קורטני וויליאמס, הזרה החדשה של אליצור רמלה, בסך הכל רוצה שקט. שיניחו לה לנפשה. בדיוק ההיפך ממה שעבר עליה בחודשים האחרונים, כשעלתה לכותרות בארצות הברית - ולא בפן החיובי.

הקטטה והחרטה

הכל קרה באוקטובר האחרון. וויליאמס וקריסטל ברדפורד, אז עוד שחקניות אטלנטה דרים מה־WNBA, תועדו בזמן שהן מכות בצורה קשה נשים אחרות מול דוכן לממכר מזון מהיר. עם למעלה מ־2 מיליון צפיות הסרטון הפך מהרגע הראשון לוויראלי ברשת.
2 צפייה בגלריה
וויליאמס השבוע, במדי אליצור רמלה
וויליאמס השבוע, במדי אליצור רמלה
וויליאמס השבוע, במדי אליצור רמלה
(צילום: עוז מועלם)
וויליאמס וברדפורד נראו שולחות מהלומות למספר נשים, כולל בעיטות ואגרופים. ואם זה לא הספיק, אחרי שהסרטון פורסם, וויליאמס התלוצצה עליו בקלות דעת עם בת זוגה, היוטיוברית Glamazontay - בעלת חשבון אינסטגרם מוקפד בן 890 אלף עוקבים - מה שעשה את העבודה לתקשורת האמריקנית, שעטה על השחקנית ותקפה אותה בלי חשבון.
הסרטון נמחק מיידית, אבל לעיתונות בארצות הברית זה לא שינה הרבה. וויליאמס עמדה בעין הסערה ונאלצה מיידית להביע חרטה. "אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה על הסרטון שפורסם. לעולם לא ארצה לייצג את עצמי או את הקבוצה שלי בצורה שלילית. אני לומדת כל יום אז ומבקשת שתסלחו לי". לאטלנטה זה לא ממש עשה רושם. העונה של הדרים כבר נגמרה כשהסרטון פורסם, ולקבוצה לא היתה אפשרות להעניש אותן, מלבד להודיע להן רשמית שהן לא נשארות והחוזה שלהן לא מוארך.
גם הנהלת ה־WNBA החליטה לנקוט פעולה, והודיעה: וויליאמס מושעית משני משחקים, ברדפורד ממשחק אחד, והן לא יקבלו עליהם שכר כמובן.

