חלקת המריבה: בשנת 2011 רכשו משפחה רבע מגרש בגדרה המיועד לבניית בתים צמודי-קרקע (1521 מ"ר), וקיימות בו זכויות בנייה לארבע יחידות דיור, אך כאשר ביקשה לבנות את ביתה התברר לה שיש מי שמתנגד לכך נחרצות.
2 צפייה בגלריה
 גדרה. צרות של שותפים
 גדרה. צרות של שותפים
גדרה. צרות של שותפים
(צילום ארכיון: עמית שעל)

יש לציין כי מדובר במגרש שטרם עבר פרצלציה (חלוקת רישום), ועל כן מבחינת רשות מקרקעי ישראל מדובר בעצם בחלקה אחת, שדורשת חתימה של כל אחד מבעלי הקרקע על מנת לאפשר כל שינוי במגרש. כלומר: מי שמעוניין לבנות יחידה אחת זקוק לחתימה של כל ארבעת השותפים.
הסכמי השיתוף עליו חתמו כל אחד מהצדדים עוד בטרם העברת הזכויות בקרקע, קובעים כי הצדדים מתחייבים לשתף פעולה עם כל שותף בקרקע שיבקש לממש את זכותו. כמו כן, נקבע בהסכמי השיתוף כי אחוזי הבנייה יתחלקו שווה בשווה בין הצדדים.
אך מסמכים לחוד ומעשים לחוד. על פי התביעה, אותה הגישו עו"ד רגב אלקיים ועורכות הדין אביטל אדרי ודנה אדרי, אישרה התובעת לשניים מהשותפים בקרקע לממש את זכותם, אך כאשר פנתה בעצמה וביקשה מהשותפים לממש את זכותה לבנייה, נתקלה בסירוב תמוה: "התובעת למעשה מצויה כבת ערובה בידי הנתבעים, שפועלים בניגוד להוראות הסכם השיתוף עליו חתמו מבלי לספק שום נימוק ענייני".

2 צפייה בגלריה
עו"ד רגב אלקיים
עו"ד רגב אלקיים
עו"ד רגב אלקיים
(צילום: יח"צ)

קראו גם:

עכשיו התובעת מבקשת מבית מבית המשפט להורות על אכיפת הסכמי השיתוף בין הצדדים ולאפשר לה לממש את זכותה במקרקעין.
לחילופין ובנוסף, מבקש התובעת להורות לנתבעים לפצותה בגובה עלות רכישת המקרקעין ולשאת בכל הוצאותיה המשפטיות. אופציה נוספת אותה העלה עו"ד אלקיים בפני בית המשפט, היא להורות על פירוק השיתוף בקרקע, וזאת בדרך של חלוקת הנכס לחלקות, כך שכל צד יוכל לממש את זכויותיו בחלקו ותוך חיובם.
התביעה הוגשה לאחרונה בבית המשפט השלום בפתח-תקוה, עדיין לא הוגש כתב הגנה.