו עם הליגה הישראלית. גם מבחינת האישיות הטובה שלו חשבנו שהוא יוכל להשתלב בהצלחה במועדון שלנו".
שיחקת במועדון בעונות הראשונות שלו בליגת העל. כיום, מעמדת המנהל המקצועי, את יכול לומר בוודאות שלמרות הירידה לליגה הלאומית לפני ארבע שנים, המועדון נמצא בקו עליה קבוע?
"כן, יש כאן רצון בריא, חשיבה נכונה וצוות של אנשי מקצוע שמחויבים למועדון ולכך שהוא יתקדם. ואני מדבר על רצון לבצע קפיצת מדרגה בכל האספקטים שמהם מועדון מורכב: הרמה המקצועית, הסדר הניהולי והשם הטוב של המועדון, כמו גם החיבור לקהל, לקהילה ולתקשורת. ואין ספק שזה קורה. אני משמש מנהל מקצועי וגם זה לא דבר מובן מאליו. לזכות היו"ר יניב מזרחי ניתן לומר שהוא בוחר בקו הזה לא מהיום. ולראיה אנחנו קבוצה לגיטימית בליגת העל כבר כמה וכמה עונות, ואת זה אנחנו רוצים להעמיק".
מה האופי המסתמן שצפוי לקבוצה בעונה הבאה?
"חשוב לנו שתהיה קבוצה מחוברת ולוחמנית, שמשאירה הכל על המגרש. ולצד זה שהחיבור לקהילה יישאר ערך עליון מבחינתנו. ולכן נמשיך להשקיע מאמצים כדי שהקבוצה תהיה מחוברת למה שקורה בעיר. בגדול, אסור לשכוח שצפויה לנו עונה מאוד מיוחדת, בתקציב נמוך יותר מהעונה שעברה. כשיש עדיין הרבה דברים לא ברורים וידועים מראש, בשל משבר הקורונה וההנחיות שנצטרך לפעול תחתן".
תתחרו באירופה זאת שנה שלישית ברציפות?
"כן, המטרה היא להירשם. זה חלק מהרצון שלנו להיות מקצוענים. נכון שכשמשחקים באירופה יש עומס ועייפות, טיסות ושני משחקים בשבוע - ובטווח הקצר זה עלול לגבות מחיר. אבל אסור להסתכל על דברים כאלה רק בגובה העיניים, אלא לראות את העומק המקצועי שאפשר לזכות בו בטווח הארוך כמועדון".

כדורגל

ס. נס ציונה

תקופת הסתגלות

קבוצתו של המאמן אורי גוטמן תפתח בשבוע הבא את משחקיה בליגה הלאומית אחרי שלא הצליחה להרשים במפעל גביע הטוטו שהיווה הכנה אחרונה לעונה. הכתומים, שעוברים תקופת הסתגלות לחיים החדשים בליגה הלאומית, נפרדו בקיץ מכמה שחקנים מובילים והתחזקו בשחקנים צעירים יותר בהתאם למעמדם כקבוצת ליגה שנייה.
3 צפייה בגלריה
גוטמן
גוטמן
גוטמן
(צילום: אבי מועלם)
האוהד בהווה, וחבר הנהלת הקבוצה לשעבר, רוני פראג' (60), מנהל תחבורה במשרד הבריאות, אמר השבוע: "כבר 40 שנה שאני מלווה את הקבוצה. הייתי שם איתה בעליות ובמורדות. בתקופות הכי שמחות והכי קשות. ראיתי הכל. אבל לצערי בשנה האחרונה הייתי מעורב הרבה פחות בגלל הנסיבות".
מה קרה?
"בגדול, הקבוצה לא הייתה מספיק טובה - וחייבים להגיד את האמת. אבל מה שפגע בנו יותר מכל הייתה ההחלטה של המינהלת לא לאפשר לנו לשחק בבית. המינהלת לא פעלה בהגיון. יש בליגת העל קבוצות כמו רעננה, כפר סבא, בני יהודה, קרית שמונה וחדרה, שאין להן הרבה אוהדים. אותן יכולנו לארח בבית, ב'פרדס'. וזה היה משמעותי. יכולנו לארח אפילו במגרש בראשון לציון. כבר ארחנו משחקי גביע עם 3,000 צופים נגד סכנין ונתניה. ביתיות זה עולם אחר. למה לשלם 40 אלף למשחק ולסחוב את כל הקהל שלנו לאצטדיון 'המושבה' בפתח תקוה. משם נבע עיקר התסכול האישי שלי. ותוסיף על זה את תקופת הקורונה, שממילא לא ניתן היה להכניס קהל ליציעים. במצב כזה יכולנו לשחק ב'פרדס' בלי שום בעיה, ולהערכתי אם היינו משחקים בבית נגד הקבוצות הקטנות ובתקופת הקורונה ־ היינו משיגים לפחות עוד ארבע או חמש נקודות. בסוף ירדנו על הקשקש - וזה כאב".
מה עוד?
"להערכתי הרכש היה יכול להיות יותר מדויק ומוצלח, ולכן אפשר היה להוציא יותר מהעונה הזאת. בתחושה שלי ירדנו ליגה כבר במחזור העשירי, אבל בדיעבד לא הגיע לנו להישאר. לא היינו מספיק טובים".
ובעונה הבאה תגיע?
"בטח. ואני בטוח שכל הקהל שלנו יחזור ויתמוך. בלאומית תהיה ביתיות ויהיה כיף. בכפוף כמובן לכך שיאפשרו לנו לבוא, בגלל מגבלות הקורונה. מבחינת השאיפות, אסור לנו להשתגע אחרי העונה שעברה. אנחנו צריכים להתייצב במשך שתי עונות ואז לנסות לחזור לליגת העל.
"בנוסף, לצערי בעונה שעברה לא קיבלנו את כל הסיוע הדרוש מהעירייה - ופעלנו על תקציהב נמוך מדי. היינו צריכים לפחות עוד שני מיליון שקל כדי לתפקד כמו שצריך. אם העירייה לא יכולה לתקצב אותנו יותר, לפחות שתעזור בגיוס כספים ממקורות חיצוניים כמו נותני חסות וספונסרים".