בכדורגל כבר החליטו, כל עוד יש 11 שחקנים ועוד שלושה על הספסל, ההצגה נמשכת, לא משנה עד כמה גל הקורונה הזה מתגבר. המצב הגיע לכדי אבסורד שבו אחת מקבוצות הנוער באיזור התארחה למשחק ליגה באחרונה, כשהיריבה מולה חסרה לא פחות משמונה שחקנים, והמשחק התקיים כרגיל.
3 צפייה בגלריה
שחקניות אליצור רמלה מבצעות בדיקות לפני משחק ליגה, השבוע
שחקניות אליצור רמלה מבצעות בדיקות לפני משחק ליגה, השבוע
שחקניות אליצור רמלה מבצעות בדיקות לפני משחק ליגה, השבוע
( צילום: אליצור רמלה)
בליגת העל לגברים בכדורסל פועלים על פי פרוטוקול הקורונה של מינהלת הליגה שנחתם בשבוע שעבר, ובו נקבע כי משחק יתבטל רק אם ארבעה שחקנים (משמעותיים) או אנשי צוות נמצאו מאומתים, כשלכל קבוצה יש את הזכות לבטל משחק בגלל מאומת אחד (משמעותי). וכן, יש כאלה שכבר ניצלו את הסעיף וכאלה שפחות מרוצים מזה. בכדורסל נשים קובע התקנון כי משחק יבוטל רק אם שתי זרות מאומתות או שלוש שחקניות בסך הכל; ובכדוריד אמנם האימונים מתקיימים כרגיל, אבל כל משחקי הנוער ומטה בוטלו.
החיים של קבוצות הספורט באיזור עוברים טלטלה תחת גל הקורונה הנוכחי, ועל אף שכולם מסכימים שמדובר במצב מאתגר, רק מעטים מראשי הקבוצות והמנהלים מעוניינים לעצור את המשחקים. כך הם נשמעו השבוע:
3 צפייה בגלריה
מזרחי
מזרחי
מזרחי
( צילום: אבי מועלם)

יו"ר עירוני נס ציונה בכדורסל , יניב מזרחי:

"בזמן שמינהלת הליגה בכדורסל הצביעה על פרוטוקול הקורונה, חשבתי שהיא סבירה לחלוטין, וכן, זה היה רק לפני שבוע. אבל לא אהבתי איך שניצלו אותה החברים (שני משחקים כבר בוטלו בעקבות פרוטוקול הקורונה, אחד מהם משחקה של נס ציונה נגד מכבי תל אביב שהיה אמור להתקיים במוצ"ש). מה שהיה אמור לסייע לקבוצות במצב של אי־ספורטיביות, נוצל בתוך זמן אפס לצרכים מיידיים, ופתאום עלה שם של איזה שחקן נוער שנדבק, ויאללה, אפשר לבטל. לדחות משחק אחד על כלום ושום דבר זה לא רציני. מניח שחוק הבידוד במדינה ישתנה, ואז גם אנחנו במינהלת נשנה את הפרוטוקול בנושא".

זיו ארז, הפועל ראשון לציון בכדורסל נשים:

הכל תלוי בנסיבות. לדעתי, צריך להמשיך כל עוד זה לא קטסטרופאלי. אצלנו היד קלה על הדלק בכל מה שקשור לבדיקות, על כל אפצ'י קטן שולחים לבדיקה. רק בימים האחרונים הלכנו, כל הקבוצה, פעמיים, לבדיקת אנטיגן מוסדי. אין מה לעשות, צריך לזרום, ללכת בין הטיפות, ומה שחייבים לדחות, לדחות".

דורית אהרון, מנהלת אליצור נווה דוד בכדורסל:

"זה מצב לא פשוט. כל הזמן אנחנו עושות בדיקות לשחקניות, אבל זה לא מספיק. רק לשם הדוגמה, השבוע היינו אמורים לשחק נגד מכבי רמת גן (המשחק בוטל בשל מספר המאומתות ברמלה, ודין ודברים מול המינהלת), ששיחקו לפני כן נגד אליצור חולון, שנמצאו אצלן שתי מאומתות. אז למה הייתי צריכה לשחק נגדן השבוע ולסכן את השחקניות שלי? והרי ברור שלא מדובר רק בשתי מאומתות, הן משחקות יחד, מתאמנות יחד, בטוח שנדבקו יותר שחקניות. אצלנו השחקניות כל הזמן ביחד כי יש לנו שלוש דירות באותו בניין. הן מגיעות לאימונים ביחד, נמצאות בחדר ההלבשה ביחד, יושבות לתדרוך ביחד, אימונים ברור שביחד, גם חוזרות הביתה ואוכלות ביחד. בקיצור, אם אחת נדבקת זאת מדגרה של קורונה. אם שואלים אותי, צריך להקפיא את הליגה לשבועיים".
3 צפייה בגלריה
פלח
פלח
פלח
( צילום: אבי מועלם)

דודי פלח, יו"ר הפועל ראשון לציון הכדוריד:

"בשבת האחרונה מתוך 40 משחקי נוער באיגוד הכדוריד נאלצנו לבטל 30 (פלח משמש גם יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדוריד), אז הבנו שאנחנו באירוע מיוחד וקיבלנו החלטה להפסיק לשבועיים את משחקי מחלקות הנוער. נכון לעכשיו, הליגות של הבוגרים והבוגרות בפגרה, והן יחודשו רק לקראת סוף החודש (חוזרים ב־28.1 וב־20.1 בהתאמה), ואז נבחן אם יש צורך בהיערכות נוספת מעבר לתקנון, שקובע שמשחק יבוטל רק אם יש לקבוצה שלושה מאומתים. התוכנית היא לדחוף לתוך העונה, אנחנו לא רוצים שתסתיים לנו עוד עונה, כפי שכבר קרה בגלל הקורונה, שאין בה ליגות וילדים לא משחקים. ולכן, הכוונה היא שאחרי שהשיא הזה יעבור, כפי שחוזים, נוכל לחזור לקיים משחקים גם במחלקות הנוער, גם אם פה ושם יבוטלו משחקים בודדים. כמובן שלאורך כל הזמן הזה אימונים מתקיימים כרגיל".

דוד מרטן, מאמן הפועל מרמורק בכדורגל:

"אין ספק שהמציאות הזאת פגעה בנו. לפני המשחק נגד עירוני כסייפה, בשישי, היה לנו שחקן שלא הרגיש טוב ושלחנו את כולם לעשות בדיקות. בעקבות הבדיקות נוספו לנו ארבעה מאומתים, כלומר ארבעה בנוסף למצבת הפצועים שלנו. וזה באמת מגביל אותנו. אבל העניין הוא שאני לא יודע עד כמה קבוצות אחרות מקפידות על בדיקות כמו הפועל מרמורק. מניח שאם היתה הקפדה גדולה יותר מצד ההתאחדות, אנחנו היינו נפגעים פחות ביחס ליריבות. אני חושב שכשמדובר בבריאות וחיי אדם הכדורגל הופך לדבר משני, אפילו אם זה פוגע מקצועית. בכל מקרה אנחנו לפני תקופה לא פשוטה".