ההכנות של עירוני רחובות לעונת המשחקים הבאה עוברות דרך אי הוודאות שחולקות כל הקבוצות בענף, דרך שינויים פרסונליים לא קטנים בסגל ועם שמירת הצביון הצעיר והמקומי של הקבוצה. המאמן, שחר הבר, מתחיל עונה שנייה על הקווים אחרי שבעונה הקודמת הצליח לגבש סגל בעל פוטנציאל גבוה שמימש את עצמו באופן חלקי.

טרגדיה בסרביה

את הקבוצה עזבו הקיץ השוער הוותיק שאולי סהר שככל הנראה יפרוש ממשחק פעיל; רותם סגל שחזר למכבי ראשון לציון; המרכז מתן גולץ; רן יוניש שעבר למ.כ חולון; השוער מושיקו אלימלך שהצטרף להפועל קרית אונו; דיאן פרליצה שנמצא עדיין בסרביה אחרי שאביו נפטר מקורונה, וגם הוא עצמו חלה בוירוס;
2 צפייה בגלריה
הבר והחיילים שלו, באיצטדיון בראשל"צ
הבר והחיילים שלו, באיצטדיון בראשל"צ
הבר והחיילים שלו, באיצטדיון בראשל"צ
(צילום: אבי מועלם)
דושאן שיפקה הסרבי שישחק בשנה הבאה בצ'כיה; וכן הקיצוני הצעיר איליה מוסיינקו. עד כה הצטרפו לסגל הפיבוט סטפן ספונצ'יץ שהגיע מבני הרצליה, המקשר הימני דמיטרי ארטמונוב ששיחק בליגה הרוסית. הזר הסרבי סאבו מסטר נשאר לעונה נוספת, יחד עם שחקני בית רבים.
עד השבוע שעבר התאמנה הקבוצה באצטדיון האתלטיקה בראשל"צ בשעות הערב, והשבוע החלה להתאמן אימונים סדירים ומלאים.
המאמן הבר אמר השבוע: "העונה שעברה שלנו הסתיימה, כמו אצל כולם, באמצע הדרך. היינו במומנטום חיובי, אחרי כמה משחקים טובים, ערב משחק חשוב נגד קרית אונו. התכוננו טוב, וניצחון היה משפר את המיקום שלנו. אבל המשחק לא התקיים, הליגה נקטעה וסיימנו עונה לא שגרתית במקום השביעי ועם הגעה לחצי גמר הגביע.
"אני עצמי הייתי די מאוכזב, כי התחושה שלי הייתה שיכולנו להשיג תוצאות טובות יותר. אבל אני שלם עם הדרך שעשינו, ועם אופן ההתמודדות שלנו עם קשיים כמו פציעות. אני שמח להמשיך ולהוביל את הקבוצה עונה שנייה ברציפות, ומקווה להשיג תוצאות טובות יותר".
אופן ההכנה לליגה הוא שונה מבעבר.
"קודם כל די שמחנו שמועד פתיחת הליגה התאחר בכמה ימים, וכך יש לנו שישה שבועות מלאים כדי להתאמן. בד"כ תקופת הטרום עונה כוללת שמונה שבועות של הכנה, אבל נסיבות הקורונה מכריחות אותנו להסתגל למציאות שונה. מאז שהם הגיעו, הזרים היו רוב הזמן עד כה בבידוד ודאגנו לאמן אותם בנפרד. הם קיבלו תוכנית עבודה מסודרת של ריצה, ויהיו מוכנים לליגה".
כמו אצל כמה קבוצות אחרות, גם אצלכם הסגל יהיה צעיר מאוד בעונה הקרובה.
"נכון לעכשיו הקבוצה בנויה על שחקני בית ישראלים, רובם ככולם צעירים, וזאת גאווה גדולה למועדון. ויש לנו מטרה לשלב שחקנים אפילו צעירים יותר כדי שיהיו חלק מהבוגרים. מחלקת הנוער שלנו עובדת בצורה מצוינת, ומייצרת הרבה מאוד שחקנים, וגם העונה חלק משחקני קבוצת הנוער ימצאו את עצמם בסגל של הבוגרים.
2 צפייה בגלריה
הזרים (מימין): ספונצ'יץ, מסטר וארטמונוב
הזרים (מימין): ספונצ'יץ, מסטר וארטמונוב
הזרים (מימין): ספונצ'יץ, מסטר וארטמונוב
(צילום: אבי מועלם)
ובעונה כזאת, שבה הרבה שחקנים מובילים עזבו, זאת תהיה הזדמנות מעולה בשבילם להשתלב ולתפוס מקום. אמיתי דיין, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, אחראי על ייצור השחקנים האלה ולוודא שהם יהיו מוכנים ובשלים להשתלב בבוגרים".

