1 צפייה בגלריה
מימון ושחר לוין. א.כ מתקשה לאסוף את עצמה. צילום: אבי מועלם
מימון ושחר לוין. א.כ מתקשה לאסוף את עצמה. צילום: אבי מועלם
מימון ושחר לוין. א.כ מתקשה לאסוף את עצמה. צילום: אבי מועלם
בא.כ נס ציונה קיוו להיאבק העונה בצמרת הטבלה אחרי הקמפיין המוצלח אשתקד, אבל עד כה הטייגרים רחוקים מהמטרות. השחקנים של עומרי מימון מדורגים בתחתית טבלת ליגת העל (מקום תשיעי עם מספר נקודות זהה לעשירי שמוביל למבחנים), כשבמאזנם שלושה ניצחונות ושבעה הפסדים.
בעיה בהגנה
ביום שישי שעבר הודחה א.כ גם מגביע המדינה, כאשר הפסידה 26:24 להפועל ראשל"צ במשחק צמוד ודרמטי. היא תפגוש את אותה יריבה ביום שישי הבא כאשר הליגה תתחדש, ואז שוב יתקיים על הקווים מפגש בין האחים עידן ועומרי מימון.
שחקן הפינה שחר לוין מציג אמנם כושר מצוין בהתקפה, וכבר כבש 59 שערים, אבל ההגנה של ה'טייגרים' אינה מבריקה, וזאת בלשון המעטה: הכתומים ספגו העונה 29.5 שערים בממוצע למשחק. הדברים קיבלו ביטוי בולט במחצית השנייה החלשה בהפסד 31:20 למ.כ באר שבע בחוץ. המחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 12:12, אבל בשנייה נראתה קבוצה אחת בלבד במגרש.
ההישגים הדלים של א.כ עד כה מזכירים את העונה החלשה שלה מלפני שנתיים. אז, בתום הסיבוב הראשון, פוטר המאמן רן קנון והקבוצה נשארה בליגה רק לאחר שניצחה את מכבי פתח תקוה מהליגה הלאומית בשני משחקי מבחן.
נכון לעכשיו אין כוונה לפטר את מימון, אבל במהלך הפגרה המועדון צפוי לבצע שינויים בסגל אחרי שספג שלושה הפסדים רצופים. בנוסף, הצוות המקצועי יאלץ להסתדר בחודשים הקרובים ללא המרכז עומרי גדות, שיעבור ניתוח ולמעשה סיים את העונה. במועדון ינסו לצרף מחליף בתפקיד זה.
"עד עכשיו העונה שלנו חלשה. ואם נמשיך ככה - נגיע גם השנה למבחנים", חושש היו"ר עמי הרמן. "הפעם הבעיה היא לא של המאמן, כי האימונים שלו הם טובים. השחקנים הם אלה שלא נותנים את מה שצריך על המגרש. הסגל שלנו לא פחות טוב מזה של העונה שעברה, כי הזרים (המקשר המולדובי איגור קסליוב, והמרכז הבוסני איד סלימוביץ', ת.ג) כובשים שערים.
ניבו לוי אמנם עזב, אבל בעונה שעברה הסתדרנו בלעדיו כשהיה פצוע. לדעתי הבעיה שלנו היא בעיקר מנטלית. אם נגד קריית מוצקין בבית הובלנו 16:19 והפסדנו 35:29 - ואותו דבר קרה ברחובות וברמת השרון (א.כ הוליכה 18:22 והפסידה 30:22) - זה כבר לא ממש מובן. אני מקווה שהגלגל יתהפך".
גם עומרי מימון יודע שזה לא זה: "אנחנו לא פוגעים, וזה חלק מדינמיקה של עונה. דיברנו בתחילת העונה על צמרת אבל כרגע, לצד משחקים מעולים, אנחנו מציגים משחקים גרועים מאוד. זאת בין היתר בעיה מנטלית, כי בהרבה משחקים עמדנו יפה מול כל היריבות עד הדקה ה-45 ואפילו הובלנו. אבל אז מגיעה פתאום נפילה ואחריה התרסקות. זה קורה בלי קשר לפציעות, כי פציעות הן לא תירוץ. הן קורות בכל קבוצה. כרגע אנחנו לא מצליחים לחבר שני ניצחונות רצופים. בסוף הסיבוב נשב ונעשה חושבים".
