בשורה לא מעודדת למי שמתכננים לרכוש דירה חדשה באחת משכונותיה של רחובות, לנוכח נתון לא חיובי שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ולפיו ברבעון הראשון של שנת 2023 נרשמה ירידה חדה למדי בקצב התחלות הבנייה בעיר.
2 צפייה בגלריה
יוסיף 193 דירות. פרויקט מגדלי מיטל
יוסיף 193 דירות. פרויקט מגדלי מיטל
יוסיף 193 דירות. פרויקט מגדלי מיטל
(הדמיה: סנפשוט)
על פי נתונים אלה, אם בשנת 2022 כולה החלו להיבנות בתחומי העיר 545 יחידות דיור חדשות, הרי שהנתון החדש, לפיו ברבעון הראשון של השנה החלה בנייתן של 90 יחידות דיור בלבד, מצביע על קצב שנתי מוערך להתחלת הבנייה ברחבי העיר של כ-360 דירות חדשות בסך הכל בתום השנה.
בחלוקה לדירות לפי גדלים, אלה נתוני הרבעון הראשון של השנה: בין ינואר השנה למרץ, החלו להיבנות רק 41 דירות בנות חמישה חדרים, 24 דירות בנות ארבעה חדרים, 20 דירות בנות שישה חדרים ויותר, ורק 5 דירות בנות שלושה חדרים.
נתון נוסף שאמור לעורר דאגה בקרב מי שרוצים לקנות בתים חדשים בעיר: ברבעון הראשון של 2023 נבנו רק שישה בתים צמודי קרקע.
יצוין, כי רחובות ממוקמת רק במקום ה-37 בדירוג הרשויות המקומיות בהן נרשמות התחלות בנייה חדשות, ועל פי נתוני למ"ס, ברבעון הראשון של השנה הנוכחית החלה בכל ישראל בנייתן של כ-14,981 דירות חדשות, עלייה של שני אחוזים, לעומת 14,693 דירות שהוקמו ברבעון הרביעי של 2022, וצניחה של 25 אחוזים לעומת 19,983 יחידות דיור שהוקמו ברבעון הראשון של 2022.

2 צפייה בגלריה
בנייה ליד מערב העיר. רחובות הצעירה
בנייה ליד מערב העיר. רחובות הצעירה
בנייה ליד מערב העיר. רחובות הצעירה
(צילום: אבי מועלם)

הערים המובילות את טבלת התחלות הבנייה הן תל אביב - יפו, בת ים, ירושלים, ראשון לציון ומודיעין.
אחד הפרויקטים הנמצאים בימים אלה בתהליכי בנייה ברחובות הוא פרויקט מגדלי מיטל, הנבנה במערב העיר, בסמוך לשכונת רחובות הצעירה, וכולל הקמה של 193 יחידות דיור בשני מגדלים בגובה 19 קומות, ובניין נוסף בגובה עשר קומות.
לדברי המנכ"ל והבעלים של חברת מיטל הנדסה וייזום, עופר שגיב, האחראי על הפרויקט, אין צורך להתרגש מההאטה בקצב התחלות הבנייה.

קראו גם:

"הירידה בהתחלות הבנייה ברחובות תואמת למגמה הארצית ברבעון הראשון של השנה, ונובעת בעיקר מעצירה של פרויקטים עקב זינוק בעלויות המימון כתוצאה מעליית הריבית, ומאי הוודאות המדינית", אומר שגיב. "יחד עם זאת, העיר עברה ועדיין עוברת תנופת פיתוח משמעותית בתחום הבנייה למגורים, תשתיות, קידום אזורי הייטק, מתחמי תעסוקה ומסחר ועוד, והפרויקט שנקים בעיר יגדיל את היצע הדירות במגדלים רבי קומות עם שימושים מעורבים".