לצד תואר אליפות וארבעה גביעי מדינה, מחזיק מגן העבר של הפועל תל אביב, יגאל אנטבי, בעוד הישג מרשים - שיאן ההופעות כשחקן בדרבי התל אביבי (34). בצד האדום, כמובן. היום (שישי) הוא ירשום הופעת בכורה בדרבי הרחובותי, כמאמן מכבי שעריים.

2 צפייה בגלריה
יגאל אנטבי מאמן מכבי שעריים
יגאל אנטבי מאמן מכבי שעריים
אנטבי. "הכדורגל רק הלך אחורה בעשרים השנים האחרונות"
(קובי קואנקס)
"ברור שמדובר במשחק עם מעמד מיוחד בשביל הקהל, בשביל העיר", אומר המאמן (48), שהחליף לפני כחודש את אורן קריספין. "כולנו יודעים מהי המשמעות של דרבי, ונעשה את כל ההכנות הנדרשות כדי לנצח אותו. אבל מבחינתנו, זה לא משנה אם זאת מרמורק או כל קבוצה אחרת, מכבי שעריים פשוט חייבת לנצח ולצבור עוד נקודות, כשהמטרה היחידה היא להישאר בליגה".

הגנה תחילה

נכון לעכשיו, הקדנציה של אנטבי על הקווים של שעריים (מקום 14 מתוך 16, 11 נקודות) רחוקה מלהיות מוצלחת. מאז הגיע (במחזור ה־12) הצליח המאמן לרשום ניצחון אחד, תיקו ושלושה הפסדים, האחרון, בשישי שעבר, 2:1 להפועל בקעת הירדן. נתון מדאיג נוסף: שמונה שערי חובה בחמשת המשחקים הללו (לצד ארבעה שערי זכות). "כולם מבינים שזאת בעצם הבעיה העיקרית של הקבוצה - ההגנה ומשחק ההגנה שלנו", הוא מודה. "אז יש מחשבה לחזק את הקבוצה עם שחקן במרכז ההגנה אבל זה ידרוש מאיתנו לשפר את כל משחק ההגנה הקבוצתי. נכון, זה הולך קשה בהתחלה, אבל אני מאמין שאני יכול להביא את השינוי הזה לכאן".
קבוצה שמסובכת בתחתית, בלי יותר מדי כסף, למה היית צריך את הדבר הזה?
"כשקיבלתי את ההצעה ראיתי שיש בסיס טוב לקבוצה. הבנתי שעם קצת שינויים היא גם יכולה להיראות טוב יותר. ועשינו כבר כמה שינויים, ואני מתכוון כאמור להביא עוד שני שחקנים, ומקווה שהשינוי יבוא לידי ביטוי בתוצאות כבר בקרוב. וחשוב שהאוהדים יבינו, זה לא פשוט להביא שחקנים בדרך כלל, בטח בשלב הזה של העונה, ובטח כששחקנים לא ששים לחתום בקבוצות תחתית. אז זה לא תהליך פשוט אבל זאת השאיפה והמטרה".
"כשקיבלתי את ההצעה (משעריים) ראיתי שיש בסיס טוב לקבוצה. הבנתי שעם קצת שינויים היא גם יכולה להיראות טוב יותר"
שעריים היא הקבוצה החמישית בה משמש אנטבי כמאמן ראשי, אחרי הפועל עפולה, הפועל הרצליה, הפועל ניר רמת השרון וצעירי טייבה. אחרי שהודיע על פרישה ממשחק פעיל ביוני 2014, הוא שימש גם כמנהל מקצועי במחלקת הנוער בהפועל תל אביב, ושימש עוזר מאמן בהפועל תל אביב ובהפועל עפולה למנחם קורצקי ואופיר חיים (בהתאמה). "כרגע הולך לי די קשה", מודה אנטבי, "אני מצפה מעצמי ליותר אבל גם מאמין בעצמי. אני רוצה להגיע בהמשך לליגות גבוהות יותר אבל גם מקווה שמתישהו אתחיל עונה בקבוצה כמו שצריך ולא רק אבוא אחרי כמה מחזורים לכבות שריפה, כמו שקרה לי בטייבה, שעזבתי אותה אחרי שלא אהבתי את ההתנהלות שם. אני מאמין שבעתיד תבוא גם ההצעה הנכונה, אבל כרגע אני מאמן מכבי שעריים ומאמין שנוכל לעשות פה דברים יפים".
אתה עוקב אחרי מה שקורה בהפועל תל אביב?
"אני מודה שלא הייתי בבלומפילד מאז שעזבתי את המועדון, אבל עוקב בטלוויזיה כמו כולם ומודאג. יש עכשיו מאמן חדש (חיים סילבס), ואני מקווה שהוא יביא איתו אנרגיות חדשות, כי כרגע הבלגן חוגג, שחקנים ממורמרים, ושריקות הבוז מצד הקהל רק מוסיפות ללחץ. זה נכון שיש אחריות למאמן אבל בסופו של דבר השחקנים על המגרש והכל תלוי בהם, וכרגע הם לא נותנים את התפוקה המצופה מהם".

2 צפייה בגלריה
אנטבי כשחקן הפועל תל אביב
אנטבי כשחקן הפועל תל אביב
אנטבי כשחקן הפועל תל אביב
(ראובן שוורץ)

לא אותו הדבר


חווית ירידה עם הפועל תל אביב כעוזר מאמן, משהו בעונה הזאת מזכיר לך את העונה ההיא?
"ממש לא. היינו אז עם מינוס תשע ושחקנים בכלל לא רצו להגיע לקבוצה אחרי הבלגן עם כבירי (אמיר, הבעלים לשעבר). גם מאמנים לא רצו, ועדיין במחזור הלפני האחרון כמעט נשארנו ליגה. היום יש בהפועל שחקנים טובים, והליגה הרבה יותר צפופה ותחרותית. עם התמיכה של הקהל, שהיא ממש חשובה, וחיזוק נכון שיגיע בחלון ההעברות, הפועל יכולה גם לעלות מהדירוג שהיא נמצאת בו (מקום 11) ולתפוס מקום בפלייאוף העליון".
לסיכום, הכדורגל היום הלך קדימה או אחורה מהימים שאתה היית על המגרש?
"רק הלכנו אחורה ב־20 השנים האחרונות. רואים את זה ברמת השחקנים, הזרים, והפערים הגדולים בין ה'גדולות' לשאר הליגה. היום גם אירופה פתוחה יותר לשחקנים הישראלים, והטובים מעדיפים לשחק באוסטריה, סקוטלנד או אפילו קפריסין. הזרים שבאים לישראל, לא קרובים לזרים שהיו מגיעים בעבר, ובמושגים של קבוצה מדובר בפקטור מאוד משמעותי".