אין כמו דרבי רחובותי לוהט כדי לחמם קצת את החורף. ביום ראשון (17:30, הברפלד) תארח הפועל מרמורק את היריבה המושבעת מכבי שעריים, למשחק במסגרת המחזור ה־15 בליגה א' דרום. אמנם לא מדובר בקרב צמרת, אבל האמוציות הגדולות והיוקרה של המפגש, כבר בפנים.
3 צפייה בגלריה
שחקני מרמורק מכתרים את עידן נחמיאס, בבלומפילד
שחקני מרמורק מכתרים את עידן נחמיאס, בבלומפילד
שחקני מרמורק מכתרים את עידן נחמיאס, בבלומפילד
( צילום: עוז מועלם)
המארחת האדומה מגיעה מהמקום השישי במחוז, אחרי הפסד 4:0 למכבי תל אביב במסגרת סיבוב ח' בגביע המדינה. האורחת התכולה מגיעה מהמקום השמיני ועם תואר חדש, סינדרלה, אחרי שהדיחה בסיבוב ח' בגביע המדינה את הפועל ראשון לציון מהלאומית והגרילה בשלב הבא את בני יהודה (בחוץ, המשחקים יתקיימו בין 10 ל־13 בינואר).
ספק אם זקני רחובות זוכרים עונה במהלכה שתי הקבוצות העירונית שיחקו בבלומפילד בהפרש של פחות מחודש.
"אין מה לומר, מדובר בחגיגה לעיר, לתושבים", אומר השבוע הבעלים של שעריים, מני סוויסה, "מדובר במשחק שהאוהדים מצפים לו בכל שנה, לא משנה באיזה מיקום נמצאות הקבוצות. אוהדי הכדורגל ברחובות הם משפחה וליום אחד הם הופכים ליריבים ספורטיביים".
3 צפייה בגלריה
הקהל של שעריים בשישי שעבר
הקהל של שעריים בשישי שעבר
הקהל של שעריים בשישי שעבר
( צילום: יאיר שגיא)
סוויסה (35), שהיה במשך 17 שנה חלק מהמערכת במרמורק משמש בשש השנים האחרונות בעלים של שעריים. "אין ספק שהיום היחסים בין המועדונים רגועים יותר, למרות היריבות. ברור שכל אחד רוצה לנצח, ואף אחד לא בא לדרבי הזה לתת פרחים - זה הכדורגל. אבל היריבות בין המועדונים נמצאת היום במקום הרבה יותר בריא".
כחלק מהמציאות החדשה ברחובות, שני המועדונים פעלו בתחילת השבוע להעתיק את המשחק למגרש בלוד, כדי לאפשר לכמה שיותר אוהדים להגיע. בסופו של דבר, הועבר המשחק למגרש בראשון לציון.

אין פייבוריטית

"העונה הזאת תפסה את שתי הקבוצות, לטעמי, בעונה די מוצלחת", אומר השבוע חבר הנהלת מרמורק, תמיר חופי. "אנחנו באים עם סגל יחסית צעיר, שכמה מתוכם, כולם ראו השבוע בבלומפילד, אם זה אלעד אשרם ושחר שפייר והרשימה ארוכה. מצד שני, שעריים באים עם סגל מנוסה יותר ועם שחקנים שעשו דבר או שניים בליגה א'. יש מתח גדול וכולם מחכים. תוצאת סיום? תמיד סופרים את הדרבי האחרון, והוא זה שצובע את העיר. חובת ההוכחה היא על השחקנים, ושעריים יצטרכו לעבוד קשה כדי לנצח אותנו".
שעריים מגיעה למשחק ללא המאמן שלה, מוסה בן חיים, שהורחק במשחק הגביע. על הקווים יעמוד העוזר, דורון רוזנקוביץ'. הפצועים בן בנימין ודניאל תרועה יחסרו לתכולים. "אין הכנות מיוחדות למשחק כזה", אומר בן חיים, "לומדים את היתרונות והחסרונות של היריבה. אין ספק שזה המשחק שהכי מתאים כדי להוריד את השחקנים לקרקע אחרי הניצחון בגביע. קשה לומר שאנחנו פייבוריטים, הטבלה מראה אחרת, אבל נבוא לנצח ולהתקרב כמה שיותר לכיוון הפלייאוף (מקומות 2־5). בנוסף, אנחנו קוראים לאוהדים לבוא ולתת לשחקנים את התמיכה, ונעשה את הכל כדי לשמח אותם".
3 צפייה בגלריה
סוויסה
סוויסה
סוויסה
(צילום באדיבות המועדון)
בהפועל מרמורק צפויים לפספס את הדרבי החלוץ עידו אקסברד הפצוע ומאור גד. המגן עומר משאללה צפוי לחזור לסגל, כמו גם דור אלברמן שיחזור מהרחקה. "אני לא חושב שצריך לומר לשחקנים כמה חשוב המשחק", אומר המאמן האדום, דוד מרטן. "אפילו חשוב יותר מהמשחק שהיה לנו בבלומפילד. אנחנו כרגע מעל שעריים בטבלה, אבל היא מחזיקה בסגל מאוד מנוסה שנבנה לעלייה, אז צפוי לנו משחק מאוד שוויוני שיכול להתפתח לכל כיוון. בכל מקרה, הליגה כבר מתחילה להתבהר, מי יהיו למטה ומי ייאבקו על מקום בפלייאוף. מרמורק לא נבנתה עם הרבה הצהרות אלא עם חמישה־שישה שחקני נוער, שכל המדינה ראתה אותם בבלומפילד. נכון להיום, אנחנו לא נופלים מאף יריבה ובמאבק הזה הכל פתוח".