שבועיים אחרי סיום העונה בליגת העל, ובס. נס ציונה מנסים עדיין לעכל את סיום עונת החזרה לליגה הבכירה, שהוכרעה לרעתם בפוטו פיניש אכזרי. כל הקמפיינים של הכתומים בארבע העונות האחרונות היו מלווים בסיומים דרמטיים, ונראה שהאחרון היה הדרמטי והכואב מכולם. ואולי העובדה שהקבוצה תתחיל להתאמן לקראת העונה הבאה כבר בשבוע הקרוב תסייע לרכך את השוק.
1 צפייה בגלריה
דור כוכב
דור כוכב
דור כוכב
(צילום: ראובן שוורץ)
מנכ"ל הקבוצה בחמש העונות האחרונות, וכוכב העבר שלה על המגרש, רונן זייגרמן, אמר השבוע: "זה אכן הזמן לערוך סיכומים, אבל האמת היא שאני לא בשל לכך".
רוצה לדבר על זה?
"המשחק האחרון שלנו בעונה, בקרית שמונה, לא יוצא לי מהראש. התמונות ממנו צפות כל הזמן. אבל זה הכדורגל. אנחנו צריכים לקום ולהמשיך קדימה".
עברת את העליות ואת הירידות בכדורגל גם כשחקן. למנהל קשה יותר להתאושש ממכה כזאת?
"שחקנים מתאוששים מהר יותר, וטוב שכך. אוי ואבוי אם הם היו נזקקים לשבועיים כדי להתאושש מהפסד קשה. לכן כמנכ"ל זה קשה יותר. השחקנים צעירים יותר ועתידם לפניהם ולנו בגילנו חבל על כזה פספוס, כי מי יודע אם הזדמנות כזאת להתבסס בליגת העל תחזור. אני כבר כמעט בן 60, וגדלתי בעיר עם דור הכדורגלנים של פעם. למעשה הייתי בן שבע כשהיינו בליגה הראשונה בפעם האחרונה. עבר כל כך הרבה זמן מאז. ואתה רוצה לשמוע משהו סמלי?".
בטח.
"את גול הניצחון במשחק הירידה נגד קרית שמונה ספגנו בדקה ה-51, מספר השנים שלקחנו לחזור לליגה הבכירה".
לקח! ומי נושא בעיקר האחריות לירידה? החלפתם מאמן ושחקנים, וחיזקתם את הסגל במהלך העונה.
"אין לנו טענות לשחקנים, וגם לא תירוצים, ואת רוב האחריות לירידה אני לוקח על עצמי. בראיה רחבה יותר, חשוב לציין שהמועדון עשה קפיצה משמעותית מאוד קדימה בחמש השנים האחרונות. עלינו בפרק זמן קצר, לכל הדעות, מליגה א' לליגת העל. אני יכול להגיד שבניגוד לתקופה שבה אני שיחקתי, הכסף כיום הוא גורם משמעותי ומכריע מאוד. ולנו בנס ציונה היה את התקציב הכי נמוך בליגה, ובאופן משמעותי. 11.7 מיליון שקל, לעומת מכבי תל אביב ומכבי חיפה, למשל, שהתקציב שלהן עמד סביב 100-120 מיליון".
אבל זה היה גורם ידוע מראש.
"נכון, ולכן אני לא מתרץ. ובנוסף, זאת הייתה גזירה קשה לא לשחק בבית שלנו. גם מבחינה כלכלית, וגם בשל הריחוק מהקהילה. בסיום העונה קשה היה לשנע את האוהדים שלנו לרמת גן או לפתח תקוה, בעוד שלהערכתי אם המשחקים היו מתקיימים באצטדיון שלנו - היו מגיעים קרוב ל-3,000 איש לכל משחק. מכמה וכמה בחינות נקודת הפתיחה שלנו לעונה הייתה לא טובה".
אז מראש הכנתם את עצמכם למאבקי ההישרדות.
"ידענו שלא נהיה בחלק העליון של הטבלה. במהלך העונה עשינו חישובים, כי הבנו שזאת תהיה שנת הישרדות, וראינו שבעונות האחרונות קבוצות שהשיגו 32 נקודות נשארו בליגה. כך שתכננו להגיע ל32 או ל-33 נקודות. בסוף השגנו 32 וירדנו בגלל יחס שערים".
זה לא לוקח אותך למחשבות על משחק כזה או אחר או גול כזה או אחר במהלך העונה, שאם הדברים היו מסתובבים שם אחרת - הייתם נשארים?
"ברור. ברור לגמרי שסרטים כאלה רצים לך בראש. זה הכדורגל, הכל יכול לקום וליפול לפעמים על מהלך אחד. ככה תמיד היה. אבל כבר אמרתי שאני לא רוצה לתרץ. ירדנו, וזאת עובדה. לשמחתי לפחות קיבלנו את ההערכה הראויה - הקבוצה שבתה את העין ואת הלב של לא מעט אנשי מקצוע וצופים. שיחקנו כדורגל פתוח וחיובי, ונותרה כלפינו לא מעט סמפטיה".
למרות הסיום העגום, אפשר יהיה למנף את העונה הזאת להמשך חיובי?
"ודאי. יש למועדון תשתיות טובות, שם טוב, מחלקת נוער חזקה. אין סיבה שלא נעשה דברים חיוביים גם בהמשך. זאת השאיפה של כל מי שעוסק בספורט. אבל כרגע כל העולם מצוי בחוסר ודאות, ובמצב לא קל, כך שקשה לתכנן לטווח הארוך. כמו כולם נצטרך להתקדם גם לאור משבר הקורונה".
אגב, סיימתם את העונה האחרונה בגירעון תקציבי בגלל הגורמים שציינת ובגלל גזירות הקורונה?
"סיימנו את העונה בגירעון קל וסביר מאוד של חמישה אחוזים מגובה התקציב הכולל. נתגבר על זה, ונקווה שהמשק כולו יתאושש, כך שיהיו לנו הכנסות מספונסרים וגם תנאים מתאימים לקיים את הפעילות השוטפת של המחלקה".