ליגת הכדוריד יוצאת היום לדרך, וזו חגיגה גדולה בעיקר באזורנו, מחוז הענף בישראל. ארבע קבוצות מתוך ה־12 שמאיישות את ליגת העל נמצאות בין חולון בצפון לנס ציונה בדרום, כולל שתיים מהפייבוריטיות הגדולות לאליפות: מכבי והפועל ראשל"צ, שייפגשו כבר במחזור הפתיחה לדרבי הראשון לעונת 2021/22. בכלל, זו תהיה שנה מסקרנת: א.כ נס ציונה השתדרגה, כולל מינוי מפתיע על הקווים, ומ.כ חולון, שבעונה שעברה הרשימה עם המקום השישי, צפויה גם כן לעשות צרות מול כל יריבה שתפגוש. אז קדימה, בואו נראה מה השתנה אצל הארבע בקיץ.

מכבי ראשון לציון: מסע להגנת התואר

מכבי ראשל"צ, האלופה להזכירכם, פותחת עונה במטרה אחת ויחידה: להגן על התואר, לבנות שושלת, וכמובן גם לזכות בדאבל אם יתאפשר.
6 צפייה בגלריה
איבן קראצ'יץ'
איבן קראצ'יץ'
איבן קראצ'יץ'
(צילומים: הדר ואן קולא)
החוזק שלה ביחס לרוב הקבוצות - המשכיות בסגל האיכותי, כמעט בכל העמדות, כולל בזרים, וכפי שאפשר ללמוד מצמד המשחקים של הקבוצה באירופה־ליג, מול צסק"א מוסקבה, גם שילוב של צעירים מוכשרים.
המאמנים ג'ו מתתיה והרוויה פאזין ימשיכו להוביל מהקווים, והמהלכים הניהוליים שהוביל היושב ראש אריק אלקלעי נותנים להם הרבה שקט לקדם את הקבוצה מדרגה אחת גבוהה יותר מבחינת החיבור והאיכויות. אמנם האלופה לא הצליחה להעפיל לחצי גמר גביע השופטים המסורתי, אבל זה בהחלט לא המדד להמשך.
המטרה הראשונית היא להגיע עם כמה שיותר נקודות לשלב הבית העליון, ושם להיאבק על המקום הראשון כדי לזכות ביתרון ביתיות - למרות שבשנים האחרונות מתברר שמדובר ביתרון זניח. מי כמו מכבי ראשל"צ יכולה להעיד על כך. לטוב ולרע.
כאמור, כמעט כל הסגל ממשיך - עמדת השוער תמשיך לכלול את ניב פישלוביץ', אלדר שיקלושי ויאיר ניקולייב. שילוב נהדר, באחת הקבוצות הבודדות שלא מחזיקות שוער זר. פישלוביץ', אגב, הראה בעונה שעברה, בעיקר ברגעי ההכרעה, שהוא ערך מוסף אמיתי ונבחר ובצדק לשחקן המצטיין בסדרת גמר הפליאוף.
הצוות הישראלי גם כן איכותי. ירמי סידי, דור קלדרון, שרון שלם וכמובן הקפטן דניאל פרידמן. רותם סגל חוזר לעצמו אחרי הפציעה. אמיר שניידר צפוי לעשות קפיצת מדרגה, ובפינה השנייה הובא נדב ניזרי, שנתן עונה נהדרת בחולון לפני שנתיים והיה בעונה האחרונה בהסגר.
6 צפייה בגלריה
ניב פישלוביץ'
ניב פישלוביץ'
ניב פישלוביץ'
(צילומים: הדר ואן קולא)
גם שלושת הזרים ממשיכים. איבן קראצ'יץ' יסגור עונה חמישית במועדון, גאפר חדזימרוביץ' עונה שנייה והמונטנגרי המצוין ברנקו קאנקרש, שהגיע בעונה שעברה והיה אחד הברגים המרכזיים בדרך להנפת הצלחת, ישלים חבורה מנוסה שתורמת בשני צידי המגרש.