עירוני רחובות: מכת פציעות
חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים רשמה עד כה עירוני רחובות בעשרת המחזורים הראשונים של העונה, ואחרי הפגרה תיאלץ להמשיך להסתדר ללא שני השחקנים השמאליים שלה. דוראל בן סעדון נפצע במשחק נגד מכבי ראשל"צ, קרע את הרצועה הצולבת ויזדקק לניתוח. המקשר רותם סגל מושבת מאז המחזור השני, וסובל משבר בכף היד. גם הפיבוט דין שויקה פצוע מאז פתיחת העונה.
בשל המחסור ב'שוטר' שמאלי נאלץ הסרבי סאבו מסטר, שגם לו לקח זמן להחלים מפציעה בתחילת העונה, לשחק בתפקיד שאינו טבעי מבחינתו ולמרות זאת הוא מגלה שיפור ביכולתו. שביעות רצון גדולה במיוחד קיימת מהיכולת המצוינת שמפגין המקשר דיאן פראליצה, שהבקיע כבר 55 שערים ב-10 המחזורים הראשונים ובלט עם תשעה כיבושים בהפסד האחרון 26:24 ברמה"ש.
היו"ר מוטי מרגלית מרוצה: "הקבוצה טובה מאוד השנה, וגם יש לנו מאמן מעולה. אנחנו רק סובלים מבעיה של פציעות. כשנפצעים שחקנים מהשביעייה הראשונה זאת בעיה, כי אין לנו סגל עמוק. אנחנו עדיין במקום סביר בטבלה, נראים מעולה ומופיעים בצורה מעוררת כבוד עד שהעייפות מתחילה לדבר. נגד מכבי ראשל"צ בחוץ (הפסד 34:24) עשינו להם בית ספר במחצית הראשונה. ברמה"ש עשינו להם אוניברסיטה כשהובלנו בשבעה שערי הפרש, אבל לקראת הסוף נגמר לנו האוויר כי לא היו לנו מחליפים שיכולים להשתלב".
גם המאמן שחר הבר אופטימי: "עד כה שיחקנו כדוריד טוב ואיכותי במרבית המשחקים. לצערי בחלק מהמשחקים לא הצלחנו לתרגם זאת לניצחונות, אבל הדרך ברורה לשחקנים ונמשיך לעבוד קשה באימונים ולשפר את המאזן. מסטר הוא אחד השחקנים הכי איכותיים שמשחקים היום בישראל. הוא מסוגל לשחק בשלוש עמדות התקפיות ובארבע עמדות הגנתיות - ולכן קל לנצל את היכולות שלו לתפקידים רבים במשחק. הוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר. כרגע אין לנו פתרונות אחרים. בקרוב נדע מהו קצב ההחלמה של רותם סגל, ואני מקווה שיחזור במהרה".
בשל התקציב הנמוך והסגל הקצר זוכים שחקנים צעירים ברחובות לקבל הזדמנות. אחד מהם הוא שחקן הפינה הצעיר (17) נדב כהן, שבמועדון מנבאים לו עתיד גדול וכבר מכנים אותו 'ירמי סידי הבא'. המהירות והזריזות שלו מאפשרים לו לחמוק משומריו. בניצחון 28:37 על הפועל קריית אונו הוא כבש שבעה שערים משבע זריקות.
הבר: "אנחנו משחקים כרגע עם נדב בעמדה של פינה ימין, ולמעשה הוא השמאלי היחיד שכשיר לשחק כרגע. לי כמאמן זאת הזדמנות לאלתר ולהתגבר על הקושי הזה, וכך גם מבחינת השחקנים. שילוב שחקני הבית הצעירים הוא מטרת על בעירוני רחובות. מחלקת הנוער מייצרת מידי שנה ספורטאים איכותיים, וטבעי מבחינתם להשתלב כבר מגיל צעיר בקבוצת הבוגרים. נדב הוא דוגמה טובה ומוצלחת לכך. השחקנים הצעירים בהחלט מסוגלים להגיע להישגים גם במשחקי הפלייאוף, ולכך אנו מצפים".
רחובות תארח היום (16:00) את עירוני קרית מוצקין ברבע גמר גביע המדינה.