רזומה עשיר

וויליאמס (27, 1.73 מ') הגיעה לישראל בינתיים עם חוזה לחודש, לפחות עד שקלסי מיצ'ל תחלים סופית מהשבר באפה - ובעיקר כדי להרים את רמלה, שבינתיים, אוי לבושה, מתרסקת עם מאזן שלילי. למעשה, וויליאמס צורפה על המשבצת של גלורי ג'ונסון, שעזבה עוד בחודש שעבר, ולשתיים קווי דמיון מעניינים: רזומה עשיר כשחקניות על המגרש ולא מעט סערות מחוצה לו.
וויליאמס היא אפילו שם גדול יותר מג'ונסון. הבחירה מספר 8 בדראפט 2016 שמשחקת כבר שש שנים ברציפות בליגת הנשים הטובה בעולם. היא עזרה לקונטיקט סאן להעפיל לגמר ה־WNBA ב־2019, וכעבור שנה עברה בטרייד לאטלנטה דרים, שם העמידה בעונה שעברה ממוצעים של 16.5 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו־4 אסיסטים לערב. כרגע, כפי שכבר הבנתם, היא עדיין ללא קבוצה ב־WNBA (שמשוחקת לאחר סיום העונה באירופה).
וויליאמס ייצגה את נבחרת ארצות הברית במשחקי האוניברסיאדה ב־2015 בקוריאה והיתה שותפה לזכייה בזהב. לשחקנית, שרשמה הופעה באולסטאר ה־WNBA, יש ניסיון בינלאומי מעבר לארה"ב - באוסטרליה, טורקיה, איטליה ופורטו ריקו.
"היא זו שאמורה להרים את רמלה, לסחוף אותה קדימה אחרי הפתיחה המגומגמת של העונה", אמרו השבוע ברמלה. "שחקנית ברמה שלה אמורה להיות שובר שוויון בליגה הישראלית ותוספת כוח רצינית ליורוקאפ".
וויליאמס כיכבה עוד כילדה בתיכון צ'רלטון קאונטי והיתה ידועה כאחת השחקניות הטובות ביותר לגילה. היא קיבלה מלגה בתיכון דרום פלורידה ובשנה השנייה, תודו שאתם לא מופתעים, שוב הסתבכה.
זה קרה כשהגנה על בת דודתה בקטטה (כן, שוב מכות) והושעתה על ידי המכללה לשנה שלמה. "באותו רגע לא חשבתי על כדורסל", סיפרה בזמנו וויליאמס. "כשהמשטרה הגיעה, הדבר הראשון שעלה לי בראש היה: 'אמא שלי הולכת להרוג אותי'".
מישל וויליאמס, אמה של קורטני, לא הרגה אותה. ההיפך, היא החליטה לעזור לה. רוב הספורטאים היו עושים חישוב מחדש לקריירה שלהם, אבל הזרה החדשה של רמלה ביקשה לנסות ולצמוח מחדש. האם לבית משפחת וויליאמס הסיעה את בתה במשך שנה שלמה לבית ספר אחר כדי שהבת תשלים את הלימודים ותספיק להתאמן בבית בכדורסל.
אחרי שנה היא הוחזרה לקבוצת הכדורסל של המכללה, הודות למאמן קני קאלינה, שהחליט לא לוותר עליה. "בלעדיו כנראה לא הייתי משחקת כדורסל יותר", חשפה בזמנו וויליאמס. "הוא זה שפנה לראשי האוניברסיטה ואמר להם לא לוותר עליי".
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון שתיעד את ווילאמס וברדפורד והופץ ברשתות
מתוך הסרטון שתיעד את ווילאמס וברדפורד והופץ ברשתות
מתוך הסרטון שתיעד את ווילאמס וברדפורד והופץ ברשתות
(צילום פרטי)
הרכזת סיימה ארבע שנים בדרום פלורידה עם ממוצעים של 16.7 נקודות, 6.7 ריבאונדים ו־2.3 אסיסטים, וכאמור נבחרה במקום גבוה בדראפט ה־WNBA.
וויליאמס הודתה לא פעם שהיא חייבת את הקריירה שלה בעיקר לאמה, שהיתה גם היא כדורסלנית בצעירותה. "אני מתייעצת איתה המון", היא אומרת, "כשהגיעו ההצעות, למשל, מהמכללות, השארתי לה להחליט לאן אעבור".
וויליאמס אף סיפרה כי באחת הקבוצות היא לא קיבלה דקות משמעותיות ושקלה לעזוב. "ואז אמא התקשרה אליי וצעקה עליי: 'את חייבת להישאר שם. תראי להם שאת יודעת לשחק כדורסל'. אמא שלי היא הכל עבורי. בשבילה אני עושה את מה שאני עושה", ציינה וויליאמס. "אני תמיד אומרת לעצמי, כשאסיים להשיג את היעדים שלי אני אוודא שהיא לא תצטרך לעבוד יותר בחיים. זו המטרה האוליטימטיבית שלי".

