1 צפייה בגלריה
"עיכוב תמוה". השטח שבו יקום המרכז המסחרי | צילום: שי אלבלינג
"עיכוב תמוה". השטח שבו יקום המרכז המסחרי | צילום: שי אלבלינג
"עיכוב תמוה". השטח שבו יקום המרכז המסחרי | צילום: שי אלבלינג
תושבים בשכונת רחובות המדע, אחת השכונות הגדולות ברחובות, פנו לאחרונה לעירייה בבקשה לדעת מדוע מתעכבת הקמתו של המרכז המסחרי שאמור להיבנות בשכונה.
מדובר במרכז מסחרי גדול שישתרע על פני 11 אלף מ"ר, ויקום בקרבת הכניסה הצפונית לשכונה.
על פי פרסומים קודמים של העירייה, מלפני למעלה משנה, ביצוע הפרויקט היה אמור להתרחש בין השנים 2019‑2020, דבר המוזכר גם באתר החברה שאחראית על הפרויקט, דנישרא, אולם נכון לעכשיו נראה כי יעד זה אינו ריאלי.
העובדה שהאתר המיועד גודר לפני תקופה ארוכה ולמרות זאת העבודות בו טרם החלו, מטרידה מאוד את תושבי השכונה, והם פנו לוועד השכונה בנושא.
לדברי רונן לוי, תושב השכונה, לפי המידע שבידיו החברה הקבלנית ממתינה להיתר חפירה לעומק הקרקע, שקבלתו עשויה להימשך מספר חודשים, בין השאר משום שהדבר תלוי בתשתיות קיימות בקרקע המדוברת, שאותן יש להסיר או להזיז.
"נראה שנצטרך להתאזר בסבלנות ולחכות עוד שנה שנתיים עד שמשהו יזוז פה", אומר לוי, "ואנחנו בהחלט מקווים שזה יהיה בקרוב. לכולם ידוע שהתנהלות מוסדות התכנון איטית ומסורבלת ואני מניח שגם פה זה הסיפור ואני מאמין כי הפנייה שיעבירו בשמנו ראשי ועד השכונה תועיל לקידום המהלך".
תושב אחר תוהה גם הוא על פשר העיכוב. "תמוה שיש עיכוב כל כך גדול ולדעתנו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובמשרדי העירייה העוסקים בנושא צריך לתת לסיפור הזה קדימות", אמר. "יש פה אלפי תושבים וזאת הפכה להיות שכונה מרכזית, וקצת בעייתי שאין לנו פה מרכז משלנו".
מעיריית רחובות נמסר: "בהליכי האישור אין כל עיכובים. מדיניות העירייה היא לעידוד הבנייה בעיר. היזם רשאי היה להתחיל בעבודות במקום כבר מאוגוסט 2018, המועד שבו קיבל את ההיתר לראשונה".
מחברת דנישרא טרם התקבלה תגובה.