דגו בתפקיד צ'אבי


מאז שמכבי חיפה הודיעה על מינויו של ברק בכר כמאמנה בעונה הבאה, הקבוצה בירוק יצאה לגמרי מהמשבר המקצועי שפקד אותה, ואפילו צמצמה את הפער ממכבי ת"א לחמש נקודות בלבד ערב המשחק מחר (יום שבת). מסאי דגו, בדיוק כמו צ'אבי הרננדז מאמן ברצלונה שקבוצתו החלה לפרוח אחרי שהודיע על עזיבה, אף הודה: "ההודעה שאני לא ממשיך רק נתנה לי יותר דרייב".

6 צפייה בגלריה
דגו וחברים. עוד פיטורי מאמן שהועילו
דגו וחברים. עוד פיטורי מאמן שהועילו
דגו וחברים. עוד פיטורי מאמן שהועילו
(צילום: עוז מועלם )

אין כאן ביקורת על מכבי חיפה שעשתה את הטוב ביותר עבורה והחזירה לשורותיה את המאמן המצליח ביותר בעשור האחרון, אבל קאמבק של דגו במאבק האליפות ואולי גם הפתעה גדולה שתחזיר את הצלחת לכרמל, תעשה, בדיעבד עוול עצום למאמן הצעיר שקיבל את הזדמנות חייו.
הרי אם דגו יזכה באליפות סימן שהוא השיג את המטרה ואין שום סיבה להחליף אותו. יתרה מכך, חגיגות אליפות בסמי עופר, וגם גל אלברמן וגם יענקל'ה שחר, ייצאו גאונים אחרי שכל העולם ואשתו גיחכו כשהם ליהקו לתפקיד מאמן חסר ניסיון וחסר רקורד כמו דגו.
מה שיקרה אם חיפה תזכה באליפות הוא שכל המערכת שמקבלת החלטות בכפר גלים תיאלץ לשלוח זר פרחים ומכתב התנצלות לדגו. היא גם תוכיח את הנימוק השחצני של אנשי חיפה למינוי של דגו לפיו מערכת משומנת כמו חיפה לא זקוקה בהרכח למאמן מוכח שהוא פיגורה. בקיצור, נפלאות עולם הכדורגל: דגו בסוף עשוי להתברר כהברקה גאונית שקיבלה כרטיס אדום, רק משום שלאף אחד לא היתה סבלנות לספור את הכסף במדרגות.

6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א. מטאטא חדש, מטאטא טוב
שחקני הפועל ת"א. מטאטא חדש, מטאטא טוב
שחקני הפועל ת"א. מטאטא חדש, מטאטא טוב
(צילום: עוז מועלם)

הלקקנים

"טועמה זה משהו מיוחד, אנחנו עולים לשחק גם בשבילו", ליהגו חלק משחקני הפועל תל אביב אחרי הניצחון על מכבי נתניה, והוכיחו, בפעם המי יודע כמה עד כמה כדורגלנים זה עם שמשנה את עורו לפי מצב הרוח.
הדברים הללו, חלילה לא מכוונים למאמן הפועל תל אביב שבלי שום ספק מחובר בכל נימי נפשו למועדון, ובכלל, זה כיף לראות שחקן שגדל במועדון הופך להיות האיש שאחראי עליו מבחינה מקצועית.
השאלה היא, איפה היו כל מי "שמשחק בשביל טועמה" לאורך עונה שלמה שבהפועל הפילו את כל תיק הכישלון של העונה הקטסטרופלית הזו על מאמנים שבאו והלכו כמו בטיילת? איפה הם היו כשיוסי אבוקסיס הישיר אליהם מבט וניסה לגרום להם לשחק כדורגל כשאחרי כל תיקו והפסד, ורפיסות מול השער, כל האש הופנתה למאמן שהגיע מבית"ר ירושלים?
אבוקסיס כמובן לא חף מההידרדרות של האדומים ועם אחוזי ההצלחה שלו שהיו באיזור של גבינת קוטג' ולא של קבוצת כדורגל, בטח שיש לו אשמה ישירה. אבל איפה היו החברים מחדר ההלבשה כשהפועל הוכתה שוק על ירק על ידי מכבי פתת תקוה (פעמיים) ועל ידי בית"ר ירושלים ולא מצאה את הרשת שבעה משחקים? למה לא קם אף אחד מ"המנהיגים", שפתאום מעריצים את המאמן שלהם ואמרו פומבית שהם אחראים לעובדה שהפועל ת"א לא מסוגלת לשחק כדורגל?
תהיו בטוחים שאם טועמה ימעד בשני המשחקים הקרובים, אף אחד מאלה שבמידה של ירידת ליגה יהיה לו כתם על הקריירה - לא יהיה מספיק גבר כדי להגיד שיש לו חלק בשקיעתה של האימפריה לליגה הלאומית. אף אחד במקרה הזה, גם לא יזכור להגיד שהוא שיחק בשביל טועמה.

