מכבי חיפה? מכבי ת"א? אולי הפועל נוף הגליל והפועל ירושלים שנמצאות בפסגת הליגה הלאומית? ממש לא. הקבוצה הכי דורסנית היום בכדורגל הישראלי היא דווקא מהמין היפה. תכירו: הפועל מרמורק "רחלי", שהבטיחה עוד לפני שבועיים את עלייתה לליגת העל לנשים ומתחילת העונה מטיילת לה להנאתה בליגת המשנה.
3 צפייה בגלריה
שחקניות הפועל מרמורק על המגרש
שחקניות הפועל מרמורק על המגרש
שחקניות הפועל מרמורק על המגרש
(צילום: עוז מועלם)
ביום שלישי שעבר הבטיחה רשמית את המקום הראשון בלאומית והמאזן הוא מפלצתי איך שלא תסתכלו עליו: 15 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו, אפס הפסדים ויחס שערים של 7:89. בתפריט העונה, בין השאר: ניצחון 0:11, שתי עשיריות, תשיעייה ושישה משחקים בלבד בהם ספגה שער. וואו.

× × ×

רק שהסיפור המרגש בכל הפרויקט הזה של קבוצת הנשים הרחובותית טמון דווקא בשם. לא סתם אנשי המועדון מדגישים לקרוא לקבוצה בשמה המלא: הפועל מרמורק רחלי. ויש סיבה. רחלי זו רחלי שרעבי ז"ל, אוהדת הקבוצה, שהלכה לעולמה לפני ארבע שנים בגיל 37 ממחלה קשה, ועל שמה נקראת הקבוצה.
שרעבי הגיעה מבית של אוהדי הפועל מרמורק. בעלה גל, שמתמיד להגיע עד היום לכל משחק של קבוצת הנשים, נתן את האישור להוסיף את שמה של רחלי ומתרגש כל פעם מחדש כשהוא ביציעי המגרש הסינתטי בעיר, בדיוק כפי שעשה השבוע במשחק מול עירוני מודיעין. תמונה גדולה שלה מעטרת את המגרש וכל שחקנית יודעת שהיא לא רק מייצגת את עצמה או הקבוצה, אלא גם את רחלי. למענה ובשבילה.
"כשהקמנו את הקבוצה מחדש לפני שלוש שנים, באופן טבעי חשבנו שאנחנו רוצים זהות עם הקהילה", מסביר היו"ר תמיר חופי. "זה מועדון קהילתי מאוד, עם בסיס אוהדים נאמן שמייצג שכונה. בשנה שעברה החלטנו שראוי שהיא תיקרא על שם רחלי".
3 צפייה בגלריה
שרעבי ז"ל
שרעבי ז"ל
שרעבי ז"ל
( צילום: ימית עותמי)
"את האמת, חבר משותף שלנו, אחיקם עותמי, הוא זה שיזם את הרעיון", משחזר שרעבי (43). "הוא זה שדיבר עם תמיר עוד לפניי וכשזה נתן אוקיי, אישרתי כמובן. היא היתה מתגאה בזה אם היתה בין החיים. רחלי היתה לוחמת מג"ב, מלאת כריזמה. תמיד אופטימיסטית ובסופו של דבר המחלה לקחה אותה תוך שנה וחודשיים מאז רגע הגילוי. מדהים, אבל היא חיה בשביל שלושה אנשים. רצה מסביב לשעון. שינה היתה מותרות עבורה. אהבה את החיים וכמובן גם כדורגל".
שרעבי, כאמור, לא היסס לרגע כששמע על הרעיון הלא שגרתי: "אני נולדתי בקבוצה, שיחקתי בה, אבא שלי היה שם עוד לפני 50 שנה. באופן טבעי בעורקים שלי ושל רחלי זה היה הפועל מרמורק. היו"ר הרים את הכפפה והחליט שבכל מחיר הוא הולך על זה עד הסוף. הוא אמר לי כל הזמן: אני מכוון לעליית ליגה ובטירוף על זה. הוא הדביק את כולנו. פשוט תענוג לראות את השחקניות, משחקות כדורגל נדיר".
רחלי הותירה אחריה בעל ושתי בנות, ליה ודניאל. "אשתי היתה מעריצה שרופה של הקבוצה ותמיד לוחמת באופייה", מוסיף הבעל גל. "גם אם הקבוצה הבוגרת היתה מפסידה משחקים, כשהיינו חוזרים הביתה היא עוד האמינה שננצח. תמיד היתה ספורטאית, באה לעודד. כמובן שאם היתה רואה את הקבוצה מלמעלה, היא היתה גאה. זו קבוצה של ווינריות, בדיוק מה שרחלי היתה".

