על הטיול לארה"ב בחודש שעבר, רם טורקניץ וטלי בראל, הזוג הנוצץ של הכדוריד הישראלי וכוכבי מכבי ראשל"צ בעבר, יספרו יום אחד גם לילדים ולנכדים. בכל זאת, שם - ליד גשר סן פרנסיסקו המפורסם - כרע טורקניץ' על ברכו, הוציא טבעת ושמע את ה"איי דו" מבראל, בת הזוג.
1 צפייה בגלריה
טורקניץ ובראל. גם מתאמנים יחד
טורקניץ ובראל. גם מתאמנים יחד
טורקניץ ובראל. גם מתאמנים יחד
(צילום: יאיר שגיא)
מסתבר שטורקניץ ארגן את ההכנות לרגע הזה כמו במבצע צבאי, או אם תרצו במונחים של הכדוריד הישראלי - כמו לקראת דרבי ראשל"צי לוהט. "הוא נורא רצה לראות את הגשר, כבר בשעות הצהריים, ולא הבנתי למה", משחזרת בראל. "היה יום אפרורי, כשהגענו ראו רק חצי ממנו, זה לא היה כמו שרואים בסרטים. הזמנו לאותו ערב מקום במסעדה יוקרתית ולפני כן אמר לי שהוא נורא רוצה להצטלם שם".
"האמת, חשבתי על זה כבר כמה שבועות מראש. התכנון היה לעשות את הצעד מול הנוף של הגשר בשקיעה, לא ידעתי שביולי־אוגוסט מזג האוויר לא מתאים כל כך לתכנית הזו", סיפר טורניץ על התוכניות שהשתבשו.
בראל: "מזג האוויר היה נורא. הגענו לאיזור ואמרתי לו: 'למה להצטלם דווקא עכשיו, יש ערפל ולא רואים כלום. יצאנו מהמונית, הוא הביא את הטלפון לנהג, כדי שיצלם את הכל, ואני בלב אומרת לעצמי: אין לי מושג מה הוא רוצה".
טורקניץ: "הכל היה מושלם, חוץ מזה שהיה מעונן. העננים היו נמוכים, לא ראו כל כך את הגשר. מה שחשוב זה שהיא אמרה כן".

המסע לשבדיה

החתונה אמנם תתקיים בקרוב, אבל כבר כמה שנים טובות שאין אחד בכדוריד הישראלי שלא יודע על הזוג המלכותי של הענף. טורקניץ (27), מקשר נבחרת ישראל, חתם זו השנה השנייה ברציפות ברמת השרון, סגנית האלופה ופיינליסטית הגביע; בראל (24), מהבולטות בשחקניות הנבחרת, ממשיכה גם היא לעונה שנייה בארץ, בארזים ר"ג. לפני כן, שניהם שיחקו בחו"ל, בליגה השבדית, אבל ימי הקורונה והריחוק מהבית בישראל קצת טרפו את הקלפים לקריירה אירופית ממושכת.
"מבחינת כדוריד, לא יכולנו לבקש יותר משבדיה, אבל החיים שם לא היו פשוטים", מסבירה בראל. "גם מבחינת משכורת, קורונה ומצב הקבוצות שלא היה ברור. בעונה השנייה שלי שם חתמתי בקבוצה מהליגה הראשונה בקיץ, אבל רק באמצע ספטמבר הצליחו להוציא לי ויזה, כשהליגה כבר התחילה".
בראל: "מבחינה מקצועית, זה עוזר. יש מי שמקשיב ונותן עצות. בנוסף, שנינו אוהבים ספורט, NBA, פוטבול. אז אתה יכול לתאר לעצמך מה זה אומר גם לגבי הכדוריד"
טורקניץ: "לטלי היה קשה עם החיים שם יותר מאשר לי. אני ממש נהניתי לחיות בשבדיה שנה וחצי. הבעיה אצלי הייתה מקצועית. הגעתי לסיטואציה עם יתר הזרים, היו תאקלים עם המאמן וההנהלה וקיבלתי הצעה מאשדוד. לא נהנינו ממצב הכדוריד שם. אז אמרנו שאם אנחנו לא נהנים, למה להישאר, יאללה לחזור לארץ. כדוריד זה לא ספורט שמסדר אותך מבחינה כלכלית, אז אם לא כיף - אין סיבה שתסבול".
קצת מקנאים בכדורגלנים והכדורסלנים שמרוויחים סכומים גדולים?
טורקניץ: "שחקנים בכירים כן יכולים להתפרנס מהכדוריד בארץ. אני גם מאמן ילדים ברמה"ש, יותר נהנה מהעבודה שם. הכסף באמת שולי".
בראל: "אני ממשיכה לשחק כי אני נורא אוהבת את הענף. אי־אפשר לחיות רק מזה. בטח בכדוריד הנשים הישראלי, שם אין מספיק קבוצות והליגה פחות מעניינת".
אפשר לומר שזה סיפורו של ספורט הנשים הישראלי.
טורקניץ: "בזמן שבגברים יש השקעה, כדוריד הנשים קצת הוזנח. אצל הגברים, מבחינת הליגה, הצמרת מתחזקת בשנים האחרונות. גם בגלל שהישראלים שעוזבים לחו"ל חוזרים ברמה גבוהה יותר. בקבוצות החזקות הזרים משפרים אותן. כליגה שלמה, העובדה שיש לנו המון ליגיונרים קצת מחלישה את החלק התחתון של הטבלה. יש פחות עומק. רוב השחקנים הטובים מתרכזים בצמרת".
בראל: "אצל הנשים, אין מספיק קבוצות וגם אין מספיק בנות. לא משקיעים מספיק".

קליק מהיר

הגיע הזמן להבין איך הכירו השניים. "במקרה", צוחקת בראל. "על המיטה" טורקניץ' מוסיף.
מה?
טורקניץ: "על מיטת הטיפולים... לי הייתה פציעה בברך, והיא הגיעה בגלל פציעה בקרסול. הפגישה הראשונה הייתה במכון פיזיותרפיה ביהוד. אני אחרי ניתוח מיניסקוס, והיא מנסה להחלים. שובצנו במקרה לאותו הזמן והתחלנו לדבר".
טורקניץ: "בעיניי זה הדבר הכי מגניב. אתה בעצם חולק תחום עניין מרכזי שלך עם הבן אדם הכי קרוב אליך. אני רואה את טלי בתור החברה הטובה שלי, אז הכי כיף"
בראל: "דיברנו ונוצר קליק ראשוני. מהר מאוד הבנו שאנחנו מתאימים זה לזו".
שני שחקני כדוריד בעלי קריירה מלחיצה שגרים יחד. זה מתכון טוב לזוגיות?
טורקניץ: "שואלים אותנו הרבה ואני לא כל כך מבין את זה. זה בעיניי הדבר הכי מגניב שיש. אתה בעצם חולק תחום עניין מרכזי שלך עם הבן אדם הכי קרוב אליך. אני רואה את טלי בתור החברה הטובה שלי, אז זה הכי כיף".
בראל: "מבחינה מקצועית, זה עוזר. יש עוד מישהו שמקשיב ונותן עצות".
טורקניץ: "אנחנו גם מתאמנים ביחד, עושים אותה תוכנית בחדר כושר. עובדים על אלמנטים של המשחק ביחד".
בראל: "שנינו אוהבים מאוד ספורט, NBA, פוטבול. אז אתה יכול רק לתאר לעצמך מה זה אומר גם לגבי ענף הכדוריד".