שחקן כדורסל תושב נס ציונה תובע יותר מ-200 אלף ש"ח מחברת הביטוח הראל לאחר שנחבל במהלך משחק.
השחקן ששיחק באחת מקבוצות הכדורסל בשפלה נפצע לאחר ששחקן יריב התנגש בו בעוצמה רבה. לאחר קרות התאונה ובעקבותיה פונה השחקן לקבלת טיפול במרכז הרפואי אסף הרופא, שם התלונן על כאבים בכל הברך, לרבות בצדה הפנימי, קושי ביישור הברך ודריכה.
1 צפייה בגלריה
שחקני כדורסל | צילום אילוסטרציה: צילום: אורן אהרוני
שחקני כדורסל | צילום אילוסטרציה: צילום: אורן אהרוני
שחקני כדורסל | צילום אילוסטרציה: צילום: אורן אהרוני
בהמשך נדרש השחקן לעבור ניתוח לשחזור רצועה צולבת קדמית ועבר סדרה של טיפולי פיזיותרפיה, אולם עד היום הוא סובל ממגבלת תנועה ובריחה של הברך.
השחקן, שרכש בעבר פוליסה לביטוח חיים הכוללת פיצוי בגין נכות מתאונה, פנה לחברת הביטוח וביקש לקבל את הפיצוי המגיע לו.
חברת הביטוח שיגרה את השחקן לבדיקה אצל אורתופד מטעמה אשר קבע אחוזי נכות, אולם אם חשב השחקן שעתה יקבל את הסכום הראוי, התברר לו שחברת הביטוח החליטה לפצותו אך ורק בכ-70 אלף שקלים.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד תומר לינר מומחה בתביעות נזיקין וביטוח נכתב כי "תנאי הפוליסה שונים לחלוטין מהתנאים שהובטחו ו/או הוצעו לתובע בטרם צירופו לפוליסה".
"...רק עם קבלת הודעת הנתבעת, גילה התובע, לתדהמתו, כי קיים פער תהומי בין המידע שנמסר לתובע על ידי הנתבעת ו/או שלוחה בטרם צורף לפוליסה, לבין אופן החישוב בפוליסה".
עוד נכתב בתביעה כי "הנתבעת הפרה את חובת תום הלב במו"מ בעת כריתת הסכם הביטוח ובביצועו, כי הטעתה את התובע, כי הפרה את חובת הגילוי היזום, וכי היא מעכבת את תגמולי הביטוח של התובע שלא כדין. כל זאת תוך הפרת חובותיה החוזיות, ו/או הביטוחיות ו/או הנזיקיות, ו/או על פי הדין ו/או הפסיקה. הנתבעת גם הפרה חובות חקוקות ומתעלמת מהוראות החוק".
עו"ד תומר לינר מסביר כי "במקרים רבים מידי חברות הביטוח מוצאות את הדרכים להתחמק מלשלם את תגמולי הביטוח ובשיטת מצליח, אולם אין כל סיבה שאדם ששילם פוליסת ביטוח ליום סגריר, לא יקבל את המגיע לו".
מחברת הראל נמסר: "הראל לומדת את כתב התביעה, ותפרוס את טענותיה במסגרת כתב ההגנה".