הפועל ראשל"צ: עמוקה ואיכותית

הפועל ראשל"צ בנתה קבוצה מסקרנת, ולדעת רבים בענף איכותית ועמוקה יותר מאשר בעונה שעברה. עידן מימון, הסמל הגדול ביותר של המועדון והכדוריד הישראלי, יפתח את עונתו החמישית כמאמן על הקווים בצד האדום של עיר היין - והמשימה שלו תהיה להוסיף לפחות עוד תואר אחד לארון העמוס.
6 צפייה בגלריה
עוז חממי
עוז חממי
עוז חממי
(צילומים: הדר ואן קולא)
האדומים יפתחו את העונה עם ארבעה זרים בסגל. סטפן איליץ', מלך שערי ליגת העל, ממשיך ולצידו מילוש בואישיץ' המנוסה, שמתקרב לעונתו העשירית בכדוריד הישראלי. לשניים חברו זיוון פסיץ', פיבוט נבחרת סרביה. מדובר בשחקן שעשוי להיות סוג של שובר שוויון, אם אכן יראה את היכולת מהשנים בכמה מהקבוצות הבכירות ביבשת (ושפארם, לאשקו, אדמר לאון, נקסה, פרטיזן בלגרד ו-ויוודינה). הוא החליף את דאליבור סוקיץ', שהצטרף להפועל קריית אונו. הזר הרביעי בחבורה הוא השוער הבוסני בן ה־26 ברזאד דמירוביץ', שמחזיק, תקשיבו טוב, באזרחות קטארית, ואף שיחק בנבחרת מהמפרץ בשנים האחרונות.
מימון הצליח להשאיר את העוגנים שלו בכל הקשור לסגל הישראלי, בהם עוז חממי, יובל גררה, שי נתן, איתי סורקיס, שון סלס ועומר אליאס. טל הרשקוביץ אמנם עזב להרצליה, אבל בהפועל החזירו את ערן צרפתי. בקבוצה הלכו על שני צעירים מאוד מוכשרים שיוכלו להוסיף לה רבות בראייה קצרת וארוכת טווח. מדובר באראל צייטלר, המרכז־מקשר שהגיע מא.כ נס ציונה ויוצא נבחרת העתודה, ובנדב כהן הקיצוני ששיחק בעירוני רחובות.
6 צפייה בגלריה
סטפן איליץ'
סטפן איליץ'
סטפן איליץ'
(צילומים: הדר ואן קולא)
חברו של כהן לנבחרת הנוער, הפיבוט גל עזריאל, הגיע ממכבי ראשל"צ. לסגל הראשון גם צורפו שחקני הנוער המוכשרים, אורי פלח, בן גונן וקובי בזק. והיו גם כמה שחקנים שעזבו. עידו פלח עבר לא.כ נס ציונה, איתמר אלמוסנינוס הדרים לבאר שבע ורז בן דוד יוביל את רחובות, היורדת הטרייה ללאומית.

א.כ נס ציונה: היכונו למהפך

זה היה קיץ של שינויים, חריש עמוק ובעיקר שינוי תפיסה בנס ציונה. התהליך שנעשה בנס ציונה מצד אחד מסקרן, ומצד שני מעלה תהיות: עד לאן הקבוצה הזו יכולה לשאוף או להגיע. הרי מדובר בקבוצה הכי ישראלית בעידן ארבעת הזרים שנכנס לכדוריד הישראלי, וגם הכי צעירה (וזה נראה בבירור כשמוציאים מהמשוואה את השוערים הוותיקים טולי ליבגוט ואיתי קוזניץ). תוסיפו את השיבה של סער פרנקל אל הקווים, כנראה במהלך הגדול ביותר שביצע המועדון - ובאמת קשה לנבא היכן נראה את הטייגרים בסיום העונה (ולא רק הסדירה).
6 צפייה בגלריה
סער פרנקל
סער פרנקל
סער פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
פרנקל החליף את עידן מימון, שעזב אחרי שלוש שנים וירד ליגה כדי לעמוד על הקווים ברחובות. והוא לא היחידי שנפרד מנס ציונה. השוער אורן מאירוביץ', שנפרד גם מהמועדון אחרי שלוש עונות, והצטרף לבני הרצליה יחד עם שלומי צייטלר, שחקן הפינה של נבחרת ישראל. אחיו, אראל צייטלר, עבר, כאמור, להפועל ראשל"צ לצד ערן צרפתי. עומרי גדות חתם במכבי ת"א, וכל הזרים שוחררו (נמניה סקורוביץ', בוליקו דוידוביץ' וברוי רולו).
מנגד, במקומם של מאירוביץ' ויותם בוכניק (שהצטרף להפועל ר"ג), פרנקל החליט להתבסס על הניסיון של ליבגוט וקוזניץ, כשמי שצפוי להוביל את העמדה הוא טל אליוכין הצעיר, שוער נבחרת העתודה ומי ששיחק אשתקד בבאר שבע. פרנקל צירף שני ישראלים בכירים: המרכז אופיר כהן, ששיחק בשנתיים האחרונות ברמת השרון, ושניר נציה, הפיבוט המוכשר ששב אחרי חצי עונה בליגת המשנה בגרמניה במדי גרוסוולשטאט.
הזר היחיד שנס ציונה תתבסס עליו, לפחות בשלב זה, הוא המקשר הימני ויקטור אלונסו. לפני שמונה שנים הוא נבחר לשחקן המצטיין בליגה הספרדית כששיחק באתלטיקו מדריד - וזה אומר לא מעט. פרנקל בחר בכישרונות צעירים, בהם המרכזים עידו פלח, עמית צ'מרינסקי ועומרי נדלר. מבין השחקנים המובילים של העונה שעברה, הושארו אביב לייפר וגיא גרא.

