גם שלומי דורה לא האמין שזה קורה לו. סוג של מתנת יום הולדת, אבל הוא בכלל נולד ביוני. טוב, כנראה שאלילת המזל נגעה בו. עמוק בחודש ינואר, כשחלון ההעברות אוטוטו מסתיים, מאמן סקציה נס ציונה הנחית שחקן שיוכל, אם וכאשר, לשנות לו את העונה מקצה לקצה.
2 צפייה בגלריה
פלטונן. גבר על יריבים עם חגורה שחורה
פלטונן. גבר על יריבים עם חגורה שחורה
רצה לחזור לישראל. באטוקיו במדי מכבי תל אביב
( עוז מועלם)

בעגה הספורטיבית קוראים לזה "שובר שוויון", שחקן שאמור להיות מעל היתר ולעזור לסקציה - שנכון למחזור ה־20 מדורגת מתחת לקו האדום (13) עם 17 נקודות - לעשות את הבלתי ייאמן ולהישאר עונה נוספת בליגת העל. כריסטיאן באטוקיו, שנחת ביום חמישי שעבר בארץ וכבר מחר (שבת, 15:00), אמור לערוך הופעות בכורה במדים הכתומים, במשחק הבית נגד הפועל באר שבע.

רעב להנהיג

באטוקיו (30) כלל לא היה אמור להיות בנס ציונה. הוא חתם בקיץ על חוזה גבוה בוולוס, הפתעת הליגה היוונית, אבל חילופי הגברי על הקווים - ומינויו של קוסטס בראטוס למאמן החדש - טרפו מעט את הקלפים. בראטוס לא ממש ספר את באטוקיו - וכשזה נקרא לשיחה - הודיע למאמנו: "אין לי בעיה לעזוב".
אז הוא עזב - ונס ציונה הרוויחה. "הוא פחות השתלב שם", הסביר סוכנו של השחקן, זיו סלמנוביץ'. "אצלו אין חוכמות. הוא הבין שלא רוצים אותו, אז הוא נפרד מהם יפה ויצא לדרך חדשה. כשהיו האופציות על השולחן, כריסטיאן הוא זה שאמר: 'אני רוצה לישראל'. האם זה מפתיע? לדעתי, זה לא פשוט לקבוצה כמו נס ציונה להנחית שחקן כמוהו. הוא הרוויח בשנים האחרונות פי ארבעה ממה שהוא מקבל היום, אבל הוא עשה את השיקולים שלו. הוא ידע שבנס ציונה הוא יהיה שחקן מוביל, וזה מה שהלהיב אותו. הוא היה מאוד רעב לחזור לשחק ולהנהיג, גם במחיר של שכר פחות גבוה".
"אנחנו מקווים שזה יהיה הדדי, שהוא יעזור לנו להישאר בליגה ולסיים בצורה טובה את העונה", מספר מאמנו החדש דורה. "אנחנו נעזור לו לחזור לעניינים ונקבל אותו, אמן ואמן, גם בשנה הבאה בליגת העל".
ואכן, באטוקיו חתם לעונה וחצי ועל פי החוזה, אמור להמשיך אצל הסקציה אם זו תישאר בליגת העל. "ממה שראיתי בחומרים המצולמים, כשהוא היה במכבי תל אביב, הוא יכול לעזור לנו להכניס הרבה אנרגיות וגיוון לפן ההתקפי. אני מאמין שזה יהיה שילוב טוב", המשיך דורה. "זו החתמה עם שם גדול. אמנם בשנה-שנתיים האחרונות הוא לא נמצא בטופ בגלל קבלת החלטות כאלה ואחרות, אבל לשמחתנו אם הוא היה נשאר בטופ - אז הוא כנראה לא היה חותם בנס ציונה. כמו שאנחנו מצפים שהוא יעזור לנו, אנחנו נעזור לו לחזור לעצמו".

2 צפייה בגלריה
שלומי דורה
שלומי דורה
שלומי דורה
( עוז מועלם)

באטוקיו עצמו אמר משפט בודד לאחר החתימה: "תודה למועדון ולהנהלה על ההזדמנות לחזור לליגה הישראלית. אני שמח ונרגש מאוד להיות כאן. אני נמצא עכשיו בישראל ומאושר מכך. אני מקווה לעזור לקבוצה להשלים את המטרות שלה יחד עם כל הצוות".
אז היום באטוקיו נמצא בנס ציונה, אבל בתחילת הדרך הוא היה אמור להיות הדבר הגדול הבא.
בדומה ללאו מסי, יחי ההבדל, גם באטוקיו עזב את ארגנטינה, ארץ הולדתו, בגיל צעיר ונחת באיטליה בגיל 16. הוא סומן כאחד הכישרונות המבטיחים בדורו. מה עוד אפשר לצפות משחקן שנולד ברוסאריו, גדל באקדמיה של ניואלס אולד בויס, וגובהו 169 סנטימטרים? ההקבלה לליאו מסי הייתה מתבקשת, וייתכן שזה מה שהוביל את הסקאוטים של אודינזה לעקוב במשך חודשים אחרי הנער ולהחתימו.
ההתאקלמות באיטליה לא הייתה פשוטה, אבל הוריו ואחותו עברו אף הם לארץ המגף כדי לתמוך בו, וההתקדמות המקצועית הייתה מהירה. תוך שנה כבר ענד באטוקיו את סרט הקפטן בקבוצה הצעירה, ומאמן הקבוצה הבוגרת פרנצ'סקו גווידולין החליט לשלב אותו בהדרגה. הארגנטינאי קיבל שיעורים אישיים מאנטוניו די נטאלה באימונים, והתחבר מיידית גם עם אלכסיס סאנצ'ס.

מחמאה מקונטה

גווידולין העריך מאוד את הקשר הצעיר, שיבח אותו בכל הזדמנות וכינה אותו "הפרופסור". הצלחתו לא נעלמה גם מעיניו של מאמן איטליה הצעירה לואיג'י די ביאג'ו, והקשר נאלץ לקבל החלטה. והוא בחר באיטליה. זה עזר לו לככב בנבחרת עד גיל 20 ולהיכלל בסגל עד גיל 21, בדרך להופעה באליפות אירופה ב־2015.
רק שההמשך לא האיר לו פנים. השאלה לווטפורד, ואחר כך לוויטורס אנטלה האלמונית עיכבו את התפתחותו של באטקיו. הוא עבר עונה נהדרת בברסט והגיע בקול תרועה למכבי תל אביב, אבל רשם שער אחד ב־25 הופעות ונחשב לאחד הפלופים הגדולים של הצהובים.
משם נדד לטוקושימה ורטיס היפנית, פומאס המקסיקנית, והעונה, כאמור, לוולוס. מצד אחד, כישרון ענק. מצד שני, אחד שצריך להוכיח את עצמו יותר מעונה אחת.
נסיים בציטוט שאמר עליו לא אחר מאשר אנטוניו קונטה, מנג'ר טוטנהאם כיום. "אם אתם רוצים לדעת מי מסוגל להתפתח במהירות, שימו לב לכריסטיאן באטוקיו. אין הרבה כדורגלנים איטלקיים שמסוגלים לעבור שחקנים כמוהו", אמר לפני עשור.
היום לא ברור אם קונטה בכלל יודע היכן משחק אותו שחקן. ואם לא, אז בוא ונזכיר לו: בסקציה נס ציונה.