רצינות ומחויבות

ולאן אתם מכוונים עם הסגל הצעיר הזה?
"להשתלב בפלייאוף העליון, שזה מקומות 1-6, להמשיך לעוד שני סיבובים בתוך השישייה הראשונה - ולצבור כמה שיותר נקודות לקראת הפלייאוף. אני לא מתבייש להגיד שאם הסגל יבנה כמו שצריך מבחינה מקצועית, וכולם יהיו בריאים, זאת תהיה קבוצה מצוינת. המטרה היא לחזור לפחות לחצי גמר הגביע ולהגיע לחצי גמר הפלייאוף. אמנם הקורונה פגעה קשות בחלק מהקבוצות, גם בנו, והשגת המטרה תהיה קשה, אבל בעזרת עבודה רצינית ומחויבות מלאה - שזה דבר שקיים אצלנו - נוכל לעמוד במשימה הזאת".
הבר: "מחלקת הנוער שלנו עובדת מצוין, ומייצרת הרבה מאוד שחקנים - וגם השנה חלק משחקני קבוצת הנוער ימצאו את עצמם בסגל של הבוגרים. ובעונה כזאת, שבה הרבה שחקנים מובילים עזבו, זאת תהיה הזדמנות מעולה בשבילם להשתלב ולתפוס מקום"
באופן יחסי לקבוצות בסדר הגודל שלכם, אתם נתמכים על ידי קהל נאמן, ולא קטן.
"קהל הכדוריד ברחובות הוא קהל יקר. מדובר בוותיקי העיר ובדור ההמשך הצעיר. בבני משפחה ובחברים. לפעמים אני מעיף מבט ליציע ורואה שם דמויות משמעותיות בכדוריד הישראלי. שחקני עבר חשובים שמקפידים להגיע למשחקים. ותמיד יהיו שם נציגים של העירייה ושל רשות הספורט העירונית, שכל הזמן נוכחים ותומכים בנו - גם בימים קשים.
"כל הזמן יש סביבנו קהל, אפילו באימונים. אנשים באים, עוזרים ותומכים - וזה כיף גדול. עירוני רחובות היא אגודה מאוד ביתית, והעובדה שגדלים בה שחקני בית רבים מעצימה מאוד את הקשר של הקהילה למועדון הזה. אני מקווה מאוד שנשחק העונה בפני הקהל הזה, ונספק לו ולעצמנו את הכדוריד שמצופה מאיתנו. ללא קהל זאת אווירה אחרת לגמרי. כולנו זוכרים שבעונה שעברה הייתה נוכחות מאוד מרגשת של הקהל שלנו בחצי גמר הגביע. מאות מבוגרים וצעירים הגיעו לאולם בגן נחום כדי לעודד אותנו".
מה עוד?
"רק לאחל הצלחה ובריאות לכולם - שחקנים, מאמנים והנהלות - ושנוכל להכריז על אלופה ומחזיקת גביע בסיום העונה ובצורה ספורטיבית, ולא באמצע העונה".

הבר והחיילים שלו, באיצטדיון בראשל"צ | צילום: אבי מועלם
הזרים (מימין): ספונצ'יץ, מסטר וארטמונוב
משה שמאי