× × ×

הפועל מרמורק ידועה בעיקר בזכות קבוצת הגברים, ששיחקה לא מזמן בלאומית ובשנים האחרונות בצמרת ליגה א'. העונה, עם סגל שכלל בין השאר את ערן לוי, החמיצה ברגע האחרון את העלייה לפלייאוף העלייה לליגת המשנה, אבל יכולה להתהדר בהצלחת קבוצת הנשים של המועדון. היו"ר חופי החליט כבר בקיץ לבנות קבוצה חזקה, עם מטרה ברורה: לשעוט לליגת העל וגם שם להיות בצמרת הגבוהה. הוא לא חסך במזומנים.
"חשבנו שמועדון שרוצה להתפתח, יש תחומים שהוא צריך להיכנס אליו", מסביר חופי. "אחד מהם היה כדורגל נשים. בעבר זה לא היה טוב, עכשיו חזרנו לזה ובשיא הרצינות ובלי לעגל פינות. החלום שלנו גם לפתוח בעתיד קבוצה במרמורק של בעלי מוגבלויות, ותיקים ואפילו קבוצת כדורסל".

× × ×

במרמורק, כפי שהבנתם, נבנתה סוג של קבוצת גלאקטיקוס. חמש שחקניות הגיעו מליגת העל - שלוש מהפועל פ"ת (הקשרית גיל חבצלת, המגנה השמאלית נועה שמחי והקשרית האחורית רותם אינקונין), הסקוררית ולא חוסין ממ.כ חולון ועדי סופר, קפטנית הקבוצה, מקריית גת, אלופת הליגה המכהנת. חבצלת וחוסין הן גם מלכות השערים של הלאומית. לראשונה 18 שערים, לשנייה 17.
בכלל, חבצלת היא הכוכבת הגדולה של הקבוצה. הכינוי שלה, לדברי המאמן איציק פדלון, סופר מחייב: "איל ברקוביץ' הנשית". ומי שראה אותה על המגרש, מבין על מה הוא מדבר. "יש לה כדורגל מדהים", מפרגן לה פדלון. "היא משחררת כדורי עומק באמנות, מי שאוהב כדורגל חייב לצפות בה. בשנה האחרונה היא מאוד התקדמה".
3 צפייה בגלריה
גל שרעבי (מימין) ואוהד
גל שרעבי (מימין) ואוהד
גל שרעבי (מימין) ואוהד
(צילום: עוז מועלם)
פדלון מבקש להבהיר שלמרות הסגל המרשים, שום דבר לא הלך בקלות. "אתה זוכר את קבוצת הגלאקטיקוס שבנו בזמנו במכבי ת"א?", הוא שואל ועונה ישר: "שום דבר לא קל. לא פשוט לקחת כוכבות, שכל אחת מגיעה עם האגו והרצון להתבלט, ולחבר אותן ישר. לקח לי חודשיים עד שנוצר החיבור ואז התפוצצנו על המגרש".
חופי: "הבאנו את השחקניות הכי טובות ונתנו להן את המעטפת הכי־הכי שיש. מעסה, מאמן כושר, צוות של שבעה אנשי מקצוע, תלבושת של אדידס, צ'יפים מוצמדים לגוף שמודדים ומשדרים בלייב את התוצאות. סתם דוגמה, למשחק באילת יצאנו כבר לסוף שבוע של גיבוש. אין קבוצה, לא בלאומית, אלא בליגת העל, שיש בה תנאים כמו במרמורק".

× × ×

חופי ומרמורק לא מתכוונים לעצור פה, אלא מפנטזים גם על קבוצה שתדבר חזק בצמרת ליגת העל בעונה הבאה. "כדי להגשים את כל החלומות צריך כסף", מבקש חופי להבהיר בהתחלה. "מה שנחליט שעושים - נעשה אותו טוב". לאחר מכן קצת נפתח יותר: "אנחנו מאוד רוצים להיות גורם בצמרת ליגת העל בעונה הבאה. כשיצאנו לדרך, זה מה שראינו מול העיניים. לא רוצים רק לתקוע יתד, אלא להיות גורם משמעותי. אליפות? ברור שרוצים, אבל זה בעיקר תלוי כסף, ועכשיו כולם מתאוששים ממגיפת הקורונה. מה שבטוח, נהיה בצמרת ליגת העל".
מה שכן, התנאים במועדון עשויים למשוך הרבה שחקניות נוספות, כי כסף, ואת זה כולם יודעים, אין ממש בליגת העל לנשים, גם ביתר המועדונים. "בלאומית היה לנו את התקציב הכי גדול בליגה ולא חסכנו שום דבר מהבנות", מבהיר שוב חופי ומוסיף כי הוא גם מטמיע את החזון סביב השם והמועדון: "כל שחקנית שהגיעה או מגיעה לפה מקבלת הסבר, איך רחלי קשורה לקבוצה. גם בעלה וגם הבנות, כאמור, מגיעים למשחקים שלנו. מה שיפה במרמורק, זה שמדובר על מועדון שבנוי על רגש. שיא הרגש".