מ.כ חולון: המטרה: טופ־6

אצל מ.כ חולון עם האוכל בא התיאבון. הקבוצה של ניסים פלאח הודחה בעונה שעברה רק ברבע גמר הפלייאוף על ידי מכבי ראשל"צ, וגם השנה מדברים שם בגלוי על שחזור ההישג, כשמקום בשישייה הראשונה - פעם דבר שנשמע הזוי - הוא בגדר מטרה אמיתית.
6 צפייה בגלריה
בראל לנציאנו
בראל לנציאנו
בראל לנציאנו
(צילום: קובי קואנקס)
בכלל, חולון משחקת העונה באירופה והכוונות של הקבוצה הן להסתכל לכל יריבה, כולל הראשל"ציות ורמת השרון החזקות, בלבן של העיניים. פלאח, מאמן שחולון היא שמו הנרדף, בנה סגל לא רע בכלל. גולת הכותרת, לפחות בפן הפיקנטי, היא החזרתו של פטריק אובניה הניגרי לאולם קציר. אובניה בן ה־32 שיחק אמנם בעונה שעברה בקריית מוצקין, אבל לפני כן - ובמשך 11 שנים ברצף - לבש את המדים הלבנים־כחולים של חולוניה.
לצד אובניה ניתן למצוא את הסרבים דיאן פריצה (שום קשר לסטפן פריצה, חלוץ מכבי ת"א) ומילוש סאביץ'. השוער הבכיר של הקבוצה יהיה שרון בר־גיל, שהוחזר גם כן למועדון אחרי שנים בהפועל אשדוד והפועל ראשל"צ. פלאח ימשיך להתבסס גם על שחקני בית, כשכמה מהשמות המוכשרים בכדוריד הישראלי נמצאים שם - אור לוי, אור ממן ולידור פסו. וכמובן אי־אפשר בלי אולי השם הגדול ביותר שנשאר - הקפטן בראל לנציאנו.

הפועל ראשון לציון

אליפויות: 18, גביעים: 16
אולם ביתי: נחלת יהודה, העצמאות 3 ראשון לציון
מאמן: עידן מימון
מיקום סופי בעונה שעברה: 2, 20 נק'
מיקום משוער: 1־3

מכבי ראשון לציון

אליפויות: 16, גביעים: 12
אולם ביתי: בית מכבי, גולדה מאיר 21, ראשון לציון
מאמן: ג'ו מתתיה
מיקום בעונה שעברה (הסדירה): 4, 18 נק'
מיקום משוער: 1־2

מ.כ חולון 1972

אולם ביתי: קציר, רבין 20, קריית רבין, חולון
מאמן: ניסים פלאח
מיקום בעונה שעברה: 6, 12 נק'
מיקום משוער: 5־8

א.כ נס ציונה

אולם ביתי: צימרמן חדש, מיכאל גולן 3, נס ציונה
מאמן: סער פרנקל
מיקום בעונה שעברה: 7, 12 נק'
מיקום משוער: 6־9