נחיתה לא שקטה

במוצאי שבת קלעה וויליאמס 25 נקודות בהופעת הבכורה שלה במדים הצהובים־שחורים, בהפסד 75:67 להפועל פתח תקוה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. הפעם, שלא באשמתה, הצליחה האמריקנית לעורר סערה לא קטנה שגררה איתה כותרות גינוי באתרי הספורט.
כל זאת לאחר שהמשחק מול פתח תקוה היה אמור להתקיים כבר ביום חמישי, לפני כשבוע ויום, אולם בגלל שוויליאמס נאלצה לשהות בבידוד בגלל הגבלות הקורונה על נוחתים מחו"ל, פנתה אליצור רמלה למינהלת ליגת העל בבקשה לדחות את המשחק. ארבע שעות לפני שריקת הפתיחה, בקשתה של רמלה נענתה בחיוב, ובפתח תקוה, כמו גם במספר כלי תקשורת, ממש לא אהבו את ההחלטה. מינהלת ליגת העל לנשים ורמלה נאלצו להדוף גינויים וביקורת מקיר לקיר.
ובחזרה לכדורסל נטו: הגארדית אמורה להיות ההבדל עבור רמלה גם באירופה, ושם מצפה לקבוצה ביום חמישי הקרוב משחק על עונה שלמה - בבלגיה מול קסטורס בריין במשחק הגומלין של שלב 32 האחרונות.
קסטורס בריין אמנם היא האלופה הנצחית של הליגה הבלגית, אבל אין בה את אותן כוכבות שהיתה יכולה לפגוש במפגשים עם אריות היורוקאפ. מי שכן משחקת בקסטורס בריין היא אייס קוניג, הקלעית שהדיחה את רמלה לפני שנה במדי פריבור השוויצרית.
וויליאמס כיכבה עוד כילדה בתיכון צ'רלטון קאונטי וקיבלה מלגה בתיכון דרום פלורידה ובשנה השנייה הסתבכה שוב - היא הגנה על בת דודתה בקטטה (כן, שוב מכות) והושעתה על ידי המכללה לשנה שלמה
נחזור לוויליאמס. ברמלה משוועים לשחקנית שתיקח על עצמה את המשחק ואת הזריקות החשובות שקבוצות נדרשות לקחת במאני טיים.
ללא מיצ'ל, רמלה התבססה על הקליעות מבחוץ של אליסה בארון ומשחק הפנים המשובח של אמה קאנון. כעת יש למאמנת רמלה, שירה העליון, גארדית יצירתית וכמובן גם סקוררית אדירה, כזו שהופיעה רק בעונה שעברה במשחקי האולסטאר של ה־WNBA.

לחץ בקריית מנחם

האמת שזה כבר משבר. אליצור רמלה ספגה ביום ראשון האחרון הפסד ליגה רביעי ברציפות - 73:54 להפועל ראשל"צ, והיא אוי לבושה, עם מאזן שלילי של 5:3 בתחתית ליגת העל לנשים. רמלה? בתחתית? גם במועדון מופתעים, בטח לאור התקציב הגבוה והציפיות שהיו בקיץ בשמיים.
"אנחנו בתקופה לא טובה, לא פשוטה", הסבירה העליון בסיום התבוסה בגן נחום. "בטח עבור הליגה ואליצור רמלה כמועדון. צריך למצוא פתרונות. כל מה שאגיד יישמע כתירוץ. זה התחיל עם הכנה לקויה לעונה באשמתנו בלבד, המשיך עם חוסר מזל בכל הקשור לפציעה של קלסי מיצ'ל, ונמשך בעומס. אנחנו משחקות עם שתי זרות כבר תקופה ארוכה וזה קשה בליגה הזו. אחת הזרות שלנו (פאולינה הרסלר השבדית, ר.ו) היא בוסמנית וזה בעייתי לליגה שלנו. ועדיין, אלה הקלפים שקיבלנו, התפקיד שלי הוא להרים את הקבוצה".
רמלה תארח ביום ראשון הקרוב קבוצה נוספת שנמצאת במשבר עמוק - אליצור חולון - ואם תפסיד עוד היא עשויה להתקשות להגיע לפלייאוף העליון בסוף העונה הסדירה.

כרטיס שחקנית

בחירה מספר 8 בדראפט 2016 ומשחקת כבר שש שנים ברציפות ב־WNBA
בעונה האחרונה במדי אטלנטה דרים העמידה ממוצעים של 16.5 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו־4 אסיסטים לערב
זכתה בזהב במסגרת משחקי האוניברסיאדה ב־2015 בקוריאה
לזכותה הופעה במשחקי האולסטאר ב־WNBA
מחוץ לארה"ב שיחקה גם באוסטרליה, טורקיה, איטליה ופורטו ריקו