בשורות טובות למי שמבקשים לבנות בעצמם את ביתם, לאחר שבשבוע שעבר הכריזה המועצה המקומית גדרה כי בוצעו צעדים משמעותיים לתחילת עבודות להכשרת שטח מתאים לכך בתחומי המועצה.
מדובר ב־750 יחידות דיור בשיטת 'בנה ביתך', שייבנו במהלך השנתיים הקרובות בחלק הדרום־מערבי של היישוב, לא רחוק מרחוב הרצל וכביש 40. המתחם שעליו יוקמו הבתים מוכר בשם 'מתחם 584', והוצאתו לפועל של הפרויקט מתאפשרת לאחר שוועדות התכנון השונות אישרו את התוכניות בנושא.
כבר בעוד כשבוע יקיים ראש המועצה יואל גמליאל טקס הנחת אבן פינה לפרויקט בשטח.
מתחם 584 גובל ברחוב פינס ובכביש 40, ונחשב לאיזור מבוקש מאוד לבנייה, ובמהלך חודש אוגוסט תחל המועצה בביצוע עבודות פיתוח בשטח זה, כולל הנחת תשתיות מים ותאורה וסלילת דרכי גישה וכבישים שישרתו בשלב ראשון את הפועלים בשטח, ובעתיד את תושבי השכונה.
לא הרחק משם, בחלק הדרום־מזרחי של היישוב, מתקדמת מאוד בנייה של חלק נוסף של גדרה ‑ 1,200 יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן'. 300 יחידות דיור נוספות מתוכננות להיבנות בשטח בהמשך.
תושבי גדרה מרוצים מתנופת הבנייה ומודעים לכך שלמרות שהדבר יגדיל את מספר התושבים, מדובר בצעד בלתי נמנע.
"גדרה הפכה למבוקשת מאוד בשנים האחרונות, ולא פלא שהרבה אנשים באים לפה, גם הרבה חבר'ה צעירים", אומר גיא זכות, המתגורר ביישוב. "יש גם הרבה חבר'ה כמוני, שגדלו פה, והפיתוח הזה מאפשר להם להישאר בסביבה שהם מכירים, קרוב למשפחה".
ראש המועצה, יואל גמליאל: "תוספת של מאות יחידות דיור חדשות מעידה יותר מכל על תנופת בנייה והתחדשות במושבה גדרה, ואנחנו שמחים שמשפחות רבות הצביעו ברגליים ובחרו לקבוע את ביתן במרחב הכפרי שלנו כדי ליהנות מאיכות חיים ושקט".