1 צפייה בגלריה
לוין. מחושב, שלם ושמח עם ההחלטה שלו | צילום: קובי קואנקס
לוין. מחושב, שלם ושמח עם ההחלטה שלו | צילום: קובי קואנקס
לוין. מחושב, שלם ושמח עם ההחלטה שלו | צילום: קובי קואנקס
"מבחינה אישית אני לא יכול להגיד שאני מאוכזב מהסיבוב הראשון של העונה. מבחינה קבוצתית אני פחות מרוצה". שחר לוין יכול להרגיש מרוצה מעצמו אחרי 11 מחזורים בליגת הכדוריד. שחקן הפינה של א.כ נס ציונה, שבעוד שבוע יציין יום הולדת 26, היה שותף אמנם לקמפיין הלא מוצלח של קבוצתו במחצית הראשונה של 2019/20, אבל מציג סטטיסטיקה אישית מרשימה.
לא כמו שמתכננים
עד כה כבש לוין 68 שערי ליגה. הוא מדורג רביעי בטבלת הכובשים, וראשון באחוזי דיוק בזריקות. 75 אחוז מהזריקות שלו (91 ניסיונות בסך הכל) נהפכו לשערים - ומדובר במאזן טוב בהרבה מזה של המדורגים לפניו.
ובכל זאת, קיימת הרגשה שלוין, רווק וסטודנט למשפטים שנה שנייה במכלה למינהל בראשל"צ, יכול היה להיות היום במקום טוב הרבה יותר. כבר לפני שבע שנים, כשהיה עדיין ילד ולהט בעירוני רחובות, הוא נחשב לדבר הבא בענף. אז לא שהוא נעלם, בכלל לא, אבל נראה שהוא יכול היה לשחק במועדון גדול יותר שנאבק על תארים, או לעבור לשחק בחו"ל.
"אני מסכים שיכולתי להגיע למועדון גדול יותר, אבל הדברים לא תמיד מסתדרים כמו שמתכננים אותם", מבהיר לוין. "שיחקתי ברחובות, נכנסתי להסגר - וקבוצות לא נוטות לקפוץ על שחקנים שחוזרים מהסגר. בנס ציונה קיבלו אותי, נתנו לי את הצ'אנס ואחרי שחתמתי שם נתתי שתי עונות טובות. אחרי זה קיבלתי פניות והיו לי אפשרויות, אבל הרגשתי שטוב לי בנס ציונה. נוח לי שם וזה מאפשר לי לקדם את החיים שלי לכיוונים אחרים שהם לאו דווקא הכדוריד".
לוין מתכנן היטב את עתידו וזאת אחת הסיבות לכך שהוא שנשאר בא.כ הצנועה: "נכון שהכדוריד נחמד וטוב, אבל הוא גם נגמר בשלב מסוים בחיים - וצריך לחשוב קדימה. הרגשתי שבא.כ יש לי את כל התנאים הדרושים לי מבחינה כספית ומקצועית. כשגם מבחינת הדרישות של המועדון ממני - אנחנו מצויים בעמק השווה. כך שבמכלול השיקולים זאת הייתה ההחלטה הנכונה מבחינתי, ואני לא מצטער עליה בכלל. להפך, אני עומד מאחוריה לחלוטין".
ההרגשה הנוחה בנס ציונה חשובה לך יותר ממאבקים על תארים?
"שוב, יכולתי להיות במקום אחר. אבל ברגע שיש לי מקום שבו נוח וטוב לי, והאנשים בו מקבלים אותי ואוהבים אותי - אני לא רואה סיבה ללכת. הדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר, אבל ברגע שאתה עובר לחצר שלו אתה מבין שלא הכל כזה מושלם. לפעמים אתה צריך לדעת לקבל את מה שיש לך ביד, ולא להתפתות".
אז איפה יהיה שחר לוין בגיל 30?
"כרגע מוקדם לדעת. אני כבר לא ילד. אסיים השנה חוזה, ואחרי זה אצטרך לראות מה א.כ תרצה ומה אני ארצה מעצמי. צריך גם לראות מה קבוצות אחרות ירצו".
גם קריירה בחו"ל אינה נמצאת כרגע בראש סדר העדיפויות שלו: "המחשבה הזאת אף פעם לא עניינה אותי. אני מאוד אוהב את בסיס החיים כאן בישראל. אולי זה נשמע מוזר בגלל שספורטאים שואפים לצאת לחו"ל, אבל אותי זה לא מושך כל כך. יכול להיות מדהים לצאת לשנה לחו"ל, אבל זה מצריך שינוי לא פשוט שאני לא בטוח שאני בשל אליו או רוצה בו".
השאלה היא גם מה יקרה אחרי שלוין יסיים את לימודי המשפטים. האם ישחק כדוריד במקביל להיותו עו"ד, או שבדומה לאבישי סמולר יעדיף להתמקד במקצועו. "בהנחה שהגוף ומקום העבודה יאפשרו לי - אשמח להמשיך לשחק", הוא מבהיר. "הדברים הם דינמיים, ולכל מקום עבודה יש את הדרישות שלו. כספורטאים בענף שלנו אנחנו נדרשים לשלב עבודה נוספת עם הכדוריד, ולכן תלויים בה. וזה לא בהכרח חיסרון".
הזמן מיטיב איתנו
א.כ דורגה תשיעית בטבלת ליגת העל בתום הסיבוב הראשון, ובמועדון שררה אכזבה מאי העמידה בציפיות. לוין הסביר כיצד הצליח לשמור על סטטיסטיקה אישית מצוינת, למרות שהקבוצה זייפה: "גם כשהקבוצה לא מצליחה אנחנו משחקים בשיטה מסוימת. היתרונות שלנו על פני קבוצות אחרות לא גדולים, אבל אחד מהם הוא היכולת שלי, ושל שלומי צייטלר מהצד השני, לרוץ למתפרצות ולשחק בקצב מהיר.
בפתיחת הסיבוב השני רשמה א.כ ניצחון 26:28 מרשים על הפועל ראשל"צ. בנוסף, לאחרונה היא חיזקה את הסגל בשלושה שחקנים: המרכזים ערן צרפתי (28) ואיתי טורקניץ (20), והמקשר אראל צייטלר (18) שחזר מפרויקט גרמניה. בעקבות זאת לוין מאמין שקבוצתו תשתפר: "הסיבוב השני שלנו אמור להיות טוב יותר, ואני אופטימי. אמנם עמרי גדות יעבור ניתוח ויחסר לנו, אבל הזמן עושה לנו טוב, ונגד הפועל ראשון אפשר היה לראות שאנחנו מתחילים להתגבש ולשחק כפי שאנחנו אמורים לשחק".
לוין משוכנע ששלושת שחקני החיזוק יעשו את ההבדל: "ערן שחקן מוכח שכבר משחק שנים בליגה וזכה בתארים. בניסיון וביכולת ניהול המשחק הוא בטוח יכול לתרום לנו - וזה היה קצת חסר לנו. איתי הוא צעיר כשרוני ואנרגטי, ואת האיכויות של אראל כלוחם אנחנו מכירים. הם גם יעזרו לנו ברוטציה, כי הסגל שלנו היה קצר בצורה קיצונית. אז עכשיו הם יוכלו לתת לנו אוויר לנשימה ודקות מנוחה. זה משמעותי, כי אנחנו צריכים את זה".
ומה הן השאיפות ברמה הקבוצתית?
"להגיע לפלייאוף העליון. מעבר לכך כל דבר אחר יהיה בונוס. אם ניתן פייט בסדרת רבע הגמר, ואולי אפילו ננצח במשחק אחד, זה יהיה הישג".