מכבי שעריים עברה בשבוע האחרון זעזוע כאשר המאמן רון קופרלי הודיע על התפטרותו, ובמקומו מונה לתפקיד שלומי שלמה. קופרלי קיבל את ההחלטה לאחר שההפסד 3:1 להפועל אזור סיבך את הקבוצה בתחתית עוד יותר, וגרר ביקורת קשה כלפיו מצד האוהדים. שלמה, שאימן בין השאר ב'ירמיהו' חולון ובשיכון המזרח, יעמוד על הקווים במשחקה הבא של הקבוצה ביום שישי הבא נגד... ירמיהו חולון.
המציאות השתנתה
"עזבתי כי הרגשתי שיש לחץ על מני סויסה ועל ההנהלה מצד כמה חברי עמותה ואוהדים, לעשות שינוי בעמדת המאמן", סיפר השבוע קופרלי. "ידעתי שאחרי המשחק הלא טוב שלנו נגד אזור, הלחץ רק יגדל, אז החלטתי לזוז הצדה ולמנוע את זה".
האמצעים העומדים לרשותה של שעריים דלים מאוד כידוע, ובכל זאת במועדון האמינו שאפשר היה להימנע מקרבות תחתית גם בתנאים הקיימים. קופרלי: "קיבלתי את מה שרציתי במסגרת התקציב, שהוא מאוד־מאוד מצומצם. הרצון שלי היה להשאיר את הסגל שעמד לרשותי בעונה שעברה ולהחליף רק שניים או שלושה שחקנים, משהו מאוד נקודתי. זה לא צלח, כי החלטנו לשמור על המועדון מבחינה תקציבית, ואני חושב שאם זה היה קורה - שעריים היתה כיום במקום גבוה מאוד בטבלה".
2 צפייה בגלריה
   קופרלי במשחק נגד אזור. מכחיש שסויסה פעל מעל הראש שלו | צילום: אבי מועלם
   קופרלי במשחק נגד אזור. מכחיש שסויסה פעל מעל הראש שלו | צילום: אבי מועלם
  קופרלי במשחק נגד אזור. מכחיש שסויסה פעל מעל הראש שלו | צילום: אבי מועלם
כשקופרלי מדבר על מקום גבוה הוא לא הולך רחוק. רק בעונה שעברה הוא הוביל את השחקנים לפלייאוף ולמאבקים על עלייה לליגה הלאומית. כיום המציאות השתנתה ונראית אחרת לגמרי.
"העונה שעברה היתה הצלחה אדירה שלדעתי נגמרה בפספוס ענק", הוא טוען. "ידענו שהעונה הזאת תהיה הרבה יותר קשה, כי בלית ברירה החלפנו כמעט את כל הסגל והחיבור הראשוני בין השחקנים לא היה טוב".
הביקורות מסביב כללו בין השאר טענה שהמנהל המקצועי, מני סויסה, התערב בעבודתו של קופרלי וקיבל למעשה בעצמו החלטות לגבי החתמות שחקנים ושילובם במשחקים, כשהמילה האחרונה היא שלו ולא של קופרלי. כמו כן, סויסה הוא האחראי למידורם הגורף של השחקנים מהתקשורת, באמצעות איסור התראיינות מלא.
קופרלי מכחיש: "אני ומני זה אחד, ואנחנו ביחד כל היום. אין דבר שלא היינו מתייעצים עליו. מהפרט הכי קטן ועד הכי גדול. ברור שגם על דברים מקצועיים מכורח תפקידו כמנהל מקצועי של המועדון, וכאדם שדעתו מאוד חשובה לי בפן האישי והמקצועי".
סויסה: "רון עזב בגלל שהרגיש סוג של מיצוי. הוא ניסה את הכל, הפך את הכל, החלפנו שחקנים וזה לא הצליח. הוא התפטר כמו גבר, למרות שלא רציתי שהוא ילך. רון גדל במועדון, חושב לטובתו, מהווה חלק בלתי נפרד ממנו - ועוד יחזור אליו".
שעריים לא תרד
סויסה אינו מתחרט על ההחלטה שהתקבלה בקיץ האחרון: "זאת לא הייתה טעות להחליף את כל הסגל. כמובן שרצינו להשאיר את כולם ותמיד אנחנו רוצים לשמר ולשמור את האנשים שצריך להשאיר. הבעיה היא שהמועדון לא רוצה להתנהל בצורה רשלנית, או כזאת שאחרי חודש חודשיים יצטרכו לפרק את כל הקבוצה ולשלוח אותה הביתה בגלל שאין כסף".
באמת לא היתה שום דרך להשאיר אותם? מדובר בחוזים בסדר גודל של ליגה א'.
"כל השחקנים של העונה שעברה רצו העלאה של 40 אחוז, אז אם הייתי משאיר את כולם - זה היה סוג של זלזול במועדון. בשביל מה הייתי צריך לעשות את זה? לרצות את מי? את הקהל? הרי בסוף החודש אתה צריך לשלם לאנשים האלה, וצריך כיסוי להתחייבויות. אי־אפשר להשאיר שחקנים אם אתה לא יכול לשלם להם. רצינו את כולם והם עדיין חברים טובים שלי, אבל גם הם בתוכם יודעים שהם היו צריכים להתפשר קצת כי נתתי העלאה בשכר בעונה שעברה".
2 צפייה בגלריה
שלמה | צילום: אבי מועלם
שלמה | צילום: אבי מועלם
שלמה | צילום: אבי מועלם
גם אחרי שעזב, קופרלי משוכנע שהקבוצה תשרוד בליגה א' דרום. "מכבי שעריים תישאר בליגה, זאת לא שאלה בכלל. יש כאן היום קבוצה טובה שצריכה עוד חיזוק קטן כדי ללכת קדימה. החודש וחצי האחרונים היו טובים מבחינת כדורגל. גם נגד בית"ר נורדיה וגם נגד 'אדומים' אשדוד, קבוצות עם תקציבים גדולים פי שלושה וארבעה משלנו, היינו ראויים לניצחון, אבל יש עונות שבהן הכל הולך קשה. אבל זה זמני ואני מאמין שזה עוד ישתנה".
לדברי קופרלי, הבעלים של סטודיו לאימוני כושר ברחובות, הוא אינו מתכוון לאמן בתקופה הקרובה במועדון אחר, אלא לקחת הפסקה מאימון: "כרגע אני נח מכדורגל. ברוך השם, יש לי מספיק מה לעשות, והכדורגל הוא לא מקור הפרנסה העיקרי שלי".