6 צפייה בגלריה
משפתי. ספג לא רק על המגרש
משפתי. ספג לא רק על המגרש
משפתי. ספג לא רק על המגרש
( צילום: אתר מכבי ת"א )

די לאלימות


גיא משפתי שוער מכבי ת"א טען בסיום המשחק בדוחא שמאבטח תקף אותו ואחז אותו בגרון. לפני כמה שנים התלוננו שחקני בית"ר ירושלים.
בנוגע לשאלה איך ייתכן שכדורגלנים מותקפים בשנת 2024 על ידי מי שאמור לשמור על הסדר, אף אחד לא יענה כי זה לא ממש מעניין כנראה. אבל ההתאחדות לכדורגל, שלרוב חכמה גדולה על זורקי אבוקות ובעלי בית עשירים שמשלמים מליונים לקופתה בגלל התפרעות אוהדים - לא מסוגלת לשלוח מדי משחק בדוחא אנשים שיעקבו מקרוב על מה שקורה בכר הדשא ובחדרי ההלבשה.
ייאמר מיד, זה לא נכון רק לדוחא, זה נכון לכל אצטדיון שמארח משחקים טעונים, כמו טדי, טוטו טרנר, סמי עופר ובלומפילד. צריך לשים סוף לתופעה הבזויה הזו, שכדורגלנים מצויים בסכנה מוחשית כשהם בסך הכל באים להשתתף במשחק.
אם משפתי היה מסיים את ערב יום שני בבית החולים (וזה לא היה רחוק) כולם היו זועקים. אם אותו מאבטח היה מחליט שהוא שולף סכין כנראה שאף אחד לא היה מנסה לעצור אותו. אין כאן בשום אופן רמז לעניין לאומני אלא עבריינות לשמה. תעצרו את זה, לפני שיהיה מאוחר מדי (אבל כמו שאנחנו מכירים אתכם בטח תעצרו את זה רק כשיהיה מאוחר מדי).

ההתלבטות של מימר


שרון מימר עשה עונה גדולה ואין ספק שמגיע לו אחרי שהוביל את בני ריינה לפלייאוף העליון להתשדרג מקצועית וכלכלית. מימר מפזר המון ערפל על עתידו ("איפה אהיה, אלוהים יודע") ואפשר גם להבין שאחרי עונה כזו מוצלחת (וגם עונות לא רעות במקומות אחרים) הוא מעוניין לקפוץ מדרגה למועדון יותר גדול מריינה.
אבל מימר, שיכול היה שלשום בבוקר לחתום בריינה, לוקח סיכון שעלול לעלות לו ביוקר. אם החלום שלו לקבל את משרת המאמן בקבוצת נעוריו הפועל ת"א לא יתגשם (כי יעדיפו שם את מסאי דגו או מישהו אחר) והמשא ומתן הקשוח שמנהלים אלונה ברקת ואליניב ברדה יסתיים בסיכום, למימר לא יוותרו אופציות כי גם מכבי חיפה, גם בית"ר ירושלים ומתחתיהן כל קבוצות ליגת העל כבר סגורות לעונה הבאה.
זה אומר שמימר, שמושך זמן כדי למקסם את האפשרויות שלו, עשוי להישאר אחרי עונה מהחלומות בלי עבודה בעונה הבאה. זו הסיבה שכדאי לו אולי לשקול לסגור עניין עם הבוס שלו בריינה סעיד בסול לפני ששוק המאמנים ייסגר.

לשנות את השיטה


שאלה בחשבון: איך ייתכן שהפועל ירושלים במקום השביעי עם 40 נקודות ובני סכנין במקום השישי עם 37 נקודות? זה כמובן בגלל שהליגה מחולקת לפלייאוף העליון והתחתון.
העניין הוא שלמרות שכל ענייני החלוקה לשישיה הראשונה ולשישיה השניה נועד להגביר את המתח והעניין עם קרבות ישירים בין המתמודדות על תואר ובין אלה שנאבקות על ירידת ליגה, תארו לכם מצב שבשבוע-שבועיים הקרובים בהיעדר שיטת הפלייאוף הפועל ת"א היתה פוגשת את מכבי ת"א לדרבי מטורף וחורץ גורלות לשתי הקבוצות ומכבי חיפה היתה מתארחת באשדוד למשחק שלשתי הקבוצות אולי לא היתה ממנו דרך חזרה?

קראו גם:

אז נכון יש לנו בשבת משחק שהוא יותר מגמר גביע בין אשדוד להפועל ת"א וצפוי לנו גם סופר קלאסיקו בין מכבי ת"א למכבי חיפה אבל רוב המשחקים בשבועות האחרונים של הליגה הם גארבג' טיים מפוהק. אולי כדאי שבהתאחדות לכדורגל יחשבו מסלול מחדש.

6 צפייה בגלריה
זהבי ירצה לנקום את ההפסדים הקודמים
זהבי ירצה לנקום את ההפסדים הקודמים
תכל'ס רק הן. מכבי חיפה ומכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

הנה הצעה - לכולם ברור שמכבי חיפה ומכבי ת"א ייאבקו על התואר בכל עונה, אז למה לא לקיים סיבוב משחקים גנרי שמזמן מפגש ביניהם במחזור האחרון? כולם יכלו לחזות שהפועל פ"ת ואשדוד ייאבקו על ירידה אז למה גם כאן לא לזמן אותן לאחד המחזורים האחרונים? ככה נפסיק לשמוע קבוצות מדברות על פלייאוף עליון כאילו שזו זכייה באליפות, נפסיק גם לשמוע צקצוקי לשון על קבוצות שבאות לטייל מול יריבות שנאבקות על חייהן.
והכי חשוב: ככה לכמעט כל קבוצה בליגה תהיה השפעה ישירה על זהות האלופה, זהות היורדות וזהות אלה שזוכות בכרטיס לאירופה. מה רע?

6 צפייה בגלריה
דדאס
דדאס
דדאס
(צילום: אתר פיב"א)

אתם אמרתם

"למה התכוננו יא בני זונות?"
מאמן הפועל ת"א, סטפנוס דדאס, הופך לאוהד ומקלל את שחקניו במהלך פסק זמן במשחק מול בני הרצליה (ערוץ הספורט)